Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 21.06.2012 16:17 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 18.6.2012
Příspěvky: 35
:x Jsem z toho jelen. Dnes mi došel poštou nový hlavní motor na MJX F-45. Namontuju, zapojím, sešroubuju model, zapojím baterku a málem jsem dostal nafackováno. Hlavní rotor jde hned do plnejch otáček a zadní stojí. Rádio je vypnuté. Na těch motorech žádné označení není, ten nový má malinko jinou desku s tišťákem ale točí správně doprava. Kde je chyba? 8O 8O


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 21.06.2012 17:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12370
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
countryman píše:
:x Jsem z toho jelen. Dnes mi došel poštou nový hlavní motor na MJX F-45. Namontuju, zapojím, sešroubuju model, zapojím baterku a málem jsem dostal nafackováno. Hlavní rotor jde hned do plnejch otáček a zadní stojí. Rádio je vypnuté. Na těch motorech žádné označení není, ten nový má malinko jinou desku s tišťákem ale točí správně doprava. Kde je chyba? 8O 8O

Zřejmě je poškozená řídící jednotka v modelu. Pokud ten předchozí motor odešel není vyloučeno, že mohlo dojít i k poškození řídící jednotky. Náhradní řídící jednotka se dá koupit v ČR třeba viz tento odkaz nebo levněji v zahraničí třeba viz tento odkaz.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 21.06.2012 17:35 
Mazák
Mazák

Registrován: 11.9.2011
Příspěvky: 1792
Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou
..jednoduše řečeno-bacha na hubu!":-))) Doporučuje se mít sundané listy rotoru ...některá rádia mají obráceně plyn...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 21.06.2012 17:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12370
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
2952 píše:
...jednoduše řečeno-bacha na hubu!":-))) Doporučuje se mít sundané listy rotoru ...některá rádia mají obráceně plyn...

Vzhledem k tomu, že countryman dělal opravu tj. model předtím běžně provozoval s rádiem co k němu má, tak snad ví kde je na něm plyn v nulové poloze a nepředpokládám, že by si to rádio samo od sebe změnilo.

Navíc obecně elektrika v modelu by měla být stavěna tak, že pokud bezprostředně po zapnutí napájení modelu má signál z vysílačky, který odpovídá nenulové hodnotě plynu, pak by měla z bezpečnostních důvodů motor ponechat odstavený a vyčkat až bude plyn stažen do nulové polohy a teprve když bude poté hodnota plynu zvýšena tak by se měl motor rozběhnout. Tuto vlastnost mají nejen různé modelářské regulátory, ale i různé řídící jednotky v nichž jsou regulátory integrovány apod. Pokud takovou vlastnost řídící jednotka F-45 nemá pak je špatně navržená.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 21.06.2012 18:37 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 13.3.2012
Příspěvky: 41
Bydliště: Český Brod
No zrovna u tohoto modelu se vždy zapíná heli nejdříve a pak až vysílačka a páruje pokaždé, při výpínání se postupuje, jak psal Drondys (když je zdravá, tak se chová korektně, tj. počká až bude plyn stažen do nulové polohy - navíc páruje se pákou plynu). To je v návodu a to v obou verzích (en i cz).
Tj, vypadá to no tu diagnózu se špatným zapojením/špatnou řídící jednotkou.

btw: zkusil bych bez motoru spárovat, případně se sundanými listy, udělá to i s tím starým motorem?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 21.06.2012 19:06 
Mazák
Mazák

Registrován: 11.9.2011
Příspěvky: 1792
Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou
Pro Drondys:

..no jak vidíš, zázraky se dějí :-))) Že by někdo koupil nový motor, který se točí bez napětí nepředpokládám :-))))
Někde bude chybinka...a protože jsem jednou málem manželce upravil účes rotorem, nabádám k opatrnosti :-)
H.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 21.06.2012 19:15 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 18.6.2012
Příspěvky: 35
Chlapi, v
vyzkoušel jsem to bez zapojenýho motoru. Normálně se to spárovalo v pohodě. Cyklika kloní na obě serva a na plyn reaguje na zadní rotor taky dobře. Není možný, že je to v tom novém motoru? Kdyžtak sem můžu dát fotky tišťáků na novém a starém motoru. Jistý rozdíl tam je.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 21.06.2012 19:33 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2012
Příspěvky: 326
Bydliště: Louny
mosaic píše:
No zrovna u tohoto modelu se vždy zapíná heli nejdříve a pak až vysílačka a páruje pokaždé...

...to to teda celou dobu dělám blbě, asi proto se mi zatím nic nestalo...nemám návod zrovna před sebou, ale skoro bych se hádal, že je tam první zapnout vysílač. Hned ráno se podívám.....

_________________
Turnigy 9x, V 911, V 939, Quad 230 KK.2 LCD , Quad 470 APM 2.5, BIXLER 2


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 21.06.2012 19:43 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2012
Příspěvky: 326
Bydliště: Louny
countryman píše:
Chlapi, v
vyzkoušel jsem to bez zapojenýho motoru. Normálně se to spárovalo v pohodě. Cyklika kloní na obě serva a na plyn reaguje na zadní rotor taky dobře. Není možný, že je to v tom novém motoru? Kdyžtak sem můžu dát fotky tišťáků na novém a starém motoru. Jistý rozdíl tam je.

Odpájet kablík od hlavního motoru, místo něho voltmetr. Nebo aslespoň žárovičku. Zapnou a uvidí se.....V novém motoru bych asi chybu nehledal. Nebo si ho připoj zvlášt na malé napětí. Točí se už od cca 1,6 Voltu.

