Taky vás už nebaví jen tak poletovat? Zkuste létat akrobacii nebo si o tom aspoň tady povídat.
pon 17.11.2014 22:51
Zápotocký88 píše:...
Přijímače GR-12 vyloupnu z krabičky ....
není lehčí Gr-12SC ?
úte 18.11.2014 16:37
Ten přijímač Graupner GR-12SC je ještě asi o 2g lehčí, než upravený GR-12. Musí se ale většinou přeletovat konektory na servech a regulátoru. Tím se váha ještě sníží. Minikonektory se ale špatně shání a stas píše, že se mu do výměny konektorů nechce. GR-12SC nemám vyzkoušený, jen GR-12 a GR-12S.
úte 18.11.2014 17:14
díki za odpovede, pôjdem teda do toho motora - foxy 2206/ 1500kv - reg , servá a batt dám to čo som písal v príspevku, no vrtuľu neviem - stále mi uniká vzťah medzi napätím aku, kV motora a priemerom vrtule
......ten prijímač dám zatiaľ GR-12 a ak ma ten doskáč chytí za srdce potom kľudne zainvestujem aj do toho GR-12SC, ...........ten podvozok tam zatiaľ tiež nedám, zápotocký 88 máš pravdu, veď ho môžem kedykoľvek dolepiť...
úte 18.11.2014 19:24
Ještě jsem našel tenhle motor
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=39960 , kdybych k tomu dal 2s lipol s vrtulí 9x5 bylo by to OK ?
úte 18.11.2014 22:35
Zápotocký88 píše:... Minikonektory se ale špatně shání ...
Neřekl bych.
čtv 20.11.2014 14:45
A kde se ty minikonektory SH koupí? Pokud možno s kablíky.
čtv 20.11.2014 15:00
Zápotocký88 píše:A kde se ty minikonektory SH koupí? Pokud možno s kablíky.
S kablíky - HobbyKing, ebay, lépe ale bez nich - ebay, mám je a krimpuji je na původní kabely u serv.
Hledat "micro JST connector 1.5mm" (to je rozteč, dělají se i s roztečemi 1,25 a 1,00mm)
edit:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=mi ... m&_sacat=0 třeba ...
nebo přímo
http://www.ebay.com/itm/50-x-Micro-JST- ... 27e5f44842jo, pokud s kablíky, tak pozor na barvy kablíků, Gr12SC má jiné pořadí vodičů !!!!
Je tam + - signál (ne - + signál jako mají standardní seervokonektory)
pát 28.11.2014 18:12
Nové mxs-c je opravdu luxusní a luxusní stroj , ale vybral jsem špatné baterky , tak se ptám , jestli by jste brali spíš Kypom viz.
http://emotors.cz/home/663-kypom-450mah ... c-max.html nebo gens ace viz. :
http://www.peckamodel.cz/produkt/rc-mod ... v-2s1p-25c Našel jsem , že na gensy se v poslední době dost nadává a na kypom jen dobré ohlasy , ale ani jednou jsem neviděl zkušenost s tak malou kapacitou
Eventuelně nějaké jiné baterie do letadel typu crack yak v ceně kus do 250 ? Díky za tipy
pát 28.11.2014 18:17
Ja ted letam Gens 3s 350mAh a jsem s nimi spokojeny, za tu cenu je to supr
sob 29.11.2014 2:03
Jirka4000 píše:
Přiznám se, že mi baterka 2S 350mAh připadá šíleně málo na letadlo s rozpětím 800 mm a hmotností kolem 170g.
Vydrží to aspoň 3 minuty?
Crack 160g lítá s baterkou Thunder Power 2S 350mAh, motorem Hyperion Z1705-14 (19g) a vrtulí GWS 8x4 asi 6-7min. Před tím stejné letadlo se stejným motorem a baterkou Hyperion 3S 240mAh a vrtulí GWS 7x3,5 lítalo 5min. Raději použiju menší a lehčí baterku a vícekrát přistanu, než dávat těžkou baterku.
úte 02.12.2014 19:49
Ještě ke kombinaci motor/vrtule.
Vypadá to, že amatéři volí motory kolem 1500KV a vrtuli 9x4,7 a "profíci" motory s KV kolem 2000 a vrtulu 8x4. Jde snad o váhu vrtule?
Asi to má oboje svoje pro a proti. A coby amatér půjdu té první volby. Myslím, že tou vrtulí 9x4,7 toho zase tolik nezkazím.
úte 02.12.2014 23:33
Mně šlo hlavně o finance
A pak je to jedno , ale s 8x4 to bude svižnější , jestli to dobře chápu , 9x4,7 to více zpomalí ale tahem je to stejné , teda snad se nepletu
:D:D
pát 05.12.2014 9:17
Takže je to asi správná volba - motor KV 1400-1500 a vrtule 9x4,7 povede k pomalejšímu létání než motor KV2000 - 22000 a vrtule 8x4.
A jak jsem na začátku uváděl jde mi o létání na omezeném prostoru, kde pomalejší let a línější letadlo budou výhodou pro amatéra.
sob 06.12.2014 15:32
[quote="Jirka4000"]Takže je to asi správná volba - motor KV 1400-1500 a vrtule 9x4,7 povede k pomalejšímu létání než motor KV2000 - 22000 a vrtule 8x4.
Pomalost letu, tedy nejnižší rychlost, při které se letadlo udrží ve vzduchu (tzv. minimálka), nezáleží ani tak na velikosti vrtule, ale na váze modelu a nosné ploše (měrném zatížení g/dm2) a pak na jeho konstrukci. U konkrétního modelu se sníží minimálka snížením váhy. Nízká váha a schopnost modelu letět nejen rychle (což nebývá problém), ale i pomalu, je výhodou, protože se tím rozšiřují možnosti modelu . Šetřit váhu je třeba na všem, na konstrukci modelu, lepidle, baterce, motoru i vrtuli.
Vrtule 9x5" GWS pro 80cm deskový model pro 3D má větší váhu, než GWS 8x4, ale spíš jde tím o větší setrvačnost (moment setrvačnosti) a pravděpodobně o větší (nežádoucí) gyroskopický efekt. Ten se dá zkusit tak, že se drží letadlo v ruce, dá se plný plyn a model se zkouší rukou, kterou se drží, vychylovat ze směru. Psal jsem tady už o tom na 4. stránce.
Jiné je to u uhlíkových vrtulí, které jsou lehčí a je u nich menší i gyroskopický efekt, než u vrtulí GWS. Ale uhlíkové vrtule jsou drahé a křehké.
Pro 3D by neměl být poměr stoupání ku průměru vrtule větší, než ½. Je tu taky o tom můj příspěvek na 4. stránce. Vrtule GWS 9x5 (nebo 9x4,7SF) má tento poměr větší než ½. GWS 8x4 má tento poměr ½. Lepší by byly vrtule trochu podpůlové, ale GWS je nevyrábí. U 9“ vrtule by mohla být větší účinnost, než u 8“, takže letadlo by mohlo vydržet déle ve vzduchu. Ale pro dobu letu je důležitá účinnost celého pohonu.
Doporučoval bych vrtuli GWS 8x4 s motorem s příslušnými otáčkami. Ale s 9x5 to bude taky lítat, ty rozdíly nebudou zásadní.