Autor |
Zpráva |
baboon
|
Napsal: sob 19.05.2012 10:45 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 19.5.2012 Příspěvky: 7
|
Ahoj, zhruba před dvěma měsíci jsem si pořídil tuto heli - je to moje první, ale dostal jsem se k ní spíše shodou náhod - nejspíš to nebyla úplně 100% nejlepší volba, ale to nechme. Zpočátku jsem lítal hodně na simulátorech, abych jí hned neomlátil, takže nyní už mi jde docela vis a nějaký ten pohyb také zvládnu (zatím na malém prostoru - zahrada 30x30m). Problém je, že minulý víkend jsem létal a po třetím nabití mi heli nebyla schopná po cca 2-3 minutkách lítání vyletět výš, než zhruba metr. Napadlo mě, že by to mohlo být baterkou, tak jsem pořídil ještě jednu (950mAh), ale dneska se mi opakovalo totéž - baterky nabíjím až po vychladnutí a podle návodů, co jsem našel na webu. Problém je, že je situace pořád stejná, zhruba 3 minuty létám a pak už se vůbec nechce vznést a potácí se tak 0,5m nad zemí, sice uvisí, ale výš nechce ani na plný plyn a zdá se mi, jakoby na druhou polovinu plynové páky vůbec nereagovala zvýšením otáček. Dnes jsem také měřil baterku - po nabití 8.4V, po 3 minutách letu a pár minutách takového potácení 7.5V. Zatím se naštěstí nekonaly žádné velké pády (jen jeden bych označil za horší), mám i tréninkový kříž, a hlavně problém se mi neobjevil po žádném pádu, ale po jednom z nabití baterie. Přesto jsem vše kontroloval, jestli nejde ztuha nebo tak, ale nic jsem nenašel Nevím, kde bych mohl teď hledat chybu (baterie v ovladači jsem měnil a rotorové listy jsem také zkoušel jiné). Pokud by někdo uměl nasměrovat, kde hledat, tak by to bylo super, díky.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
corona
|
Napsal: sob 19.05.2012 11:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 2457 Obrázky: 0
|
Možná moc žere. Není přidřený ložisko?
|
|
Nahoru |
|
|
vlkodlak
|
Napsal: sob 19.05.2012 11:15 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 9.2.2012 Příspěvky: 297 Bydliště: Louny
|
Asi bych měřil napětí jednotlivých článků, na servisním konektoru. Ne napětí celého akumulátoru. Měl jsem Walkeru taky. Sice jinou, ale měla problémy s elektronikou. Jak akumulátor slábnul, neposlouchala....
_________________ RadiomasterTX16S, V 911, V 939, V912, Eachine E160
|
|
Nahoru |
|
|
vlkodlak
|
Napsal: sob 19.05.2012 11:24 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 9.2.2012 Příspěvky: 297 Bydliště: Louny
|
Ta spotřeba je asi fakt divná, mohl by být opravdu nějaký mechanický problém. Potom ještě některé vysílačky měly omezení výchylek a omezení plynu. Nezůstalo to přepnuté a nedělá to tak další problém ?
_________________ RadiomasterTX16S, V 911, V 939, V912, Eachine E160
|
|
Nahoru |
|
|
baboon
|
Napsal: sob 19.05.2012 11:30 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 19.5.2012 Příspěvky: 7
|
A ještě abych byl v obraze - myslel jsem, že 7,5V by mělo být ještě použitelné a že by to při takovém napětí mělo ještě chvilku normálně létat, nebo se pletu?
|
|
Nahoru |
|
|
corona
|
Napsal: sob 19.05.2012 11:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 2457 Obrázky: 0
|
baboon píše: A ještě abych byl v obraze - myslel jsem, že 7,5V by mělo být ještě použitelné a že by to při takovém napětí mělo ještě chvilku normálně létat, nebo se pletu? Lítám do cca 3,7 na článek, takže 7,5 V u dvoučlánku už je málo. Zkontroluj ty napětí na jednotlivých článcích ve stavu nabitým a v momentě, kdy už vrtulník přestává "tahat".
|
|
Nahoru |
|
|
cilek
|
Napsal: sob 19.05.2012 11:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.3.2004 Příspěvky: 2695 Bydliště: ČR Obrázky: 2
|
Pokud můžeš, tak měř napětí baterie (nejlépe na jednotl. článcích) po těch třech minutách, kdy to začne slábnout, při provozu (při zátěži). Jinak při 7,5 V by měl vrťas ještě normálně letět (3,75V/čl.). Otázkou právě je, jestli tam těch 3,7 V je i při zátěži.