_________________
Turnigy 9x, V 911, V 939, Quad 230 KK.2 LCD , Quad 470 APM 2.5, BIXLER 2


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 21.06.2012 19:58 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 18.6.2012
Příspěvky: 35
vlkodlak píše:
countryman píše:
Chlapi, v
vyzkoušel jsem to bez zapojenýho motoru. Normálně se to spárovalo v pohodě. Cyklika kloní na obě serva a na plyn reaguje na zadní rotor taky dobře. Není možný, že je to v tom novém motoru? Kdyžtak sem můžu dát fotky tišťáků na novém a starém motoru. Jistý rozdíl tam je.

Odpájet kablík od hlavního motoru, místo něho voltmetr. Nebo aslespoň žárovičku. Zapnou a uvidí se.....V novém motoru bych asi chybu nehledal. Nebo si ho připoj zvlášt na malé napětí. Točí se už od cca 1,6 Voltu.

Bude to asi tou řídící jednotkou, proud jde do toho motorku prostě natvrdo. Novou jednotku asi objednávat nebudu, skoro se vyplatí koupit za dvojku novou heli a ještě mám hafo náhradních dílů.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 21.06.2012 20:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12370
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
countryman píše:
Bude to asi tou řídící jednotkou, proud jde do toho motorku prostě natvrdo. Novou jednotku asi objednávat nebudu, skoro se vyplatí koupit za dvojku novou heli a ještě mám hafo náhradních dílů.

Nová jednotka se v tom zahraničním eshopu dá koupit včetně poštovného až do ČR za cca 21 doláčů což je v přepočtu zhruba 430 Kč a je to pod dovozním limitem pro DPH. Takže by to mělo být celkem jen za těch zhruba 430 Kč.

Ono je otázkou jestli při nákupu nové heliny nezvolit raději úplně jiný model, který nebude mít motory co obecně odcházejí "do kytek" velmi brzo, protože se to může i s novým kusem F-45 stát zas. :wink:


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 21.06.2012 21:17 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 18.6.2012
Příspěvky: 35
Drondys píše:
countryman píše:
Bude to asi tou řídící jednotkou, proud jde do toho motorku prostě natvrdo. Novou jednotku asi objednávat nebudu, skoro se vyplatí koupit za dvojku novou heli a ještě mám hafo náhradních dílů.

Nová jednotka se v tom zahraničním eshopu dá koupit včetně poštovného až do ČR za cca 21 doláčů což je v přepočtu zhruba 430 Kč a je to pod dovozním limitem pro DPH. Takže by to mělo být celkem jen za těch zhruba 430 Kč.

Ono je otázkou jestli při nákupu nové heliny nezvolit raději úplně jiný model, který nebude mít motory co obecně odcházejí "do kytek" velmi brzo, protože se to může i s novým kusem F-45 stát zas. :wink:


To je pravda ale máme teď docela našponovanej rozpočet. Na nic lepšího prachy nejsou a utíká sezona. Tu dvojku snad ještě obhájím a na dva motory vydržím minimálně do podzimu. Já jsem tomu motoru s deskou asi dost pomohl, protože mi to spadlo do louky se 130 cm vysokou trávou těsně před bouřkou. Hledal jsem to pak snad hodinu a v dešti. Pomáhal jsem si přidáváním plynu aby to alespoň malinko vydávalo nějakej zvuk. Jen díky tomu jsem to nakonec našel, sice prochcaný a motor v hajzlu, ale našel. Z těhle levnejch helin je to asi nejlepší volba, protože to alespoň trochu lítá :)
PS. pípák pro případnou ztrátu a sign. stavu baterky už mám z Aukra objednaný :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 21.06.2012 21:34 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 18.6.2012
Příspěvky: 35
PS. sehnat to tak někde levnějc bez rádia, to by nemělo chybu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 21.06.2012 21:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12370
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
countryman píše:
To je pravda ale máme teď docela našponovanej rozpočet. Na nic lepšího prachy nejsou a utíká sezona. Tu dvojku snad ještě obhájím a na dva motory vydržím minimálně do podzimu. Já jsem tomu motoru s deskou asi dost pomohl, protože mi to spadlo do louky se 130 cm vysokou trávou těsně před bouřkou. Hledal jsem to pak snad hodinu a v dešti. Pomáhal jsem si přidáváním plynu aby to alespoň malinko vydávalo nějakej zvuk. Jen díky tomu jsem to nakonec našel, sice prochcaný a motor v hajzlu, ale našel. Z těhle levnejch helin je to asi nejlepší volba, protože to alespoň trochu lítá :)

Pokud máš našponovaný rozpočet a ten model F-45 co máš doma kromě té řídící jednotky (nový motor už máš) není jinak výrazně poškozen tak je zbytečné kupovat nový kus za další dva litry když by ti klidně stačila jen řídicí jednotka za čtyři stovky. Zbytek peněz do dvou litrů bych doporučoval si raději nechat na další motory a jiné díly, které nejspíš po dalších havárkách, které jistě přijdou, ještě budeš potřebovat a možná i více než dvakrát. :wink:


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 21.06.2012 22:18 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.11.2011
Příspěvky: 334
Bydliště: JBC
Obrázky: 13
mosaic píše:
No zrovna u tohoto modelu se vždy zapíná heli nejdříve a pak až vysílačka a páruje...


To slyšim prvně,že by se nejdříve zapínala heli a pak vysílačka.Ke spárování dojde až potom co projedu plyn nahoru a dolu(to je ta pojistka).

_________________
Skyfun pulse projekt a pár poletuch


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz