Switch to full style
Taky vás už nebaví jen tak poletovat? Zkuste létat akrobacii nebo si o tom aspoň tady povídat.
Odeslat odpověď

Re: Metrový 3D ultralight

úte 24.03.2015 20:20

Ono to ani s korekcí nebude nikdy ideální jeden střed a jeden polomer a není to jen o větru!ani v hale pouhým pritazenim nedáš bez korekce dva,natož čtyři přemety bez chyby!ono se i na jeden aby byl aspoň za 8 docela napackujes

Re: Metrový 3D ultralight

úte 24.03.2015 20:25

No jo ale dneska se v hale nesmí ani prdět jinak to ty ultralehkolety rozhodí jak uragán... Pak se musí korigovat fakt fest :-D

Re: Metrový 3D ultralight

úte 24.03.2015 20:28

RadimHnilica píše:a není to jen o větru!ani v hale pouhým pritazenim nedáš bez korekce dva,natož čtyři přemety


v tý hale sem si ten vítr co si pamatuju udělal vrtulí při stoupání---měl jsem dost často tuším problém hlavně v souvratech když jsem vylétával do rozvýřeného vzduchu od vrtule ze stoupání :oops: no prostě bez korekcí to nejde ani boha, kdyby jo, bylo by toho k bodování podstatně méně.

Re: Metrový 3D ultralight

úte 24.03.2015 20:32

jyrry píše:No jo ale dneska se v hale nesmí ani prdět jinak to ty ultralehkolety rozhodí jak uragán... Pak se musí korigovat fakt fest :-D


nikdy jsem nezalétal líp u nás ve vytopený hale--termika, než na soutěži, kdy bylo vypnutý topení--bylo to znát hlavně ve vodorovnym letu, u nás v hale kde jelo topení mi to ero vždy poruznu hopsalo nahoru a dolu.

Re: Metrový 3D ultralight

úte 24.03.2015 20:44

Zápotocký88 píše: Mám ještě konstrukční Addiction od PA Models, rozpětí 1200mm, s tlustým profilem a je to s letovými vlastnostmi podobné, vůbec s ním nelítám. Větší konstrukční letadla jsou navíc podle mého názoru nepraktická pro ty, kteří se chtějí létáním jen bavit, protože je u nich složitý transport se skládáním a rozkládáním sedadel v autě, člověk má taky strach, že to letadlo rozbije a pak se těžko opraví, nebo že tou opravou stráví spoustu času. Běžný modelář, který má zájem o akrobacii, nemá halu a nechce závodit ani být zařazen v nějaké kategorii, si asi nejvíc užije právě s EPP modely 0,8 až 1m. Jsou hodně rozšířené. Nejdřív jsem modely sestavoval s uctivou pečlivostí, aby vše bylo podle návodu, ale pak jsem zjistil, že i ty letadla navrhují jen lidé a že se dají zlepšovat. A u EPP se úpravy dělají dost snadno. Tím vám nechci brát váš zájem o větší konstrukční letadla, jen se v tomto vlákně tato letadla neřeší.


Prvý krát čo čítam, že na Addiction "XL" v tomto prípade má niekto výhrady, ešte že to nečíta Michael Wargo :D
Ja som cez víkend zlepil Edge 540T HotRed od RC Factory a neviem naozaj čo by sa tam dalo vylepšiť. Maximálne lankový nahon na chvost ale to sa mi nechcelo. Krídlo má profil a vystužené dvomi uhlíkovými tyčkami a na ohyb sa ani nepohne. Váha 320 gramov bez bateriek.

Re: Metrový 3D ultralight

úte 24.03.2015 21:24

jyrry píše:No jo ale dneska se v hale nesmí ani prdět jinak to ty ultralehkolety rozhodí jak uragán... Pak se musí korigovat fakt fest :-D
sice nevím co tím chtěl básník přinést tématu ale ok

Re: Metrový 3D ultralight

úte 24.03.2015 21:46

clouseau píše:

...Marek už to tady ani raději nečte..... :(



sice chápu, ale je to škoda---si pamatuju velice dobře na dobu předinternetovou, kdy mě hodně vzalo F3A , ale plácal jsem se v tom na letištích sám ve společenství spitfiru , piperu ,větronu a po určité době nakonec nevěděl kudy kam--jestli vubec trénuju, nebo se jen snažím si zažít co nejvíc pod kuži mnou špatně pochopené nesmysly ---jak to vlastně myslej a o co bych se měl snažit---těžko se pak divit, kdy i v dnešní době, kdy je možné to tápání probrat alespon na netu,nakonec ten zájem o serioznější létání u nás upadá.

slecielně si pamatuji právě na to, jak jsem vubec nebyl schopný si ujasnit, jestli je potřeba kolmo nahoru stoupat opravdu s erem kolmo nahoru, ale nechat se snášet větrem, nebo jít proti větru trupem šikmo---což se mi nelíbilo :lol: , ale kolmo nahoru.

