Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 69 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 12.04.2012 13:50 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.11.2011
Příspěvky: 334
Bydliště: JBC
Obrázky: 13
Ahoj.Né každý uplně přesně ví včetně mě,jak se o tyto baterie správně starat.A je škoda si je zbytečně ničit svou hloupostí a neznalostí.Je mi jasný,že se nesmí podvybít,nabíjet hned po letu atd.Zajímá mě rozdíl mezi li-po a li-ion (co se týká provozování),v jakém stavu nabití je skladovat atd.Děkuju za Vaše poznatky.

_________________
Skyfun pulse projekt a pár poletuch


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.04.2012 14:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 1443
Bydliště: Praha
A ja si tu taky prihreju polivcicku... Jakym proudem je mozne bezpecne nabijet LiPolky? Na jakych parametrech baterie a jak to zavisi?

_________________
SuperZoom 4D, Blade mCP X BL, SAB Goblin 500 @ Spirit
Spektrum DX8, PhoenixRC


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.04.2012 14:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6348
Bydliště: Dubai, UAE
Podle mne LiPolkam nejvic skodi podvybiti a nadmerna teplota. Take dlouhodobe skladovani v plne nabitem stavu nemaji rady. Prebijeni je vylozene nebezpecne, ale to by mela resit nabijecka a za zadnych okolnosti to nedopustit.
Nabijeci proud ( max ) je snad na kazde baterce uveden. Pokud neni, proudem 1C se neda nic zkazit.
Nevidim duvod proc baterku nenabijet hned po letu. Tedy pokud neni rozpalena, ze ji neudrzis v ruce.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.04.2012 14:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 1443
Bydliště: Praha
pkotatko: Jde mi prave o ten udaj C. Znamena to ze baterku 2200mAh 3S nabijeni 5C muzu pechovat 11A? Bezne ji nabijim 2,2A => 1C.

_________________
SuperZoom 4D, Blade mCP X BL, SAB Goblin 500 @ Spirit
Spektrum DX8, PhoenixRC


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.04.2012 14:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6348
Bydliště: Dubai, UAE
Ano. Udaj o nabijeni 5C znamena proud = 5x kapacita baterky. Je to stejne jako u vybijeni. Dal bych si asi pozor u tech nejlevnejsich baterek. Tam bych tem udajum az tolik neveril a byl trosku pri zemi.
Mam baterky s povolenym nabijenim 12C, nabijim je 8C, ale jenom proto, ze mi nabijecka vic neda. :mrgreen:

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.04.2012 14:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.8.2006
Příspěvky: 928
pkotatko píše:
Ano. Udaj o nabijeni 5C znamena proud = 5x kapacita baterky. Je to stejne jako u vybijeni. Dal bych si asi pozor u tech nejlevnejsich baterek. Tam bych tem udajum az tolik neveril a byl trosku pri zemi.
Mam baterky s povolenym nabijenim 12C, nabijim je 8C, ale jenom proto, ze mi nabijecka vic neda. :mrgreen:

Jakou nabíječku používáš?

_________________
Logo 500 VBar, nano CPX


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.04.2012 14:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 1443
Bydliště: Praha
pkotatko: Vzhledem k tomu, ze muj Raytronic C12 zvlada maximalne 4A = 1,8C, tak to asi nemusim resit a muzu to rvat, co to da... :lol:

_________________
SuperZoom 4D, Blade mCP X BL, SAB Goblin 500 @ Spirit
Spektrum DX8, PhoenixRC


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.04.2012 14:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6348
Bydliště: Dubai, UAE
Powerlab PL8

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.04.2012 17:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.1.2010
Příspěvky: 879
Bydliště: Partizanske
Obrázky: 6
Dáva píše:
Ahoj.Né každý uplně přesně ví včetně mě,jak se o tyto baterie správně starat.A je škoda si je zbytečně ničit svou hloupostí a neznalostí.Je mi jasný,že se nesmí podvybít,nabíjet hned po letu atd.Zajímá mě rozdíl mezi li-po a li-ion (co se týká provozování),v jakém stavu nabití je skladovat atd.Děkuju za Vaše poznatky.

A tu si hladal?
viewforum.php?f=42
O tychto zalezitostiach sa tu uz popisalo...

