Tady to neber v žádném případě jako nějakou neochotu něco vysvětlit. Tady jde čistě o variantu č. dvě ....
dotyčný chce dotazovaného trochu napínat Tady, když ono právě šlo o to zda Tě to napadne v souvislosti s tím co si máš přečíst na tom odkazu co sem postnul Zdenda. A s tím právě souvisí ta rovina teorie a praxe. To šikmé obtékání rotoru během visu a kolmé obtékání nosného rotoru během dopředného letu bohužel souvisí spíš s tou praxí. Teoreticky se dám o tom bavit ale když to nezažiješ ..... je to o ničem.
Posledně se mi tu snažil Howking přesvědčit o tom, že tenhle jev nenexistuje, a je to jen tím že málo sedím na simulátoru. Ač neumím kotrmelce s vrtuníkem jako on, no na to se dá říct pouze to, že to nezažil.
A abych Ti dal ještě jednu nápovědu nebo vodítko jak to s tím obtékáním nosného rotoru je nebo může být tak:
Má to co dočinění s termíny " Air speed" a " Ground speed"
Popíši Ti to tak jak jsem stačil já sám odpozorovat a může být, že třeba i chybně. Naštěstí jsou tu znalejší a doufám že včas dají za uši.
Tak a ta nápověda:
Oba dva tyto termíny ( " Air speed" a " Ground speed" ) a jejich výsledné hodnoty vztažené k letícímu vrtulníku silně ovlivňují to, v jakém režimu rotor může pracovat. Když začneš létat a nad těmahle dvouma termínama a jejich víznamem přemýšlet docela dobře Tě taky napdane co z toho pro vrtulník může hrozit, nebo co se může stát.
Popřípadě si tímhle velmi dobře dovysvětlíš to proč najednou vrtulník ve vzduchu sám od sebe udělal to či ono.
Tak příteli, teď je to na Tobě.