Re: Metrový 3D ultralight

úte 24.03.2015 21:57

Zápotocký88 píše:Měl jsem konstrukční SU 29 od Sebart, rozpětí asi 1900mm, váha 4,5kg, ale bylo to neposedné a vrtkavé letadlo, nebylo pro rekreační akrobatické lítání.


Normálně bych se k tomuto tématu již nevyjadřoval, ale tohle mi opravdu nedalo.
Před 4 roky jsem měl zmíněné SU 29 od Sebartu o rozpětí 1900mm. Letěl jsem s ním jedny závody F6A, kde se tohle letadlo líbilo letovým projevem dalším pilotům, třeba i Márovi Plichtovi. Létal jsem s ním především 3D a letadlo bylo velmi stabilní i celkem obratné. Můj taťka se Sučkem létal normální akrobacii a také si ho nemohl vynachválit. Letadlo je velmi hodné, má celkem malé plošné zatížení, neprosedá se a jeho minimální rychlost je pro přistání suprová. Právě profil, který je na koncích velmi tlustý, tomu dal tu stabilitu. Naopak bych řekl, že SU 29 je vhodné právě i pro rekreační akrobacii. Samozřejmě záleží na tom, jestli se letadlo správně seřídí :)

Re: Metrový 3D ultralight

úte 24.03.2015 22:10

Honza.V píše: Samozřejmě záleží na tom, jestli se letadlo správně seřídí :)


ještě víc bude záležet na tom, jestli se místo teoretizování na rcmanii (o čtyřlopasu bez korekce zaletěným přitáhnutím výškovky a druhou rukou po loket v zadnici místo na plynu) bude taky někdy chodit lítat. Nejlépe někam, kde se dá od ostatních načerpat konkrétní zkušenost. Potom by se to možná trochu umělo, nebo by se alespoň tušilo, proč si ostatní klepou na čelo z těch keců tady...

Re: Metrový 3D ultralight

stř 25.03.2015 5:10

Teda... pánové... nestačilo by toto vlákno prostě nečíst? Zbavit se tak nutkavého pocitu neodkladné reakce... :roll:
Jak říkáme my Cesi - mokusacu :wink:

Re: Metrový 3D ultralight

stř 25.03.2015 6:03

Jako že lítám letadla PA a měl jsem v ruce kromě pár kusů snad všechny včetně zmiňovaného ADDICTIONA. Jak můžeš říct takový nesmysl že ADDICTION je nehodné letadlo? Vždyť je to stavěné jak FUN letadlo s tlustým profilem které je prakticky blbuvzdorné. Nehledě na to že PA má u svých letadel jedno z nejmenších plošných zatížení ne-li nejmenší ze všech producentů. Lítal jsem skoro se vším co PA vyrábí a nikdy jsem neměl ten problém co ty a myslím že to nejsem jenom já zde. Ba naopak někdy jsem byl až nešťastný jak je to letadlo hodné. To mě přesvědčuje že opravdu nemáš zkušenosti a moc si toho neodlítal a nerozumíš tomu. Nezlob se na mě ale tak to na mě působí.

Re: Metrový 3D ultralight

stř 25.03.2015 7:12

Zápotocký88 píše:Měl jsem konstrukční SU 29 od Sebart, rozpětí asi 1900mm, váha 4,5kg, ale bylo to neposedné a vrtkavé letadlo, nebylo pro rekreační akrobatické lítání. Mám ještě konstrukční Addiction od PA Models, rozpětí 1200mm, s tlustým profilem a je to s letovými vlastnostmi podobné, vůbec s ním nelítám.



Asi to chce líp vyztužit křídlo...?

Re: Metrový 3D ultralight

stř 25.03.2015 7:19

Asi to chce líp vyztužit křídlo...?[/quote]

:D :D :D

Re: Metrový 3D ultralight

stř 25.03.2015 13:13

pepin píše:
P1140763.JPG


P1140764.JPG


bez korekcí to opravdu nikdy nepujde :(

Na těch obrázcích je nakreslená šipka s označením vítr, a pak je tam napsáno, že bez korekcí to nepůjde. To ale asi došlo k nedorozumění. Psal jsem o testovacích obratech při úpravách modelů a ty rozhodně nelze dělat za větru. Za větru by člověk nevěděl, co je způsobeno větrem a co vlastnostmi modelu. Testování a ladění modelu se musí dělat za bezvětří.

Re: Metrový 3D ultralight

stř 25.03.2015 13:29

No to si řekl asi to co vědí všichni...mám dojem že už si občas i protiřečíš dokonce ... :?
Odeslat odpověď