_________________
Gaui 100,Rex 450,Prôtos 500,Frenzy TZ 50,Logo 600SE,FX18 DSM2,JR 9 DSM2,
MAX,Rival,BN-2 Islander


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.04.2012 17:28 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 12.12.2010
Příspěvky: 4416
Bydliště: Brno
Obrázky: 8
Citace části jednoho z předchozích příspěvků:
"Take dlouhodobe skladovani v plne nabitem stavu nemaji rady"
Používám Li-Pol od jejich samotného začátku, kdy se tvrdilo, že se mají skladovat nabité. Nyní se prosazuje tkzv. napětí storage. Ani pro jeden způsob jsem nenašel
odborné zdůvodnění, tedy kromě "zpomalení probíhání chemických procesů" atd.
Sám jsem rozdíl v životnosti, popřípadě ve "výkonu" nezaznamenal. Pravda, žádné accu mi neleží nepoužívané déle než měsíc. Neznáte někdo odkaz či přímo literaturu, která tato tvrzení skutečně dokládá ?


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.04.2012 17:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6348
Bydliště: Dubai, UAE
Odborne zduvodneni nemam.
Dostal jsem dva paky 3S, ktere byly uplne nove. Jen jednou naplno nabite. Pak se na ne pres pul roku zapomelo. Oba jsou lehce nafoukle ale ve skolnim letadle fungujou. Tam po nich ale nechci zadny extra velky vykon.
Vsichni vyrobci expeduji baterie nabite na 3.8V/clanek. Asi vedi proc.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.04.2012 19:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2009
Příspěvky: 1077
Bydliště: Nelahozeves
OPakování matka moudrosti, tak to dám znovu
Napětí lipolky (naprázdno, t.j. nepřipojená k ničemu) určuje jak je vybitá.
3,45V = hranice poškození.
3,6V = úplně prázdna ale ještě v pořádku
3,7V = bezpečné vybití po lítaní, cca 20 procent zůstává
3,85V = polovina
4,05V = údajně hranice nad kterou by neměli zůstávat skladované
4,10V = 90 procent, max napětí při nabíjení při nastavení programu LiIon
4,17V = cca napětí plně nabité lipol (při správném ukončení nabíjení při 1/20 C.
4,20V = max napětí při nabíjení, hranice kterou není chytré překročit

_________________
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.04.2012 19:39 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 12.12.2010
Příspěvky: 4416
Bydliště: Brno
Obrázky: 8
4,05V = údajně hranice nad kterou by neměli zůstávat skladované
Důvod?


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.04.2012 20:14 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.11.2011
Příspěvky: 334
Bydliště: JBC
Obrázky: 13
Super děkuji za všechny reakce.Ještě se hloupě zeptám jaké má bezpečné vybití po lítání li-ion baterka taky 3,7V?

_________________
Skyfun pulse projekt a pár poletuch


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.04.2012 21:35 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 9.4.2012
Příspěvky: 7
Dáva píše:
Ahoj.Né každý uplně přesně ví včetně mě,jak se o tyto baterie správně starat.A je škoda si je zbytečně ničit svou hloupostí a neznalostí.Je mi jasný,že se nesmí podvybít,nabíjet hned po letu atd.Zajímá mě rozdíl mezi li-po a li-ion (co se týká provozování),v jakém stavu nabití je skladovat atd.Děkuju za Vaše poznatky.


Rozdíl mezi li-ion a li-po je celkově v konstrukci. V li-ion baterii je elektrolyt lithiová sůl v kapalném skupenství, proto jsou li-ion baterie v kovovém obalu. V li-po bateriích je elektrolyt taky lithiová sůl ale jako polymerový kompozit který je pevný, proto jsou li-po baterie jenom v měkkém obalu. Li-ion baterie jsou taky asi o 20% težší než li-po se stejnou kapacitou a zároveň o 20% menší. V modelářství se často používají li-po baterie právě kvůli nižší váze, ale taky proto, že snesou vyšší proudovou zátěž. Maximální nabíjecí proud je většinou 1/10 maximálního vybíjecího proudu (např. 40C se nabíjí 4C, 20C - 2C atd...). Napětí na článku by nemělo klesnout pod 2,7V a nemělo by přesáhnout 4,23V. Ideální skladování je při 50% kapacity (3,8V na článek) v chladném prostředí (čím nižší tím lepší, ale ne pod 0°C). Lithiová sůl je vysoce oxidační a tudíž baterii neustále znehodnocuje. Na tento chemický proces má vliv teplota, čím je nižší tím je proces pomalejší, proto pokud víte že nebudete dlouho baterie používat, je lepší je vybít na 50% a dát do lednice (doporučuju v bezpečnostním obalu kdyby náhodou...). To platí i o bateriích v notebooku které se rychle poškozují teplem z procesoru a za dva roky ztratí víc jak 50% kapacity i když jedete jenom z nabíječky.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 69 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz