karlosmikos
|
Napsal: úte 19.02.2013 21:53 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.3.2011 Příspěvky: 413 Bydliště: Tísek, Ostrava
|
Tak je to levnejsi nez v origo obchode Takze kdyby nekdo narazil na levne neznackove asimetricke listy dejte sem odkaz dik
_________________ Spektrum DX6i,Quad Tiny BEEBLADE,MCPX BL2(na prodej),Blade 230 V1,TREX600ESP-Hughes 500(na prodej)
|
|
Nahoru |
|
|
OrDa
|
Napsal: úte 19.02.2013 22:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.1.2010 Příspěvky: 861 Bydliště: Praha 4
|
Možná pomůže hledat termíny jako semi-symmetrical nebo semi-symmetric. Pokud jde o úsporu výkonu - kdysi jsem měl takové ultralevné plastikové příšery, kde spodek listu tvořila samolepka uzavírající odlehčovací dutiny. A HK-450 na nich visela při 10 ampérech.
|
|
Nahoru |
|
|
Nakadah
|
Napsal: stř 20.02.2013 14:55 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 19.8.2007 Příspěvky: 8426
|
|
Nahoru |
|
|
karlosmikos
|
Napsal: stř 20.02.2013 19:13 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.3.2011 Příspěvky: 413 Bydliště: Tísek, Ostrava
|
jj vypadají dobře
_________________ Spektrum DX6i,Quad Tiny BEEBLADE,MCPX BL2(na prodej),Blade 230 V1,TREX600ESP-Hughes 500(na prodej)
|
|
Nahoru |
|
|
Milošek
|
Napsal: ned 24.02.2013 11:53 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 10.9.2009 Příspěvky: 266 Bydliště: Praha Obrázky: 9
|
Nemyslím si,že prodloužení letového času je úměrné ceně drahého polosymetrického listu obzvlášť když,jak píšeš výše, s tím pořád mlátíš o zem. Na učení jsou nejlepší listy z HK za cca 5 USD.A aby byl vrťas hodnější,se dá nastavit třeba nižšíma otáčkama NR. menšíma výchylkama na cyklice nebo třeba přidáním závaží na pádla,pokud je to pádlovačka.
_________________ Dvě manželky,dvě děti,pejsek,kočička,co že mám? Helikoptéru? Jo. Taky se něco najde.
|
|
Nahoru |
|
|
Lněnička
|
Napsal: ned 24.02.2013 13:11 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.8.2011 Příspěvky: 450
Blog: Zobrazit blog (1)
|
I když tomu rozumím méně než ti, kteří holdují rotačním nosným plochám, tak si neodpustím několik poznámek. Třeba se někdo z toho nepatrně poučí:
1. Listů rotorů se souměrnými profily je zřejmě proto nadbytek, protože k jejich výrobě je zapotřebí minimum forem. Proto mohou být přesněji vyráběny a vyvažovány. To ale záleží na výrobcích a jejich renomé, pokud o ně stojí. 2. Profily listů rotorů by měly mít co nejmenší součinitel klopivého momentu, aby nebyly zbytečně namáhány kroutícím momentem. Což je při jejich geometrických tvarech dost důležité. Pak snadno vibrují(třepotají), čemuž je možné zabránit převážně buď jejich tloušťkou a pak také jejich dimenzováním, což se obojí odrazí na jejich hmotnosti a pak následně na odstředivé síle. Ta je obrovská!!! 3. Souměrné profily listů rotorů mají tento klopivý moment minimální, prakticky skoro žádný. Mají však výrazně nižší vztlak než profily s nějakým prohnutím, takže "unesou", při zvolených rozměrech rotoru a jeho otáčkách, menší tíhu. A pak to mohou být ještě tvary listů, jejich těžiště a pod.....co by nemělo být opomíjeno.
To ale asi mnozí výrobci listů rotorů vědí. Zkuste se přesto ptát při koupi listů na to jaký je v nich například použitý profil, jaké mohou být jejich maximální otáčky a třeba ještě zdali jsou dynamicky vyváženy. Snad vás obsluha modelářské prodejny uspokojí. J.Lněnička
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: ned 24.02.2013 14:38 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Ono je to taky o tom, že nesouměrné listy se hodí tak akorát na makety. S ostatními vrtulníky se běžně létá í na zádech a tam nejsou na místě.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: ned 24.02.2013 14:40 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Milošek píše: A aby byl vrťas hodnější,se dá nastavit třeba nižšíma otáčkama NR. Víš to jistě?
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: ned 24.02.2013 14:57 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
A aby byl vrťas hodnější,se dá nastavit třeba nižšíma otáčkama NR. menšíma výchylkama na cyklice nebo třeba přidáním závaží na pádla,pokud je to pádlovačka. Tezsi padla ano, mensi vychylky s rozumem, spis lehce expo. Male otacky rozhodne ne. Pri malych otackach neni heli hodnejsi. Rizeni je jednoduse napsano - gumove. Heli je tupa na rizeni, ne hodna.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
shake13
|
Napsal: ned 24.02.2013 15:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.1.2010 Příspěvky: 861 Bydliště: Partizanske Obrázky: 6
|
zdzd píše: Ono je to taky o tom, že nesouměrné listy se hodí tak akorát na makety. S ostatními vrtulníky se běžně létá í na zádech a tam nejsou na místě. Nie je to celkom pravda. Koho to zaujima tu je video s polosymetrickymi listami: http://www.youtube.com/watch?v=yntueog1KYU
_________________ Gaui 100,Rex 450,Prôtos 500,Frenzy TZ 50,Logo 600SE,FX18 DSM2,JR 9 DSM2, MAX,Rival,BN-2 Islander
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: ned 24.02.2013 15:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Lněnička píše: I když tomu rozumím méně než ti, kteří holdují rotačním nosným plochám, tak si neodpustím několik poznámek. Třeba se někdo z toho nepatrně poučí:
1. Listů rotorů se souměrnými profily je zřejmě proto nadbytek, protože k jejich výrobě je zapotřebí minimum forem. Proto mohou být přesněji vyráběny a vyvažovány. To ale záleží na výrobcích a jejich renomé, pokud o ně stojí. 2. Profily listů rotorů by měly mít co nejmenší součinitel klopivého momentu, aby nebyly zbytečně namáhány kroutícím momentem. Což je při jejich geometrických tvarech dost důležité. Pak snadno vibrují(třepotají), čemuž je možné zabránit převážně buď jejich tloušťkou a pak také jejich dimenzováním, což se obojí odrazí na jejich hmotnosti a pak následně na odstředivé síle. Ta je obrovská!!! 3. Souměrné profily listů rotorů mají tento klopivý moment minimální, prakticky skoro žádný. Mají však výrazně nižší vztlak než profily s nějakým prohnutím, takže "unesou", při zvolených rozměrech rotoru a jeho otáčkách, menší tíhu. A pak to mohou být ještě tvary listů, jejich těžiště a pod.....co by nemělo být opomíjeno.
To ale asi mnozí výrobci listů rotorů vědí. Zkuste se přesto ptát při koupi listů na to jaký je v nich například použitý profil, jaké mohou být jejich maximální otáčky a třeba ještě zdali jsou dynamicky vyváženy. Snad vás obsluha modelářské prodejny uspokojí. J.Lněnička Bohužel ale praxe vypadá jinak. V praxy prodejci o listech toho ve skutečnosti moc neví. Taky proč, že? Jakousi vyjímkou jsou u nás někteří výrobci, tam občas nějaká ta informace upadne. Třeba o těch maximálních povolených otáčkách.
|
|
Nahoru |
|
|
OrDa
|
Napsal: ned 24.02.2013 15:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.1.2010 Příspěvky: 861 Bydliště: Praha 4
|
O vrtulníkových listech se zveřejňuje nanejvýš použitý materiál (a to ještě mnohdy neúplně). Zdůvodňuje se tak cena, neřeší se vlastnosti. Je to prostě hračkárna, nic víc.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|