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: sob 19.05.2012 12:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
baboon píše: A ještě abych byl v obraze - myslel jsem, že 7,5V by mělo být ještě použitelné a že by to při takovém napětí mělo ještě chvilku normálně létat, nebo se pletu? Aby čosi vydržali, bolo by dobre pri podobnom napätí (3,7/článok) už končiť, prípadne ešte možno o 1 desatinku menej ale to je možno len vec presnosti meráku. Pri zaťažení tam samozrejme toľko nebude, ale 3,3V /článok by bolo prijateľné číslo. Podľa mňa sa dajú považovať za dosť vybité, a otázka teda je, prečo sa vybíjajú tak rýchlo = čo žerie toľko prúdu. Najjednoduchšie by bolo povedať že na motore môže byť medzizáviťák. Bol by ale pekne horúci a žralo by to dosť aj naprázdno (bez pastorku) - to sa dá zmerať.. Teda keď je to s novou baterkou rovnaké, lebo inak by som sa spýtal ako hlboko si to bežne vybíjal, či náhodou nezdochla baterka preto. Vodiče k motoru (či nie je niektorý prameň zlomený - uklepaný), alebo možno konektory, aj konektory na baterke - sú v dobrom stave? Keby tam bol odpor, strácal by sa tam výkon a na vis by to muselo žrať viac prúdu a nevládalo ani na plný plyn. Ešte ma napadá aj kondík na regli, že by strácal vlastnosti. Aj keď neviem presne kde by sa strácala tá energia, nejakú cestičku (odpor hocikde) by si už našla.. Ale nič z toho by podľa mňa nemalo byť až tak výrazné. Mechanika (ložiská, prevod) alebo aj stav listov (vyváženie, tvar...) môžu spotrebu zdvihnúť asi jednoduchšie a pravdepodobnejšie.
|
|
Nahoru |
|
|
TheDawe
|
Napsal: sob 19.05.2012 15:23 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.5.2012 Příspěvky: 402 Bydliště: Ročov Obrázky: 3
|
ja myslim ze ma problem se spotrebou nebo to muze byt nabijeckou. mas nabijecku kterabyla s tou heli nebo mas nejakou kvalitni dokoupenou?? tynabiecki a baterie v baleni jsou jen provizorni tudiz jsou to sprominutim sracky. a kdyz uz jsi koupil novou baterii je mozne ze si ji tou zavadnou nabijeckou pozkodil.
|
|
Nahoru |
|
|
vlkodlak
|
Napsal: sob 19.05.2012 16:02 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 9.2.2012 Příspěvky: 297 Bydliště: Louny
|
Setová nabíječka od Walkery má inteligenci jen té LED diody. Vadný článek nepozná, tváří se, že nabíjí. I nabijení ukončí. Je fakt pitomá, nevěřit ji....
_________________ RadiomasterTX16S, V 911, V 939, V912, Eachine E160
|
|
Nahoru |
|
|
Jara.b
|
Napsal: sob 19.05.2012 16:50 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 14.8.2011 Příspěvky: 57
|
Taky by mohlo hlavní kolo protáčet se na hřídeli.
_________________ DX6i,PhoenixRC Kasama Srimok 90E Trex 550 X-Era 4020-2y 1000kv , HC3-Xtreme
|
|
Nahoru |
|
|
baboon
|
Napsal: sob 19.05.2012 19:07 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 19.5.2012 Příspěvky: 7
|
Tak jsem dneska pilně zkoumal a chová se to asi takto: První tři minuty to lítá docela pěkně, ale pak se tomu přestane chtít do výšky - na vysílačce mám trim plynu zcela dole a chová se to tak, že při když je páka plynu ve středu, tak to má už už snahu se vznášet. Problém je pak s tou druhou částí, tam jakoby se pak nic nedělo, hlavně po těch třech minutách. Motor sice trochu přidá a heli se zvedne, ale už není vůbec rozdíl mezi pákou na 75% a naplno. - Co jsem změřil: Po nabití 8,4V, jeden článek 4,21, druhý 4,19. Poté, co to přestané táhnout (3-4 minuty), měla 7,8 (oba články stejně). Poté se objeví, to, co jsem psal - nevylítne výš, než cca metr a není rozdíl mezi plným plynem a cca 75%. Na tu původní baterku (800mAh, ta nová má 950mAh), je ten čas ještě kratší (zhruba jedna minuta). Zajímavé je, že pak do toho cca 1 metru vydrží zhruba tak dalších 7-8 minut. Potom má už baterka těch 7,5 (oba články stejně) a končím. - Nabíječku používám přibalenou, vůbec mě nenapadlo, že by byla až tak špatná. - Mechanické poškození jsem hledal, ale bez motoru se v ložiskách vrtule točí bez přidírání a ozubená kolo se na hřídeli také neprotáčí. - Baterky nabíjím tak, jak jsem našel na nějkém webu - nedolítávám je tak, aby se heli už nezvedla nebo se dokonce vypl motor, prvních pár cyklů nové baterky jsem jí vybil jen zhruba na 70%, prý by to mělo zvýšit životnost. - Jak jsem psal, mám na ní tréninkový kříž, tedy 30g navíc (váženo), ale měl jsem ho tam již dříve a to mi přišlo, že lítalo správně. Jinak musím říct, že jsem nezaznamenal žádné problémy, tu první chvíli je heli živá, reaguje velmi dobře na ovladač, ale tohle mi trochu kazí radost. Je fakt, že dneska trochu foukalo, takže to se na výdrži asi taky poznamená, ale byl jsem na obestavěné ploše, takže to nebylo tak strašné.
|
|
Nahoru |
|
|
cilek
|
Napsal: sob 19.05.2012 19:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.3.2004 Příspěvky: 2695 Bydliště: ČR Obrázky: 2
|
Ještě mě napadla jedna věc. Nebylo moc horko, když jsi lítal? Můj první model Belt CP se tak choval taky, přehřál se mu regulátor a jenom tak tak visel. Odřezal jsem smršťovačku a pomohlo to trochu, potom jsem vyměnil regulátor.
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: sob 19.05.2012 20:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
Tam je obyčajná plechovka motor?? Tak beriem všetky tie reči späť a stavím sa že je v pr___ komutátor (to už je jedno konkrétne čo mu je, proste dožil svoj krátky život, aj keď vyčistiť by sa asi možno dal).
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|