Autor |
Zpráva |
Fenius
|
Napsal: úte 20.08.2013 1:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2010 Příspěvky: 1177 Bydliště: Praha Obrázky: 0
|
Určite radšej barazovku ako HK . Hlavne si zájdi na letisko, kde sú skutoční vrtuľnikári. V BA je takých miest viac. Simulátor je v dnešnej dobe samozrejmosťou.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Troll
|
Napsal: úte 20.08.2013 6:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.5.2008 Příspěvky: 2997 Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
|
yogi60 píše: Caute poraditemi co mam kupit na zaciatok chcem investovat tak 400€ /10 000KČ. Nieco s cim sa da naucit lietat ziadne akrobacie ani nic podobne. Pozeral som si model griffin 450 tak nieco podobne. Nechcem kupovat podla toho co sa mi paci necham si poradit od skusenych. Dakujem vam Griffina ani Wolfa a podobné sračky neber ani kdyby Ti to dávali zadarmo . To už je lepší HK 450. ZA ty peníze se vybava jakž takž pořídit dá. Myslím nějaký šestikanálový vrtulník třídy 450. Jenomže další otázka je, že to musíš udržet v provozu. A na to budeš potřebovat asi tak dalších 10 000 Kč během prvního roku. Pokud je nemáš, tak to ani nezkoušej. Jinak těch prvních 10k můžeš rovnou spláchnout do záchodu. Za tak málo peněz to bude výbava bazarová, ledaccos se rozsype, něco bude třeba vyměnit a taky něco rozbiješ. Mikrovrtulníky jsou levnější , ale chovají se o dost jinak než skutečný model.Mají malé setrvačné hmoty. S těmi si pohraješ i polétáš, ale je to létání jiné než třeba s Trexem 450. A až na takový větší vrtulník přejdeš, tak se budeš muset chvíli " přeškolovat " . Menší vrtulník než nějakou 450ku bych silně nedoporučoval. Náklady na menší vrtulník ( třeba nějakou 250ku) jsou menší jenom opticky a ze začátku , v provozu se to velmi rychle srovná ale zalétáš si líp s větším. Pokud chceš létat se skutečným modelem , tak ještě vyčkej a pošetři peníze. V zimě bude na prodej dost věcí za solidní ceny, teď je sezóna, dobré počasí a každý chce létat tak se toho moc rozumného v bazarech nenajde. No a nakonec, čím větší vrtulník si koupíš, tím snáze a rychleji se naučíš létat.
|
|
Nahoru |
|
|
ntpr
|
Napsal: úte 20.08.2013 10:29 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 20.12.2008 Příspěvky: 146
|
já jsem loni začal s bazarovim MiniTitanem a DX6i, dohromady 5000,-Kč, plus nová nabíječka Raytronic C14 za 1400,-Kč, simulátor Phoenics z bazaru 1200,-Kč, bazarovej přímač spectrum 500,-Kč, to je dohromady 8100,-Kč + baterky, do desítky se krásně dá vejít. Ze svý zkušenosti můžu říct, že koupě novýho vybavení je pro začátek zbytečná, MiniTitan s nadsázkou lítá i ve stavu vraku, což na učení visení stačí, za pár kaček se dá uvést do stavu nového stroje, aspoň se to člověk přitom naučí opravovat a nastavovat a když se stim nemlátí o zem vydrží lítat celou sezónou prakticky bez investic. Co se týká oprav po bouračce, většinou to odnesou listy, který dneska stojej kolem 500,-Kč (Align), gripy, hřídele, ocasní roura, což jsou stokorunový položky. Určitě neni třeba počítat, že to sežere 10k za sezónu, to bys musel mít obě ruce levý, nebo utrácet nesmysly za tuning. Určitě to chce nadrtit visení na simulátoru, než se s tim člověk pustí poprvé do luftu - moje skušenost je, že phoenics je těžší než real, takže když visim na kompu můžu v klidu do vzduchu. Každopádně helina týhle třídy už vyžaduje notnou dávku respektu a zodpovědnosti, na druhou stranu to neni raketoplán takže neni třeba se toho vyloženě bát ať už co se týká nastavení tak financí za opravy.
_________________ DX6i, MiniTitan E360, MiniTitan E325, FreeSpirit přestavěnej na Spektrum
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: úte 20.08.2013 10:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Taky to vidím jako ntpr. Pokud začneš slušně, tak není důvod k tak velkým provozním nákladům. Já jsem začínal bez simulátoru a taky to šlo, i když pomalu. A že jsou stejné provozní náklady u velké a malé heli? To ani náhodou. Mám T-Rex 250 i 600 a vloni jsem s oběma "trošku" praštil. Jeden to měl za 500, druhý za 2500. A cena baterek? To už je úplně jinde. Hlavně se nebát, větší prostor venku a lítat!
