Zdravím Vás a přidávám svou zkušenost s tímto parádním modelem. Po tom, co vyšel v oranžové barvě tak jsem jej prostě musel mít
Výrobce upravil těžiště v návodu na 265mm od přední hrany. Moje zkušenost je pro co nejvíce neutrální chování 250mm což odpovídá tomu jak tu někteří píšete, že jej máte více vzadu oproti původním doporučením 235mm. Také mám regulátor a baterii úplně u motoru. Letovka 600g včetně bat. je zcela nedosažitelná. Při extrémní snaze bude mít 600g bez bat. Můj má 620g bez bat. Tedy + 122g s 3S LiHV Revolectrix 1500mA 70C a jsem něco málo přes 740g. Výbavu mám komplet setovou.
Zvážil jsem jednotlivé části Edgeho XL před stavbou: samotné díly EPP mají 220g, uhlíky včetně podvozku 58g, sklotextit, dřevěné díly a kolečka, šroubky, matičky, MpJet a další drobnosti 54g, motor komplet s unášečem a šrouby 125g, regl 53g, serva 66g, vrtule 14g + přijímač tedy komplet těsně pod 600g. Dříve tam býval regulátor T-Motor 40A nyní Mantis 45A (funguje naprosto bez problému). Také by mne zajímalo co se změnilo proti tomu, co postavil TomášC...
Dost jsem se potrápil s tím, že když model létal dobře v normální poloze i na zádech tak ve střemhlavém letu na volnoběh přecházel pozvolna do vodorovného letu (tedy nebylo to špatným vyosením motoru). Nakonec jsem musel přizvednout obě křidélka tak, aby jejich odtoková hrana byla souběžně s vrchní hranou mohutné páteře. Dal jsem si záležet, abych to měl hezky souměrné jako je na obrázku s označením polohy těžiště... kdybych to nechal před slepením páteře a křídel hezky naplacato tak to bylo asi ok.
Takto létá až překvapivě obratně na svou váhu a řekl bych, že tím předčil mé očekávání