Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 104 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: pon 23.06.2014 11:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8058
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
VTjr píše:
Vidíš, tak toto by som potreboval vysvetliť. :roll:

Je to dané kompresným pomerom a zdvihom a tým aj otáčkami.
Voľnobežné otáčky u benzínu sú 700-1000ot/min. U žhavíka nad 1000ot/min. Maximálne otáčky u benzínu 6500-7500 podľa typu u žhavíka 10000-30000.
Ďaľšia vec je hmota. Tam kde s kubatúrou 2T žhavíky končia, tam benzín iba začína.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: pon 23.06.2014 11:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8058
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
VTjr píše:
Krásny model a veľmi netradičný. :wink:

Len tak pre zaujímavosť, aké máš uhly zoradenia horného krídla, dolného krídla a osi motora?
A aký to má profil - s rovnou spodnou stranou, alebo iný? (prehnutý vydutý, alebo naopak polosúmerný dvojvypuklý)

Uhly nastavenia krídla voči VOP mám - horné +0,5° - spodné +2°; motor 2° dolu, 2°doprava
Profil je klenutý, autostabilný (spodok odtokovky sa zrovnáva do nuly) Ale neviem čo je to zač. Obkreslil a prispôsobil som ho z Hubeného Camel-a.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: pon 23.06.2014 14:09 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 31.12.2010
Příspěvky: 445
Bydliště: Haj
Obrázky: 4
.-suhlas,preto som volil Savox a nie HS 5496
-kill switch do benzinaku patri (ked sa Hitec sral,a pridaval a uberal si za letu plyn samovolne,bolo to blbe
-ovladanie plynu lankom ma logiku.Vyskusam v nasledujucom benzinaku (volnobeh nezavisly od kvality,stredenia serva,to beriem.[/quote]

Tak po dnesnom lietani aj Savox zdechnul.Obcas akoby servo zmeklo.Nieco robim zle :-(

_________________
Futaba T14SG VELOX 2,2 EXTRA EF 60` EPP RCF PA XR61 ARDEA


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: pon 23.06.2014 14:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 7797
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Nezkoušel jsi to prohlédnout při různých otáčkách, jestli nedochází při určitých otáčkách k rezonanci a rozvibrování toho táhla, nebo serva? Už je to nějaké divné, aby takhle odcházelo jedno servo za druhým. Nemůžeš dát nějaké foto, jak to máš uspořádané?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: pon 23.06.2014 15:23 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4223
Bydliště: Žilina SR
LV píše:
Je to dané kompresným pomerom a zdvihom a tým aj otáčkami.
Voľnobežné otáčky u benzínu sú 700-1000ot/min. U žhavíka nad 1000ot/min. Maximálne otáčky u benzínu 6500-7500 podľa typu u žhavíka 10000-30000.
Ďaľšia vec je hmota. Tam kde s kubatúrou 2T žhavíky končia, tam benzín iba začína.

S tou veľkosťou pohybujúcich sa hmot súhlasím. Ale potom by sme hádam mali správne povedať nie to, že "benziňáky majú väčšie vibrácie", ale že "veľké motory majú väčšie vibrácie" ako malé. :wink:
Lebo si viem predstaviť žhavíka povedzme 35cm3, ktorý takisto nebude točiť viac ako 10 tisíc ot/min. Je pravda, že volnobech bude mať asi vyšší (lebo bez prižhavovania sa na takom nízkom neudrží). Takisto si viem predstaviť šesťapolku alebo skôr desinu benzňáka, ktorý by sa dal roztočíť na 15 tisíc ot/min a viac. Len pri klznom ložisku v dolnom oku ojnice by mohol nastať problém s mazaním.


A Tvojej prvej vete nerozumiem. :?
Zdvih má zmysel riešiť iba ak ho vyjadríme v pomere k vŕtaniu. Väčšina motorov ich má približne rovnaké a vtedy sa hovorí o "štvorcových" motoroch. Motory s väčším zdvihom (nadštvorcové) samozrejme existujú, ale to predsa nie je výsada benziňákov. Takisto podštvorcové nebývajú len vysokootáčkové žhavíky. Mám napríklad motorovú pílu, pochopiteľne s benzínovým dvojtaktom, ktorý má vŕtanie 45mm ale zdvih iba 32,6mm, teda výrazne podštvorcový motor.
Čo sa týka kompresného pomeru, tak žhavíky určené na nenitrované, alebo len málo nitrované palivo ho mávajú okolo 8 až 9. Tie čo používajú vysoko nitrované palivo ho majú nižší až do 6,5. Ale benziňáky bežiace na bežný 95 otánový benzín ho taktiež mávajú nanajvýš 9,5.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: pon 23.06.2014 15:40 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4223
Bydliště: Žilina SR
LV píše:
Uhly nastavenia krídla voči VOP mám - horné +0,5° - spodné +2°; motor 2° dolu, 2°doprava
Profil je klenutý, autostabilný (spodok odtokovky sa zrovnáva do nuly) Ale neviem čo je to zač. Obkreslil a prispôsobil som ho z Hubeného Camel-a.

