Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 92 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Backyard Flyers
PříspěvekNapsal: pát 31.10.2014 12:22 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 27.9.2013
Příspěvky: 81
Bydliště: Zlínsko
No vrtuli 9x4,7 používám na 400 g letadle, na 200 g musí 8x4 stačit, když KV je zhruba stejné.
A ještě je rezerva 8x6, kdyby 8x4 málo táhla.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Backyard Flyers
PříspěvekNapsal: pát 31.10.2014 13:12 
Mazák
Mazák

Registrován: 23.2.2012
Příspěvky: 573
Bydliště: Hradec nad Moravicí
Ahojte , uvažuju nad novou mxs-c , rad bych tam dal motor turnigy 3020 1800kv, vrtule problem nejsou , nakoupim na zkouseni , nezkazi se , ale nevim , jestli je lepsi kombinace vrtule 9x4,7 apod. na 2s nebo 8x4 apod. na 3s . Pokazde je to 450 mah , rozdil je myslim cca 10g. Jde o ty baterky .Na netu litaji oboji . Nechci koupit 4 ks tech baterek a pak zjistit,, ze chci 3s a naopak .Diky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Backyard Flyers
PříspěvekNapsal: pát 31.10.2014 17:09 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5848
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
Já lítal 2s :-) v Extře Slick, což je podobné. A motor s vrtulí 8x4 nebo raději širokou 8/4,3.

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Backyard Flyers
PříspěvekNapsal: pát 31.10.2014 17:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.4.2008
Příspěvky: 613
Len tych 1800KV a 8/4.3 moze byt s 3S uz na hrane, resp. mierne za..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Backyard Flyers
PříspěvekNapsal: pát 31.10.2014 17:41 
Mazák
Mazák

Registrován: 23.2.2012
Příspěvky: 573
Bydliště: Hradec nad Moravicí
Takže 2s a vrtuli klidně jen 8x4 - 8x4,3 ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Backyard Flyers
PříspěvekNapsal: pát 31.10.2014 17:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.4.2008
Příspěvky: 613
Pokial chces 3D, tak aj 1800KV je na 2S malo, treba nieco 2000 a viac, doporucovany je tusim 2200KV a to funguje. Na 3S staci kludne 1400KV. Pri vrtuli 8/4.3. Zalezi ako chces lietat. Aj s 1800KV na 2S polietas, ale vlaznejsie.. Vacsia vrtula bude asi uz moc na model.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Backyard Flyers
PříspěvekNapsal: pát 31.10.2014 19:27 
Mazák
Mazák

Registrován: 23.2.2012
Příspěvky: 573
Bydliště: Hradec nad Moravicí
No právě že k mxs-c se doporučuje oproti ostatním backyard modelům motor 1500kv a to s 9x5 na 2s , jestli to dobře chápu , ale u videa přímo na rc factory sám synek píše , že lítá na 3s . No uvidím , je to tenhle motor , který k tomu je http://www.rc-factory.cz/katalog/strida ... -1677.html a tenhle foxy by měl být stejný http://pvmodel.cz/product.php?id_product=9022 Za ten foxy už to klidně doplatím , ale zrovna u něj píšou na 3s menší vrtuli :-/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Backyard Flyers
PříspěvekNapsal: sob 01.11.2014 14:06 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 28.6.2014
Příspěvky: 115
Bydliště: Praha
Větší vrtule by měla mít větší účinnost (pro větší vrtuli samozřejmě musí být nižší otáčky motoru), ale u velké vrtule se uplatňuje negativně několik vlivů daných větší setrvačností vrtule, především na velkých otáčkách- gyroskopický efekt a při změnách otáček – pomalá reakce. U 80cm modelů se mi nejlíp lítalo s vrtulí 7x3,5 s tříčlánkem a motorem Hyperion s kV 1800. Jenže letadlo nevydrželo dlouho ve vzduchu (malá účinnost malé vrtule), tak jsem přešel na vrtule 8x4 a se stejným motorem ale dvojčlánkem má pohon zhruba stejný tah a letová doba se zvýšila asi o čtvrtinu (3S měl 240mAh a 2S má 350mAh). Zdá se mi, že projev letadla se s větší vrtulí nepatrně zhoršil, ale výhoda delšího letu převážila. Čili pro vrtuli 8x4 a dvojčlánek bych doporučoval motor s kV 1800-2200, pro stejnou vrtuli a 3S by asi vyhověl motor s kV 1200-1500 (ale takový motor cca 18g jsem nenašel). U vrtule 9“ a větší by se asi její setrvačnost projevila ještě víc a taky jak by vypadalo to letadlo 80cm s 23cm vrtulí? Pokud se týká zvuku motoru (pištění), tak každý motor má jiný zvuk a to se bohužel v katalogách neuvádí :-). Člověk se to dozví, až když motor koupí .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Backyard Flyers
PříspěvekNapsal: sob 01.11.2014 15:49 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 5.2.2011
Příspěvky: 465
Bydliště: Mělník
Jak vidím, každý je zastáncem něčeho jiného. Poslední 4 roky jsem používal na 80cm letadla motory s kv 2200-2300 na 2s a vrtuli 8x4.3. Letos jsem to změnil na motor s 1500kv na 3s a 9" vrtuli. S větší vrtulí má letadlo stabilnější a kultivovanější projev. Na 3D mi tento setup naprosto vyhovuje.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Backyard Flyers
PříspěvekNapsal: sob 01.11.2014 16:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.4.2008
Příspěvky: 613
Urcite to vyskusam. :idea:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Backyard Flyers
PříspěvekNapsal: sob 01.11.2014 17:31 
Mazák
Mazák

Registrován: 23.2.2012
Příspěvky: 573
Bydliště: Hradec nad Moravicí
Takže je to vlastně jedno :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Backyard Flyers
PříspěvekNapsal: sob 01.11.2014 22:45 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 5.2.2011
Příspěvky: 465
Bydliště: Mělník
Pokud chces letat rychle vol mensi vrtuli s vetsim stoupáním, pokud spis 3D tak doporučuji vetsi vrtuli a k tomu vhodny motor.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Backyard Flyers
PříspěvekNapsal: ned 02.11.2014 14:07 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 28.6.2014
Příspěvky: 115
Bydliště: Praha
Honza.V píše:
Pokud chces letat rychle vol mensi vrtuli s vetsim stoupáním, pokud spis 3D tak doporučuji vetsi vrtuli a k tomu vhodny motor.


Já bych to viděl spíš tak s tou velikostí vrtule pro 3D, že není rozhodující velikost vrtule, ale poměr průměru ke stoupání. Pokud je tento poměr větší než 1/2, tak podle často zveřejňovaných teorií se u modelu ve visu a podobných obratech vinou velkého stoupání listů vrtule odtrhávají proudnice od vrtule, vzniká turbulence, vrtule ztrácí tah a letadlo špatně reaguje na plynovou páčku, tím se stává letadlo nestabilní a hůře ovladatelné. Moje zkušenosti tuto teorii potvrzují. Čili pro 3D je třeba volit poměr průměru ke stoupání vrtule maximálně ½ a letadlo může létat i s malou vrtulí pomalu (samozřejmě pro dosažení stejného tahu musí mít malá vrtule vyšší otáčky, než velká). Ale s 9" vrtulí nemám u 80cm modelu zkušenosti, možná že to lítá taky dobře, zvlášť, když se použije lehká uhlíková vrtule, která nemá takovou setrvačnost, jako vrtule plastová. Můžu vědět jaký používáte motor s 1400 kV ? Zkusil bych spíše kombinaci vrtule 8x4“ s tříčlánkem, kde by měl být motor kolem těch 1400 kV. Mělo by být výhodnější z hlediska ztrát používat vyšší napětí a nižší proud tedy 3S místo 2S.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Backyard Flyers
PříspěvekNapsal: ned 02.11.2014 15:56 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 9.1.2014
Příspěvky: 21
plánujem model o rozpätí 800 a váhe okolo 150-160g ale riešim dilemu nad motorom :oops: . lietal som klasiku Turnigy 2204/14 na 9-tke vrtuli a na 2S a je to veľmi slabé :? tak som pátral že čo sa používa a hľadal som lacnejšiu alternatívu k motorom ktoré sa používajú a našiel som toto http://hobbyking.com/hobbyking/store/__21874__HD3010_2100KV_Indoor_Profile_F3P_Outrunner_Motor.html nemáte niekto skúsenosti alebo nejakú inú alternatívu pre (lacnejšiu ako AXI) chcem to na 2S lebo zopár mám doma 300-450 2S (nanotech) a plánujem len nejaké nove gensace dokúpiť (lebo nanotehy už budu asi dosť vyšťavené) model bude spravený podla sučka od RcF z 5mm EPP a dostatok uhlíka 8) za rady dopredu Ďakujem


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Backyard Flyers
PříspěvekNapsal: ned 02.11.2014 16:29 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10764
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Ono to chce pohon, tedy aku, motor, vrtuli prostě přizpůsobit očekávanému letovému projevu.
3S nebo 2S je vpodstatě jen o KV motoru a hmotnosti. S větším napětím roste účinnost a je dostupný větší příkon. Menší články se lépe chladí.

Já to vidím takto, pokud chci:
létat dlouho = větší vrtuli, větší stoupání, velmi malé KV a podmotoruji (na plný plyn to nevisí)
létat akrobacii = menší vrtuli, větší stoupání, malé KV a přemotoruji lehce až málo (visí, ale nijak dramaticky nestoupá)
pseudo 3D (myslím si, že je to 3D, ale opravdu není), visení je maximum, co dám (což je cca můj případ :oops: ) = větší vrtuli, menší stoupání, střední KV a přemotoruji (slušný odlet z visu, tah je cca 1,5násobek hmotnosti)
3D = větší vrtule, větší stoupaní, malé KV, brutální přemotorování (tah více než 2násobek hmotnosti) tohle umožňuje zachovat dostatečný tah vrtule i při malém plynu a zároveň to dokáže model rozjet na rychlost, aby se daly zalétat kopané věci. Zde je nutné precizní práce s plynem, jinak začnou věci hořet... :wink:

Není to třeba brát za pravdu, spíš je to o tom, přizpůsobit si pohon na to, co potřebuji a co CHCI. To, co se osvědčí jednomu nemusí být "můj šálek čaje". Letadlo musí sedět pilotovi.

Chce to zkoušet a hledat. Rozhodně se nebát k něčemu vrátit, protože se pilot zlepšuje a to co mu nesedělo se může osvědčit.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 92 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz