Autor |
Zpráva |
Vojc29
|
Napsal: sob 07.03.2015 21:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.3.2011 Příspěvky: 838 Bydliště: Skorošice u Jeseníku Obrázky: 7
|
Nebavím seo hacker protože jejich design pro mě není žádný design bez urážky
_________________ Graupner/SJ MZ 24 , PA CZ , VA models CZ , SU-26MM Hangar 9 2,5m
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Zápotocký88
|
Napsal: úte 10.03.2015 19:57 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 28.6.2014 Příspěvky: 115 Bydliště: Praha
|
TomasC píše: Naprostý souhlas. Depronové vyztužení je mnohem lepší. Ale je to rozdílný materiál než EPP a to dle mě není vhodná kombinace. Rozhodně se prostě s teplotou bude prohýbat (bimetal efekt).
Taky mě to napadlo, že depron na výztuhy letadla, které je z EPP, není vhodný, že jsou to nesourodé materiály. Ale pak jsem si řekl, že když se do EPP zalepuje dřevo, uhlík, skelný laminát, tak že to jsou mnohem méně sourodé materiály s EPP, než depron. Výsledek té kombinace je skvělý: Trup z EPP s protizkrutovými výztuhami z depronu je jako celek mnohem tužší na krut i na ohyb, než s výztuhami z EPP. Přitom na krajích trupu v „nárazové zóně“ zůstává pružné EPP. Výrobci by měli změnit ve stavebnicích modelů výztuhy za depronové. Taky jsem se koukal na tepelnou roztažnost polypropylenu a polystyrenu (depron) - tedy nepěnových - a podle údajů na internetu je koeficient roztažnosti stejný 16x 10-5 K. Tak si myslím, že by to v pěnové podobě taky mohlo být podobné a že by ten bimetalový efekt neměl nastat. To spíš možná nastává při zalepení uhlíku, nebo dřeva do EPP.
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: úte 10.03.2015 20:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Zápotocký88 píše: Taky mě to napadlo, že depron na výztuhy letadla, které je z EPP, není vhodný, že jsou to nesourodé materiály. Ale pak jsem si řekl, že když se do EPP zalepuje dřevo, uhlík, skelný laminát, tak že to jsou mnohem méně sourodé materiály s EPP, než depron. Výsledek té kombinace je skvělý: Trup z EPP s protizkrutovými výztuhami z depronu je jako celek mnohem tužší na krut i na ohyb, než s výztuhami z EPP. Přitom na krajích trupu v „nárazové zóně“ zůstává pružné EPP. Výrobci by měli změnit ve stavebnicích modelů výztuhy za depronové. Taky jsem se koukal na tepelnou roztažnost polypropylenu a polystyrenu (depron) - tedy nepěnových - a podle údajů na internetu je koeficient roztažnosti stejný 16x 10-5 K. Tak si myslím, že by to v pěnové podobě taky mohlo být podobné a že by ten bimetalový efekt neměl nastat. To spíš možná nastává při zalepení uhlíku, nebo dřeva do EPP. Dúfam, že budeš mať ešte veľa elánu pri bádaní slepými uličkami a budeš nás tu ešte dlho baviť. Rád si prečítam čo nového vo svete EPP technológií.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Zápotocký88
|
Napsal: čtv 12.03.2015 14:21 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 28.6.2014 Příspěvky: 115 Bydliště: Praha
|
LV píše: Dúfam, že budeš mať ešte veľa elánu pri bádaní slepými uličkami a budeš nás tu ešte dlho baviť. Rád si prečítam čo nového vo svete EPP technológií. Zase nic k věci, jen osobní invektiva. To dělají většinou lidi, kteří problému nerozumí.
|
|
Nahoru |
|
|
Zápotocký88
|
Napsal: čtv 12.03.2015 14:34 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 28.6.2014 Příspěvky: 115 Bydliště: Praha
|
Honza.V píše: Běžně létat do 3m/s, tomu se moc nedivím, to je v podstatě klidný vzduch Od metrového EPP letadla bych očekával, že se s ním bude létat tak do 6m/s bez obtíží. Tam, kde lítám, tak při větru 3m/s už většina modelářů odchází. Možná mám špatný anemometr a je to je to možné, mám jen takovou hračku od Turnigy. Vítr 2,5 - 3,5 m/s by měl být průměrný vítr na většině území ČR, alespoň tak to vypadá na mapě, kterou jsem našel na internetu viz: http://www.vetrani.com/index.php/cs/map ... osti-vetruPokud by mělo být letadlo těžké proto, aby se s ním dalo létat do větru 6m/s, tak si myslím, že by si s ním dobře zalétalo jen několik vynikajících pilotů. Těžké akrobatické letadlo je pro průměrné nebo začínající piloty nevhodné, protože se udrží ve vzduchu jen za vyšší rychlosti a pak dělat akrobatické obraty je tedy pro pilota náročné na postřeh a na zcela bezchybné reakce. Lehčí letadlo má taky tu výhodu, že se při havárii méně poškodí, protože jsou menší setrvačné síly. S lehkým letadlem, které může letět i pomalu a se kterým se dá létat jen ve větru do 3m/s, je teda možné podle uvedené mapy létat zhruba polovinu dní v roce (za zjednodušeného předpokladu, že polovinu dní v roce je vítr pod 3m/s a polovinu dní je nad 3m/s). To není zas tak málo. Většina lidí nemá k dispozici halu a nebo ji nemá nablízku, ale venkovní prostor je všude dostupný.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: čtv 12.03.2015 14:55 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10763 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Myslím, že to bude záležet na konkrétních pilotních pocitech a potřebách
Mám Inferno 0,9m a 150g - do haly, bezvětří a malý prostor super, ale je to moc lehké. Chybí tomu energie uskladněná v setrvačnosti. Rozhodně to není slabě namotorováno.
Ale na ven létám raději s Yak 55, klasická metrovka od RCFactory . Hmotí cca 420g a je s tím zábavné polétání. Na ulici se nevejdu, ale když je trošku prostoru, tak 6 aku do kapsy a jde se létat. Za 45 minut jsem doma....
|
|
Nahoru |
|
|
Zápotocký88
|
Napsal: pát 13.03.2015 0:51 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 28.6.2014 Příspěvky: 115 Bydliště: Praha
|
TomasC píše: Myslím, že to bude záležet na konkrétních pilotních pocitech a potřebách
Mám Inferno 0,9m a 150g - do haly, bezvětří a malý prostor super, ale je to moc lehké. Chybí tomu energie uskladněná v setrvačnosti. Rozhodně to není slabě namotorováno.
Ale na ven létám raději s Yak 55, klasická metrovka od RCFactory . Hmotí cca 420g a je s tím zábavné polétání. Na ulici se nevejdu, ale když je trošku prostoru, tak 6 aku do kapsy a jde se létat. Za 45 minut jsem doma.... Ale s tím Yakem 1m/420g se nedá dělat venku ani za bezvětří to samé, co s tím Infernem 0,9m/150g v hale. A v tom to asi je, že ti, kdo mají k dispozici halu, mají na ven těžší letadlo, aby mohli létat i v silném větru, ale když si chtějí užít možností lehkého letadla, jdou do haly. Doporučuju z vlastní zkušenosti lidem, kteří nemají halu, si pořídit lehčí letadlo (ne přímo halové) a radši si počkat na bezvětří, nebo vítr do 3m/s (asi polovina roku) a teprv s lehkým letadlem se dá něco učit a zkoušet.
|
|
Nahoru |
|
|
Vojc29
|
Napsal: pát 13.03.2015 5:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.3.2011 Příspěvky: 838 Bydliště: Skorošice u Jeseníku Obrázky: 7
|
Ty evidentně nevíš co ti Tomáš chtěl říct. Zamysli se nad tím. Když někdo bude lítat 3D ( poněkolikáté) nebude hledat to nejlehčí letadlo protože existuje spousta 3D prvků a obratů u kterých potřebuješ jakou si tu setrvačnost kterou lehké letadlo nemá. Takže jsme zase u toho že se hledá kompromis...
_________________ Graupner/SJ MZ 24 , PA CZ , VA models CZ , SU-26MM Hangar 9 2,5m
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: pát 13.03.2015 6:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Zápotocký88 píše: Doporučuju z vlastní zkušenosti Určite musia byť tvoje pilotné skúsenosti nemalé, tak ako konštruktérske. Určite za teba hovoria výsledky na halových súťažiach kde pravidelne boduješ, kde vyhrávajú tvoje modely. Tak šup sem s tým videom.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
tks
|
Napsal: pát 13.03.2015 7:59 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.6.2007 Příspěvky: 3525 Bydliště: Frenštát p.R.
|
3m/s je vánek a to u nás je tak celkem jeden měsíc v roce.
Jinak si myslím, že je celé nedorozumění je v tom, čemu se říká špičkové létání se špičkovým letadlem...
_________________ ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: pát 13.03.2015 8:10 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Zápotocký88 píše: Doporučuju z vlastní zkušenosti lidem, kteří nemají halu, si pořídit lehčí letadlo (ne přímo halové) a radši si počkat na bezvětří, nebo vítr do 3m/s (asi polovina roku) a teprv s lehkým letadlem se dá něco učit a zkoušet. Já si myslím, že když nefouká (nebo fouká málo), můžu si ven vzít letadlo jako je Inferno a na lítání mi stačí malá zahrada. Letadlo lítá jako halovka se všemi výhodami i nevýhodami. Když chci trénovat obraty, které halovky nelétají moc dobře (některé aurototační), tak mi 300g metrovka stejně nepomůže - bude mít stejné nevýhody, a navíc bude potřebovat víc místa. Tak si vezmu těžší letadlo, třeba metrovku kolem 400g. A ta má zas své výhody a nevýhody - mezi výhodami je, že zvládne i věci co lehký letadlo ne. Mimochodem, výhoda toho Inferna proti metrovému 300g deprono-epp modelu je třeba i vyšší odolnost (je menší, lehčí - výrazně nižší Ek). Takže kdybych se měl rozhodnout s čím budu trénovat...
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: sob 14.03.2015 12:35 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.8.2008 Příspěvky: 6896 Bydliště: Moravský kras
|
Já jsem takhle venčíval psa Akorát to chtělo asistentku na odchyt psa dřív, než dojdou baterky..
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|