Predpokladám, že stupnenie krídel je také, že horné máš viac vpredu. Potom si ma potešil, tie uhly totiž zodpovedajú mojim predpokladom a dostupnej teórii (o dvojplošníkoch toho nie je až tak veľa) -horné krídlo má zoradenie o 1,5° menšie ako dolné. Stretávam sa totiž s plánikmi konštrukcií, kde je to často naopak a nechápem ako s tým môžu lietať, lebo potom sú z toho neovládateľné mrchy, čo sa dá čiastočne vykompenzovať len veľmi veľkou VOP. Samozrejme pionieri letectva asi vedeli, prečo dali krídlam autostabilný profil, ten určite skľudní trochu nepokojné vlastnosti dvojplošníka.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: pon 23.06.2014 15:44 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4223
Bydliště: Žilina SR
Lark píše:
Nezkoušel jsi to prohlédnout při různých otáčkách, jestli nedochází při určitých otáčkách k rezonanci a rozvibrování toho táhla, nebo serva? Už je to nějaké divné, aby takhle odcházelo jedno servo za druhým. Nemůžeš dát nějaké foto, jak to máš uspořádané?

Súhlasím, toto treba skontrolovať. :wink: To je presne to, k čomu moje poznámky a debata s LV smeruje. Pružne uložený motor na silentblokoch sa môže pri istých otáčkach rozkmitať tak, že amplitúdu jeho kmitov voči zvyšku draku nevyrovná žiadne pružné tiahlo a ani si s tým neporadí žiadne obyčajné servo.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: pon 23.06.2014 19:29 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.12.2013
Příspěvky: 527
Bydliště: okr.Vyškov
ale tyhle vibrace již před lety vyřešil Toni Clark u motorů Titan 45-62 hydromount systémem http://www.toni-clark.com/ftp/z4562k3e.pdf. Také je na škodu,že se upustilo od zapalování magnetem kvůli hmotnosti.Magneto je odlito tak ,aby výrazně tlumilo vibrace motoru.Používal jsem Titan ZG 62 se zapalováním magnetem v několika modelech a jsem přesvědčen o daleko menších vibracích motoru než např.ZDZ 50,80 a pod.Pro snadné startování je dobrý Easy start, ale já již dříve používal el.zapalování Roto na Titanu ZG 62,unašeč vrtule s magnetem jsem ponechal,protože mi jeho hmotnost nijak nevadila u třímetrové Bety Major a vibrace nebyly nijak veliké.Ještě bych chtěl podotknout,že nevím jak dlouho by mohl pracovat v lese dělník s motorovou pilou,ve které by byl namontován motor např.DLA 50 a pod.Asi by mu upadly nejdřív ruce a potom by se to celé rozsypalo.Jedině Titan 38,45,62 motory Quadra a pod. s magnetem by to vydržely,jsou to v podstatě díly z mot.profi pil a pod.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: úte 24.06.2014 9:00 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4223
Bydliště: Žilina SR
Díky za zajímavý link. V podstatě to má uloženo na klasických silentblocích doplněných o dva vzducho-olejové tlumiče. 8)
Ale položme si otázku kolik z těch, co provozují velké benzíny, to takhle ve svém modelu má? :roll: Když koukneš na ty ceny, kde jeden tlumič stojí 42€ - to už se blíží cenám tlumičú náprav aut. 8O Ale určitě by se to dalo sehnat i někde levněji.
V podstatě pak značnou část toho, co musí utlumit ten tlumič, dostává RC karburátorové servo. :cry: A buď si s tím poradí, nebo ne - záleží na jeho odolnosti.

No a k motorové pile - tam jsou odpruženy její rukojeti a držáky. Jakým způsobem nevím (neměl jsem to rozebráno), ale v návodu se vychloubají nějakým patentovaným řešením, tak asi to bude něco podobného. Jinak by dřevorubci opravdu odpadly ruce. Ale já když řežu půl dne dřevo, tak mi jdou pak odpadnout ruce i tak. :lol: Ale to je spíš nezvykem. Když s ní pracuješ takhle intensivně jen párkrát za rok, tak si na to nezvykneš nikdy.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: úte 24.06.2014 9:12 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.1.2008
Příspěvky: 2252
Bydliště: Ban.Bystrica
Vibracie su patologicke, neda sa na ne zvyknut


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: úte 24.06.2014 9:41 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.12.2013
Příspěvky: 527
Bydliště: okr.Vyškov
pro VTrj: ale přeci to servo může dostávat rázy (kmity) přes páku , pouze v krajních dorazech Walbra, a to jak se zde píše,má každý v podstatě ošetřeno omezením výchylky na servu.A pokud servo odejde,je to způsobeno vibracemi celého draku a špatně odpruženého serva plynu.Létám velké benziny několik let ale,že by mi odešlo servo na plynu?Jo na směrovce se mi to stalo,bylo poddimenzované.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: úte 24.06.2014 10:14 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4223
Bydliště: Žilina SR
kozlik327 píše:
pro VTrj: ale přeci to servo může dostávat rázy (kmity) přes páku , pouze v krajních dorazech Walbra...

Myslím si, že nejen v krajních. Zapomínáš na setrvačné hmoty jak páky karbecu, tak táhla - vzájemné kmity motoru vůči draku a servu kdybychom uvažovali, že páka serva kmitat nebude, se mohou kompenzovat kmitáním jenom páky karburátoru (jeho klapky). Ale to je teorie, určitě to nebude v plné míře, značná část kmitů se přenese i na samotnou páku serva, které si s tím pak bude muset umět poradit. Ani způsob s tenkým málo hmotným lankem, nemusí být všelék, protože tam se zase počítá s permanentním tahem serva do lanka na překonání odporu té karburátorové vracející pružiny a když to vibruje, tak ta páka musí kmitat taky a servo se pak potýká se střídavě měnícím se tlakem té pružiny. :(
Myslím si, že jedině pokud je táhlo řešeno volně uloženým velmi měkkým bowdenem (tak, aby byl aspoň trochu delší volný konec u motoru), tak to asi jediné by mohlo být schopné tyto kmitavé pohyby částečně eliminovat.
Druhou možností je umístit servo se staticky vyváženou pákou přímo na motor a propojit to pevným ale co nejlehčím táhlem. Ale nejsem si jist jak bude servo snášet vibrace motoru působící bezprostředně na něj jako na celek. Ale mám pocit, že by mu mohly vadit méně než vibrace přicházející jenom táhlem do páky. :roll:

Ale máte své zkušenosti a tohle berte jen jako akademickou debatu. Určitě skutečnost není tak horká, nicméně ten problém opravdu existuje a má cenu hledat způsoby jak to nejlépe vyřešit. :wink:
Mně na žhavíky prozatím vždy stačilo to pružné táhlo, ale jak správně napsal LV, jde při nich o mnohem menší vibrace s dvoj- až trojnásobnou frekvenci kmitů. :)

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: úte 24.06.2014 10:24 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4223
Bydliště: Žilina SR
jozefbb píše:
Vibracie su patologicke, neda sa na ne zvyknut

Iste, ale zvyknúť sa dá na všetko, teda krátkodobo určite. Otázkou skôr zostáva aké toto "zvyknutie" zanechá dlhodobé zdravotné následky. :mrgreen: Hovorím z vlastnej skúsenosti, keď som prerábal dom a v prvej fáze robil prevážne s búracím kladivom. A to sú "iné" vibracie ako pri motorovej píle. Po prvom dni som mal ruky vytrasené tak, že som nebol schopný v nich udržať kilogramový predmet, pomaly ani pohár vody. 8O Po dvoch týždňoch podobného pracovného nasadenia som už mohol robiť s tou zbíjačkou v kuse aj niekoľko hodín a v celku v pohode. Ale Mozartov Turecký pochod som už potom zahrať na klavíri niekoľko týždňov nebol schopný. :lol:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: úte 24.06.2014 13:10 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 31.12.2010
Příspěvky: 445
Bydliště: Haj
Obrázky: 4
Lark píše:
Nezkoušel jsi to prohlédnout při různých otáčkách, jestli nedochází při určitých otáčkách k rezonanci a rozvibrování toho táhla, nebo serva? Už je to nějaké divné, aby takhle odcházelo jedno servo za druhým. Nemůžeš dát nějaké foto, jak to máš uspořádané?


Je to Velox od Nesnidalov.Servo plynu,sytica na motorboxe.Ziadne silentlobloky,aby sa o tom nespiritizovalo.
Servo sytiva je obycajne Power HD s plastovymi prevodmi.Sluzilo v dvoch eroplanoch na plyne.Tu sluzi dalej na systici bez problemov.Tiahla k syticu,ku plynu rovnake.A Hitec ,Savox kapu.... a Power HD preziva.
Teraz to vyzera,ze odisiel servozosilovac na Savoxe (ked sa s tym zakvrdlam,na jednu stranu servo zmekne,po chvili opat ide)
Foto uz nedam,eroplan utrpel sramy ked som sadal do kukurice.Uz je kompletne odstrojeny,bude sa lepit.

_________________
Futaba T14SG VELOX 2,2 EXTRA EF 60` EPP RCF PA XR61 ARDEA


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Servo plynu pro benzín 50 ccm
PříspěvekNapsal: úte 24.06.2014 14:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 7797
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Tož to je velká škoda. To bylo kvůli tomu servu plynu? Je to ale záhada, už mě nic nenapadá. Nemůžou vibrovat stěny toho motorboxu? Fakt už nevím.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 104 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz