Switch to full style
Taky vás už nebaví jen tak poletovat? Zkuste létat akrobacii nebo si o tom aspoň tady povídat.
Odeslat odpověď

Re: 3D acrobat 6S 5000mah

stř 02.05.2018 3:57

odkudkam píše:jen jsem chtěl zdůraznit.Ze při použití 6s je třeba k dosažení stejného výkonu větší proud. Mohl by jsi nám tedy napsat pro inspiraci jaký motor v mx-2 jsi měl, jakou vrtuli kolik tvoje sestava bastila a jaká byla vaha? Mám rozdělané Su-26 ve dvou metrech a rád bych věděl kolik si mohu dovolit váhu a jaký je cca potřebný výkon pro takový model. Děkuji.

http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=15&t=82671

Re: 3D acrobat 6S 5000mah

pát 04.05.2018 6:58

odkudkam píše:jen jsem chtěl zdůraznit.Ze při použití 6s je třeba k dosažení stejného výkonu větší proud. Mohl by jsi nám tedy napsat pro inspiraci jaký motor v mx-2 jsi měl, jakou vrtuli kolik tvoje sestava bastila a jaká byla vaha? Mám rozdělané Su-26 ve dvou metrech a rád bych věděl kolik si mohu dovolit váhu a jaký je cca potřebný výkon pro takový model. Děkuji.


tady můžeš spočítat energetické nároky
https://www.ecalc.ch/motorcalc.php tak nějak to sedí

Re: 3D acrobat 6S 5000mah

sob 05.05.2018 11:22

Ano, pro 6s je potřeba vyšší proud než pro třeba 12s pro dosažení stejného výkonu. Gratuluji ke zvládnutí první otázky (nejen z) fyziky kolem elektropohonu (nic ve zlým! naopak jsem rád, že se nad tím přemýšlí).

A teď něco z konstrukce motorů, kolik závitů do motoru narveš a jak tlustým drátem, aby jsi dosáhl stejného KV a měl pořád dost tlustý drát (se všema drobnostma - nevím jak moc už se projevuje třeba skinefekt, nevím jaký je poměr hmotnosti/kwh u víc S méně kapacity, to samé poměr s cenou).

Co otázka nabíjení? Nebude 8s nebo 10s výrazně složitější na nabíjení? Pro spousty lidí bude.

Takže jo, můžete 6s v 5kg letadle zpochybnit, nicméně funguje to roky naprosto skvěle.

Re: 3D acrobat 6S 5000mah

sob 05.05.2018 21:17

Ahoj.
Děkuji za pochvalu,rady a upozornění na vedlejší vlákno,ve kterém jsem se dověděl vše potrebne včetně použitého motoru.

Nechtěl jsem spochybnit použití 6s v 5kg éru.chtěl jsem se ujistit o správnosti mého záměru a o hmotnosti zamýšlené stavby modelu.aby to byl stále 3D akrobat.

6s používám také v L39 kde znej tahám 2500 W a v zamyslene pohonné sestavě.bych neměl překročit 2000w.tak doufám ze to bude ok.

Musím se přiznat.Ze fyzika je má slabá stránka. Bohužel mě každodenní zaměření je uzkoprofilove na ss komutatorove cize buzene motory 3MW.
Kdežto z motorku s externí komutaci cca 2kW jsem úplně mimo.

Jen bych rád požádal o vysvětlení pojmu skinefekt.

Ještě jednou díky.

Re: 3D acrobat 6S 5000mah

sob 05.05.2018 21:24

skinefekt je kdyz

Re: 3D acrobat 6S 5000mah

ned 06.05.2018 1:45

Hihi vidis, 3MW uz je hezky. To jsem ani netusil, ze se dela v ss, to musi byt komutator jak 200litrovy sud ne? :D Ja zas resim rizeni diesel-generatoru.

Ale zpet k tematu, vecer me jeste napadla jedna myslenka. O kolik horsi bude do motoru narvat vic zacitu o mensim prurezu (a treba rovnou min polu) a pouzit prevodovku, ktera taky nema 100% ucinnost vs obezka na 6s. Nevyhody prevodovky jsou jasny. Ale kde tam asi bude ten prelom, od ktereho se kvuli ucinnosti prevodovka uz nevyplati?

Re: 3D acrobat 6S 5000mah

ned 06.05.2018 6:38

Komutator ma průměr cca 130 cm.

Zajímavá nabídka k debatě. Pokud by se jednalo o obezku.tak si myslim,že k největšímu nárůstu by došlo v oblasti mechanickych ztrat. V zeleze a v mědi by tak prudký nárůst být neměl a bylo by zajimave zjistit pomer prevodovky kdy k tomu dojde,naštěstí nás od takových úvah ochrání ostatni nevýhody použití převodovky. Samozřejmě je to moc pěkná nabídka k laborovani.

Ještě bych měl takovou hloupou otazku. Jaký je maximální statický tah tebou použité sestavy v MX-2


,

Re: 3D acrobat 6S 5000mah

ned 06.05.2018 9:38

čus,
oběžky se používají většinou s inrunnerama, dostaneš tam přes méně pólů víc mědi tipuju. Když už stejně používáš převodovoku, tak proč tolik pólů... teda mimo převodovek pro protiběžné vrtule, ty se myslím používají i na oběžkách.

Statický tah nevím, táhlo to naprosto super, tak jsem to neřešil. Většinou statický tah ani neměřím, protože vlastně nevím kolik potřebuju. Je blbost za letu využívat 2/3 dráhy plynu protože pak už je to nevyužitelně moc, a zase málo je málo, tak to odladím vrtulí. Zkušenost z praxe: třeba na Vertigu jsem měl 24x10 E3 od fialy, 24x10 Falcona, falcon méně žere a méně táhne (subjektivně, při 3D občas musím používat plný plyn), ale na přesnou se mi asi líbí víc. Takže tak, prostě nevím, ani ten tah nemám jak změřit.

Re: 3D acrobat 6S 5000mah

ned 06.05.2018 10:32

Moc děkuji.za odpověď.
Teď trénují s Edgem 540,takovou to epp a preklizka.1.4m .mám to na naučení a zkouseni 3d . Nemam jeste plne pod kůži práci s plynem a tady by mohlo pomoci laborovani s vrtuli. a hlavně při osazování skončily na kridilkach dost nevhodná serva.
Dík za rady a jdu ladit at se taky někdy posunu k těm dvou metrum (aspoň kousek letadla).

Re: 3D acrobat 6S 5000mah

pát 11.05.2018 10:01

HonzaS píše:Ale kde tam asi bude ten prelom, od ktereho se kvuli ucinnosti prevodovka uz nevyplati?

Dle mě je ten přelom na počtu letů. Převodovka potřebuje údržbu. Létal jsem C50-13XL-Acro Competition. Každých 50 startů přemazat. Každých 150 nové satelity.
U oběžky tohle odpadá a to je dle mě jednoznačná a rozhodující výhoda.


A jinak si myslím, že stejnosměrný cize buzený motor je vlastně velmi podobný malému modelářskému stříďáčku. Komutovaný je stator, komutátor je v regulátoru a buzení je fixní permanentním magnetem (což je super, nejde ukopnout buzení a tak komutátor nelétá po celé místnosti :D :D ).

Re: 3D acrobat 6S 5000mah

sob 12.05.2018 10:07

co se týče lítání komutátoru po celé místnosti, ono když přifázuješ k sobě dva 30kW dieselgenerátory s úhlem "pouhých" 120°, tak je to ještě dobrý, to většinou vystřelí ochrana, a nic moc se neděje. To jsem zažil. Šéf prý viděl, jak někdo udělal něco podobnýho s asi 300kW generátorama. Podle toho co popisoval by ten generátor z místnosti asi utekl, lítání po místnosti by byl ten nejmenší problém :lol:

Paradoxně mi velkej dieselgenerátor přijde jednodušší než větší elektrolet, protože to je docela jednoduchá, stabilně běžící aplikace. Odladit modelářský pohon na všechny ty režimy ve kterých chceme, aby to fungovalo... to je občas věda. A to ani nelítám pylony! Tam to musí být teprv psina, když máš omezenou "nádrž" a potřebuješ aby ten pohon fungoval super od nulové rychlosti po cca 320km/h?
Odeslat odpověď