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
Zba
|
Napsal: úte 20.08.2013 11:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.6.2011 Příspěvky: 1453
|
Nevím, proč ho odrazujete od HK a podobných. Pokud budeš začínat hned s t-rexem, tak s tím, že utratíš 10k za sezónu bych i počítal. Já začínal s griffinem= půl roku jsem jen visel a sem tam udělal zatáčku a pak přešel na HK a začal o zvedat do vzduchu. Když to rozbiju, tak objednám díly z ebay nebo Hk za pár dolarů a létám vesele dál. Kdybych měl začínat hned s alignem, tak by se mi to o dost prodražilo. Takový je můj názor. Kup si HK 450 + nějakou vysílačku + turnigy baterky + accucell 6 a lítej.Vejdeš se možná i do 6 tisíc. Já se teď asi už vrhnu na nějakou jednoduchou akrobacii a pak možná pořídím něco lepšího.
|
|
Nahoru |
|
|
Troll
|
Napsal: úte 20.08.2013 13:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.5.2008 Příspěvky: 2997 Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
|
JosefSvejk píše: A že jsou stejné provozní náklady u velké a malé heli? To ani náhodou. Mám T-Rex 250 i 600 a vloni jsem s oběma "trošku" praštil. Jeden to měl za 500, druhý za 2500. A cena baterek? To už je úplně jinde. Pokud praštíš jednou, tak je to tak, jak píšeš. Jenomže s malým se padá daleko častěji jak s velkým.Obzvláště při učení. Pak se ty náklady časem vyrovnávají a svezení s velkým je zcela jiné. Když už to člověk umí, tak padá jenom výjimečně a pak platí ta tvoje argumentace. Zkus se na to podívat pohledem někoho, kdo začíná. No nic, tohle je zbytečná debata. Každý si myslí, že začínat se musí s malým a levným prdítkem. Protože většina lidí tak začínala a nic jiného nezná. Ale jde to i jinak a taky to není špatná cesta. A na konci je možná i levnější jako ty malé prďochy. To si ale musí risknout a zkusit každý sám, zkušenosti jsou jenom velmi obtížně přenositelné, bohužel.
|
|
Nahoru |
|
|
kolaCZek
|
Napsal: úte 20.08.2013 14:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 1417 Bydliště: Bořanovice
|
Troll: Kde se to podepisuje?
_________________ SuperZoom 4D, Blade mCP X BL, SAB Goblin 500 @ Spirit Spektrum DX8, PhoenixRC
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: úte 20.08.2013 15:02 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Trolla neberte vazne. On je maximalista a zacal s velkou helinou. Pokud vim, i po letech sice moc akrobacky nelita, ale snad jeste nespadl. Tou velkou heli myslim takovou tu co se do ni leze.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
kolaCZek
|
Napsal: úte 20.08.2013 15:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 1417 Bydliště: Bořanovice
|
Zrovna ted se objevilo na bazaru: T-REX 500 ORIGN. ALIGN,BEZPÁDLO FL76OStaci dokoupit radio a muzes do vzduchu. A to cele v klidu do desitky. (Jenom si nejsem jistej tou DFC hlavou a bezpadlem v rukach zacatecnika... )
_________________ SuperZoom 4D, Blade mCP X BL, SAB Goblin 500 @ Spirit Spektrum DX8, PhoenixRC
|
|
Nahoru |
|
|
ddano007
|
Napsal: úte 20.08.2013 16:23 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 18.3.2010 Příspěvky: 2878 Bydliště: Zavar, SK
|
1, bezpadla by som sa nebal, ked som to ja nastavil, s trochou sikovnosti to zvladne hocikto. 2, ze sa HK nevyrovna lepsim helinam verim. Otazka je, ako vyzera ucenie s helinou: sudiac podla seba, sa clovek padom sem-tam nevyhne. A potom prichadza na rad otazka: co stoja ND? A tie su na HK za velmi ludovu cenu. Co stoja ND na Trex500ku netusim, ale ked si k tomu prikupi vysielajdu, moc mu na ND nezostane.
_________________ X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Troll
|
Napsal: úte 20.08.2013 20:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.5.2008 Příspěvky: 2997 Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
|
pkotatko píše: Trolla neberte vazne. On je maximalista a zacal s velkou helinou. Pokud vim, i po letech sice moc akrobacky nelita, ale snad jeste nespadl. Tou velkou heli myslim takovou tu co se do ni leze. Tys mne ale rozesmál . Pravdou je ale, že první heli co jsem kdy řídil měla max.tuším 7500 kg a nějakých 1250kW. Na to nemá ani Howking
|
|
Nahoru |
|
|
hates
|
Napsal: úte 20.08.2013 21:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.10.2007 Příspěvky: 1222 Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
|
Doporucil bych tu heli z inzerce. Lita super a na te velikosti se i dobre uci. Ja zacal rovnou s 500 sice HK a po pul roce jsem se nebal litat lopingy, vykruty atd. Sice nic extra ale pro zabavu. Musim zaklepat ale pady jsem mel pouze 3 a z toho pouze dva na ruce a jeden na techniku. Nicmene to dfc je na vetsi otacky ala nevidel bych to tak zle.
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: stř 21.08.2013 10:47 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
No vzdyt to rikam. Maximalista vetsi nez Howk. Zeptam se te velmi teoreticky. Uz se me na to hodne lidi ptalo. Byl by pilot RC heli schopen uridit velkou obludu ? Ted se nebavim o tom, ze by ji nedokazal ani nastartovat, ze netusi nic o letove obalce, o navigaci atd., ale jde mi ciste o "kniplovani". Omlouvam se za OT, uz s tim prestanu, ale mit Trolla "na drate" se nestava tak casto.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Troll
|
Napsal: stř 21.08.2013 11:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.5.2008 Příspěvky: 2997 Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Na to se dá odpovědět snadno a jednoznačně. Nebyl. . Pilot RC rozumí tomu proč to letí a jak se to řídí,( mnohý z nich tomu rozumí možná i lépe než někteří vlastnící pilotních průkazů ) ale každý pilot vrtulníku si musí vytvořit automatické a velmi rychlé reakce na pohyby vrtulníku.Bez přemýšlení čím má kam a kdy pohnout. To je asi tak stejná situace jako naučit se viset s modelem. Jenomže se používají jiné končetiny a trochu jinak než u modelu. To nějakou chvíli trvá a bez nácviku to nedokáže nikdo. Občas se mi povede vzít i nějakého vrtulníkáře na skutečný simulátor.Ten se chová stejně jako reálný vrtulník) ( Má to tak někdo štěstí ) Takže mám i v praxi ověřeno, že velmi dobrý pilot RC bohužel nedokáže řídit skutečný velký vrtulník. Teda ve visu. Za letu se s tím modeláři poprali statečně a obvykle letíme vytouženým směrem celkem bez vážných potíží.Jenomže přistání zamená smrt. Anebo přinejmenším hromadu šrotu při povedeném pokusu. Takže v hypotetické situaci pokud by pilot vrtulníku za letu umřel a musel by to přebrat modelář, tak by to téměř jistě dopadlo špatně. Naděje k přežití tu ale je celkem slušná. A jak to dopadne, záleží daleko více na psychické odolnosti a chladné hlavě toho novopečeného řidiče vrtulníku než jeho dovednosti s modelem. Když se mu to povede dostat k zemi a přitom zabrzdit na nějakou nízkou klesací a dopřednou rychlost, tak je naděje že z toho vylezou sami poměrně solidní. Pokud se ale takový adept pokusí zaviset, je vymalováno. Takže když už jsem se rozkecal, zrovna mám chvíli času , tak návod kterak zachrániti sobě život ve vrtulníku bez pilota : Snížit kolektiv aby to pomalu klesalo. pomalu je tak asi do 3m/sec ( neboli též cca 500 ft/min) . Dá se časem objevit na palubní desce. Méně je lépe, ale stoupat je špatně. Ale zase to oddálí o něco dobu úmrtí . NA všem špatném se dá najít něco dobrého. Letět pouze rovně, nezatáčet. Vyhlídnout si daleko ( několik kilometrů, ať máte čas) před sebou obrovské rovné pole anebo louku. Uspokojivě velké je aspoň tak kilometrové. Větší je lepší. Větší vám dá více času. Když není v dohledu, tak stále letět až bude. Modelář to v rovném letu udrží.To není velký problém. Pak nad polem začít brzdit ,přitáhnout cykliku , jenom trošku, aby to postupně zpomalovalo, nespěchat s ničím,času je dost , pokud to uděláte rychle, celé se to rozhodí a už to nezvládnete ,( a taky umřete o chvilku dřív než když to budete zdržovat ). Brzdit asi tak na rychlost 15-40km/h , opět je lepších těch 15km/h než těch 40. Pod 15 (takový rychlejší klus) ale nikdy nechodit, pak už je třeba umět viset a rozbijete to naprosto jistě . Teprve potom pomaličku snižovat kolektiv až to sebou praští. Skoro jistě se to převrátí,nejspíš poletíte trošku bokem a ulomíte podvozek, tak hned jak se to dotkne země vypnete motor ( zastavíte palivo pokud víte jak) a vypnete baterku . Jak vypnout motor a baterku můžete zkoumat po cestě k tomu poli . ,Nejlepší je za zatáhnout za všechno červené . Když přitom odpálíte hasičák a zapnete nouzový radiomaják, vůbec to neškodí. Ty jsou taky červené. Pak počkáte chvilku než se ulámou listy, no a zdrháte A už se k tomu nevracejte. . I takový případ znám, kdy pilot ( slovenský, na MI-2) dělal blbosti, neuměl to, rozmlátil to , a když to leželo na boku bez listů a motory stále běželi tak se osádka dohadovala, zda a kdo k tomu má dojít a vypnout to. Nakonec tak učinil statečný kapitán.
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: stř 21.08.2013 11:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
Troll - díky za vtipný, leč pravdivý popis. Ten simulátor bych někdy chtěl zkusit...
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|