Autor |
Zpráva |
VTjr
|
Napsal: stř 25.06.2014 14:39 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
kozlik327 píše: je tam rotační šoupátko ... Aha díky za link a info. Ten způsob řízení sání - to bude asi něco podobného jako měly MVVS-6,5GRR. Čili koncepce velice moderní, fakticky nejvýkonnější ze všech. Čili žádné sání řízené pístem a pod, co mívají ty motory, které mají svůj prapůvod v kosačkách motorových pílach a pod. Tak to předpokládám, že bude šlapat perfektně, jako hodinky. MVVS se u svých velkoobjemových benzínů rozhodla pro membrány. Popravdě nevím jaká jej výhoda jejich použití krom toho, že ty motory mohou točit do obou stran (co je někdy spíš nevýhoda).
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
kozlik327
|
Napsal: stř 25.06.2014 15:00 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 5.12.2013 Příspěvky: 565 Bydliště: okr.Vyškov
|
to šoupátko je asi náročnější na výrobu, ale určitě spolehlivější při provozu.S motory Roto, od Jos.vymazala jsem byl vždy spokojen,nyní je dělají stroj.Cita.Pan Vymazal dělá svoje benz.čtyřtakty BVJ. A s motory,které mají řízené sání membránami, máme na letišti jen problémy,ať již jsou to MVVS a nebo ZDZ.Časem se membrány prohnou a netěsní,takže se musí vyměnit za nové.Obzvláště po delší pauze.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: stř 25.06.2014 17:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Koukám že už jste to vyřešili. Jasně, sání je řízené rot.šoupátkem a v karbecu je membránové čerpadlo a stabilizace tlaku benzínu. Ještě neběžel, tak jsem na něj zvědavý. Zatím jsem na něj slyšel jen chválu, tak uvidíme. Je ale dost těžkej. S tlumičem, ložem a zapalováním váží 1800g.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 25.06.2014 17:10 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Já jsem měl k membránam vždy nedúvěru už od prastarých motorů Jena 2,5D. Jedna z jejich verzí měla membránu, ale taky byly verze s rotačním diskovým šoupátkem. No a ten detoňák s membránou byl charakteristický tím, že člověk nikdy pořádně nevěděl na kterou stranu nakonec naskočí. Stačilo když se trochu přechlastal, kopanec proti a už foukal vzduch dopředu. To samé dělaly i jejich Jeny 1D, které ale měli sání pístem, takže taky reverzibilní. Jednou jsem takhle nahodíl motor malého jednokanálového radiáčka, hodíl ho a on mi spadl k nohám - nevšiml jsem si, že motor točí obráceně. Druhá věc, která se mi na membráně nelíbí je to, že i při plném otevření je zřejmě průřez sacího kanálu (spíš štěrbiny) malý. Tedy neporovnatelně menší než u sání klikou nebo zadním rotačním šoupátkem. Takže plnění asi nemůže být tak dokonalé, a tím je omezen i výkon. Třetí věcí jsou maximální otáčky, kde má membrána asi taky své limity. Ale u velkých motorů o tohle asi nepůjde. Výhoda je asi v jednoduchosti výroby (tedy nevím, snad ) a v tom, že nejsou s ní spojené žádné dodatečné třecí odpory a asi se dá docílit menší objem klikového prostoru, co zřejmě zas částečně eliminuje ten druhý nedostatek. Pokud by mě někdo doplnil a uvedl další výhody/nevýhody, byl bych rád.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 25.06.2014 17:17 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Lark píše: ...Je ale dost těžkej. S tlumičem, ložem a zapalováním váží 1800g. Co naděláš, je to cihla, ale s tím se už musí počítat. Jsem přesvědčen, že zas jeho výkonové vlastnosti to hravě vyváží. Já na ten motor taky slyšel jen chválu. Nakonec já mám čtyřtaktní dvacítku OS FS-120 SP (to je s kompresorem), která bez tlumiče váží 1200g. Když to přepočtu na objem 35cm3, tak by to bylo 2100g+tlumič. Takže jsi na tom ještě relativně velmi dobře. I když pravda není asi správné srovnávat hmotnost čtyřtaktu s dvoutaktem, natož ještě když je přeplňován kompresorem.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: stř 25.06.2014 17:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Ona ta membrána taky díky pružení zavře trochu dřív, když je ještě v karteru klesající podtlak, takže se taky určitě omezí plnění, ale moždá hraje roli i nějaká setrvačnost. S tou váhou si hlavu nelámu, jen jsem to uved pro informaci. Umožnilo mi to dát serva směrovky i výškovky až do ocasu, takže snad v pohodě.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 25.06.2014 17:36 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Určitě ta setrvačnost je důležitá, hlavně při vysokých otáčkách. Většina motorů se sáním šoupátky nebo klikou má časování sáná takové, že saje ještě kousek za horní úvratí, kdy už píst klesá dolu a kdyby nebylo setrvačnosti, tak by vyfukoval karburátorem směs ven. Nakonec na volnoběhu to je někdy problém. A kdyby nebylo setrvačnosti, tak kosačkové motory se sáním pístem, se symetrickým časováním, by nemohly chodit vůbec. U nich je ale problém spíš v tom, že fáze sání je příliš krátká a z poloviny málo účinná. Navíc otevření sacího kanálu zhoršuje účinnost vyplachování.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Naposledy upravil VTjr dne stř 25.06.2014 17:36, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: stř 25.06.2014 17:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
JirkaA píše: jak souvisi pouzity karbec s tim, jestli je tam soupatko nebo membrany? Ospravedlňujem sa. Jaksi som z otázky nepochopil čím to saje a čo sanie riadi.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 25.06.2014 17:38 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: čtv 31.07.2014 23:59 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Larku, vyhledal jsem tohle starší vlákno, protože jsem si chtěl připomenout jaký vlastně jsi to tam dal motor? Ale nikde jsem tady nenašel informaci v jakém to máš modelu. Můžeš mi to napsat, jestli to není tajné? Typ, rozpětí, hmotnost atd. Potřebuji si jen udělat reálný obraz do jakých modelů se tenhle motor hodí.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pát 01.08.2014 7:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Je to ROTO-35Vi a mám ho v Čmeldovi 2,2m váhu jsem původně uvažoval asi 6,5kg, ale díky těm čičurynkám, co jsem si navymýšlel, budu někde přes 8kg. Zrovna včera jsem předělával podvozky (podkládal jsem pružiny) aby to odpovídalo té váze. Tady se můžeš podívat: http://lark3.rajce.idnes.cz/Z-37A_Cmelak/#141.jpg
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pát 01.08.2014 12:51 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Hezkýýýýýý A už to letělo?
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
thsoft
|
Napsal: pát 01.08.2014 13:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.5.2008 Příspěvky: 606 Bydliště: Letiště Lupenice a Dvořisko
|
Moc hezký fotky a krásný čičurinky Pěkná práce palec nahoru Lark píše:
_________________ Extra EME60, PA18 EME60, Citabria DLE30, vše na FRSKY X20 TANDEM ( ͡° ͜ʖ ͡°)
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pát 01.08.2014 13:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Bohužel ještě ne. Už se s tím se.. tři roky Čím jsem starší tak mi to jde pořád nějak pomaleji. Tohle bylo jen sestavení po nastříkání a osazení křídel, abych konečně měl nějakou fotku. Křídla už jsou komplet, ale na trupu je ještě spousta práce. Dokončit kabeláž v předku, přístrojovka + panely, dozasklít dvě okna, a pak už snad konečně bude záběh motoru a zálet
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|