scaly
|
Napsal: stř 26.01.2011 18:38 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 27.10.2008 Příspěvky: 438 Bydliště: Brno
|
zasebe mohu říct že za ty peníze je to dobrej stroj, kterej tě asi jako z nejlevnějších naučí se připravit na 6Ch. Ovládání je principielně už stejné, akorát si nemůžeš vyhrát s nastavením, tak jako u t-rexe atd...
Cena ND je za pakatel a je přitom dost odolnej.
_________________ Easy copter*, MD 500 Hughes-4ch*, Free spirit*, Honey Bee v2, maketa Augusty*- T-rex 450 sport+DX6i, T-rex 600ESP FBL microbeast
|
|
Nahoru |
|
|
milan777777
|
Napsal: stř 26.01.2011 19:19 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 18.11.2010 Příspěvky: 34 Bydliště: Uh.Hradiste
|
scaly píše: zasebe mohu říct že za ty peníze je to dobrej stroj, kterej tě asi jako z nejlevnějších naučí se připravit na 6Ch. Ovládání je principielně už stejné, akorát si nemůžeš vyhrát s nastavením, tak jako u t-rexe atd... Cena ND je za pakatel a je přitom dost odolnej.
Odolný,to je fakt,vydrží i tvrdší dosednutí,jen zadní vyrovnávací vrtulka se mi stále povoluje,jakmile trošku zavadím o zem.
|
|
Nahoru |
|
|
scaly
|
Napsal: stř 26.01.2011 20:41 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 27.10.2008 Příspěvky: 438 Bydliště: Brno
|
s tím dosedáváním si dávej majzla, má docela křehkej podvozek (aspoň to moje mělo), ale když pak do toho natavíš kus drátu, tak to držet bude.
_________________ Easy copter*, MD 500 Hughes-4ch*, Free spirit*, Honey Bee v2, maketa Augusty*- T-rex 450 sport+DX6i, T-rex 600ESP FBL microbeast
|
|
Nahoru |
|
|
Colin1000
|
Napsal: stř 26.01.2011 22:05 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.10.2010 Příspěvky: 214 Bydliště: Žacléř okr. Trutnov, ČR
|
Koupil jsem, lítal jsem a prodal jsem. Za ty peníze mne toho hodně naučil. Jako 4 kanál určitě pomohl, abych teď udržel svou 450. Co je ale špatný návyk je knipl plynu, který vypne motor až na dorazu, s tím teď bojuji když využívám kolektiv -11 až 11 st. Jinak mne neseděly orig. listy, dal jsem dřeva Xtreme a super stabilita. Podvozek mi taky odešel a v prodejně mi doporučil dát tam z Belta CP v2 (taky Esky). Ten je o trochu širší, líp se přistávalo a snesl opravdu hodně. Jinak za bezvětří, případně slabší vítr nebyl problém poletovat po obloze. Nevím jestli to bylo jen mým modelem, přeci jen to byla první zkušenost s vrtulníkem, ale při visu bylo zřejmé jak se vybíjí baterie a jak postupně slábne výkon hl. rotoru, přitom ocaska naopak přidávala, nebo se rozklepala. Chtělo to za letu tu a tam dotrimovat. Později jsem vyměnil hl. hřídel za Xtreme a přestaly mi praskat ty očka mezi hlavou a pádly.
Jo a taky jsem řešil zadní vrtulku, sice se nepovolovala ona, ale celý rám se pootáčel na tyči, rozhodně prošroubovat skrz a zajistit matkou, pak pohodička.
_________________ Outrage Fusion50+HC3-SX,Protos470/MVVS+Spirit,Swift II,DX8,XrayT2/009,Phantom4+Huawei M3
|
|
Nahoru |
|
|
Mikelo
|
Napsal: stř 26.01.2011 22:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.2.2009 Příspěvky: 1331
|
Originál akumulátor zahodit. Lítat na něco normálního 3S /1Ah.
Originál napájecí konektroy zahodit, bývají po čase zdrojem blbnutí gyra.
Drát padel a těžká padla zahodit a nahradit lehčími z verze 1 a uhlíkovou tyčkou, samozřejmě bez závažíček padel.
S originál ss motorem nelítat déle než 5 minut a nechat vystydnout. Jinak brzo odejde.
Instalovat střídavý motor. I s reglem to vyjde tak na 700,-. Dá se provozovat i na dvoujčlánek, pak vydrží ocasní motor mnohem déle.
Veškeré jiné upgrady jsou vyhozené prachy. Zvláště kovová spojka listů vlastnosti vyloženě zhoršuje.
Celkově jde o jeden z mála RTF setů, který k něčemu opravdu je, zvláště pak v zimě v hale. Za levno se dá naučit viset v základních polohách i lítat čistě osmičky a kroužení. Už dost lidí se na tom naučilo.
Venku, jako všechny fixed pitch strojky, má potíže s říditelností v klesání.
Největší nevýhodou jsou tuzemští prodejci, kteří předražují set i ND, ale poradit neumí. Běžná maloobchodní cena RTF venku je max 95 USD.
|
|
Nahoru |
|
|
scaly
|
Napsal: čtv 27.01.2011 17:46 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 27.10.2008 Příspěvky: 438 Bydliště: Brno
|
Mikelo nevím jak ty, ale já jsem tam měl všechno origo a létalo mi to cca 2měsíce bez problému, než jsem začal zkoušet T rexe 250, kromě toho podvozku (a jak psal colin1000 s tou ocasní tyčí) jsem neměl absolutně žádnej problém s RTF setem. Motor už asi trochu odchází, ale určitě by to nějakej ten let ještě vydrželo.
_________________ Easy copter*, MD 500 Hughes-4ch*, Free spirit*, Honey Bee v2, maketa Augusty*- T-rex 450 sport+DX6i, T-rex 600ESP FBL microbeast
|
|
Nahoru |
|
|
milan777777
|
Napsal: pát 28.01.2011 17:24 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 18.11.2010 Příspěvky: 34 Bydliště: Uh.Hradiste
|
Mikelo píše: Originál akumulátor zahodit. Lítat na něco normálního 3S /1Ah. Originál napájecí konektroy zahodit, bývají po čase zdrojem blbnutí gyra. Drát padel a těžká padla zahodit a nahradit lehčími z verze 1 a uhlíkovou tyčkou, samozřejmě bez závažíček padel. S originál ss motorem nelítat déle než 5 minut a nechat vystydnout. Jinak brzo odejde. Instalovat střídavý motor. I s reglem to vyjde tak na 700,-. Dá se provozovat i na dvoujčlánek, pak vydrží ocasní motor mnohem déle. Veškeré jiné upgrady jsou vyhozené prachy. Zvláště kovová spojka listů vlastnosti vyloženě zhoršuje. Celkově jde o jeden z mála RTF setů, který k něčemu opravdu je, zvláště pak v zimě v hale. Za levno se dá naučit viset v základních polohách i lítat čistě osmičky a kroužení. Už dost lidí se na tom naučilo. Venku, jako všechny fixed pitch strojky, má potíže s říditelností v klesání. Největší nevýhodou jsou tuzemští prodejci, kteří předražují set i ND, ale poradit neumí. Běžná maloobchodní cena RTF venku je max 95 USD.
Mikelo,prosím,pokud máš zkušenost s nainstalováním střídavého motoru u hlavního rotoru,můžeš uvést přesný typ a výrobce?Taky jestli je možné popsat zapojení od regulátoru k řídící jednotce.
|
|
Nahoru |
|
|
milan777777
|
Napsal: pát 28.01.2011 17:30 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 18.11.2010 Příspěvky: 34 Bydliště: Uh.Hradiste
|
scaly píše: s tím dosedáváním si dávej majzla, má docela křehkej podvozek (aspoň to moje mělo), ale když pak do toho natavíš kus drátu, tak to držet bude.
No zatím lítám s křížem,který tvrdší přistání odpruží,takže podvozek zatím OK.Později ho prověřím jakmile kříž demontuji.
|
|
Nahoru |
|
|
Mikelo
|
Napsal: pát 28.01.2011 22:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.2.2009 Příspěvky: 1331
|
Vyhoví motorek třídy 2208 s otáčkami tak 2600 až 2800 na Volt pro tříčlánek a s adekvátně vyššími pro dvoučlánek. Regl 10A skoro každý vyhoví, když utočí správně motor a bude mít vypínací brzdu. Pomalý rozběh není potřeba. Signál pro regl se vyvede z mixovací jednotky od pinu na kterém je přiveden z přijímače. Pozor pouze signál, + a - nepřipojovat. Stačí se podívat jak jsou piny zapojené, je to kanál 3. Práce s mikropájkou. Napájení od aku se pro regl rozdvojí.
Je to zcela jednoduché pro každého, kdo chápe jak jsou zapojená serva k přijímači a motor s regulátorem.
Získá se tím, kromě trvalého motoru bez uhlíků, výkon.
|
|
Nahoru |
|
|
milan777777
|
Napsal: ned 30.01.2011 19:54 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 18.11.2010 Příspěvky: 34 Bydliště: Uh.Hradiste
|
Mikelo píše: Vyhoví motorek třídy 2208 s otáčkami tak 2600 až 2800 na Volt pro tříčlánek a s adekvátně vyššími pro dvoučlánek. Regl 10A skoro každý vyhoví, když utočí správně motor a bude mít vypínací brzdu. Pomalý rozběh není potřeba. Signál pro regl se vyvede z mixovací jednotky od pinu na kterém je přiveden z přijímače. Pozor pouze signál, + a - nepřipojovat. Stačí se podívat jak jsou piny zapojené, je to kanál 3. Práce s mikropájkou. Napájení od aku se pro regl rozdvojí. Je to zcela jednoduché pro každého, kdo chápe jak jsou zapojená serva k přijímači a motor s regulátorem. Získá se tím, kromě trvalého motoru bez uhlíků, výkon.
Mám vybrán motor i regulátor,můžeš mi prosím potvrdit,že tyto motory budou vhodné pro tento model vrtulníku?
http://eshop.satria.cz/satria/eshop/3-1 ... tion#anch1
http://eshop.satria.cz/satria/eshop/6-1 ... AC-20A-BEC
nebo
http://eshop.satria.cz/satria/eshop/6-1 ... 4S-15A-ESC
|
|
Nahoru |
|
|
modelfun
|
Napsal: pon 31.01.2011 17:07 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.6.2010 Příspěvky: 38
|
Kvůli častým dotazům od zákazníků mi to nedalo a Esky Honey Bee V2 jsem taky vyzkoušel, protože momentálně to je jeden z nejprodávanějších modelů na trhu. Co se týká kvality, tak i v originální RTF verzi se s tím dá bez problémů létat a na naučení visu či osmiček to sebemenších bezproblémů stačí. Výhodu vidím hlavně v nulové složitosti nastavění před letem (na rozdíl od 6CH), protože toho se hodně lidí bojí.
Vyzkoušel jsem i kovovou rotorovou hlavu Extreme EHB201. Možná trochu změní chování modelu (asi jak se změní těžiště), ale za to vrtulník vydrží opravdu hodně velké bouračky bez jakéhokoli poškození. Podle mě dobrá investice. I když je trochu problém, že pak středová osa má jinak navrtané dirky pro uchycení hlavy, ale to jsme vyřešili samovýrobou.
Podvozek z Beltu je jasně dobrý nápad - dá se pak létat i bez kříže, se kterým má vrtulník poměrně velké vibrace.
Střídavý motor jsem nezkoušel, ale osvědčilo se mi osadit hlavní motor z Esky Honey Bee CP3, který je sice také stejnosměr, ale o něco výkonnější a i kvalitnější. Hlavně ale pak vyměnit ocasní motor za výkonnější motor z modelu Esky Honey Bee CP3 s vrtulkou na přímo (bez převodu). Po prohození obou motorů jsem nemusel ani nastavovat gyro a vše hned krásně chodilo. Hlavně se o dost zlepšila reakce gyra i rychlost při otáčení podél osy. (já jsem tedy vyměnil i regulátor a přijímač za typ z modelu CP3, ale to podle mě není vůbec nutné).
Pádla z modelu Honey Bee V1 jsou dobrý nápad, hned v neděli otestuji.
|
|
Nahoru |
|
|
Mikelo
|
Napsal: pon 31.01.2011 18:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.2.2009 Příspěvky: 1331
|
1/ Kovová hlava Xtreme neudělá s těžištěm nic. Jak by taky mohla. Zlikviduje se velice snadno, když na to příjde, například při záseku rotoru se rozpadne vidlička, nebo praskne samotná hlava v límci obepínajícím hřídel. Jinak řečeno, vyhozené prachy, které nepřinesou nic co by pilot ocenil. To platí i o ostatních upgrade kovových dílech. Originál plastová hlavička naproti tomu změkne asi po 30 hodinách provozu, snadno se to pozná na pilotáži, a vymění se.
2/ Práce s nastavením není nulová, byť je to snadné.
3/ Podvozek není potřeba měnit, vydrží docela dost, pokud se už rozpadne stejně šlo o ránu kdy bude ohnutá hřídel, nebo popraskají jiné díly. Takže váha navíc, přínos sporný.
4/ Motor z CP3 nemá žádný smysl instalovat. Jeho výkon je ve skutečnosti stejný, jen má vyšší otáčky. Možnost výměny uhlíků je bezcenná, když to stojí jako celý nový motor do HB. Čili opět vyhozené prachy.
5/ Instalace rychloběžné vyrovnávací vrtulky z CP3 přinese malé zlepšení, ale překmitávání ocasu neodstraní, to leda servem řízená vrtulka. Stejně citelně však výměna vleze do peněz, takže celková výhodnost je na zvážení. Proč při tom měnit řídící jednotku nechápu, není k tomu žádný důvod, kromě nevědomosti o tom jak pracuje.
6/ Pokud bude výměna padel za lehčí nějak komerčně využívána, vyhrazuji si autorské právo. Přišel jsem na to v ČR první
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|