Autor |
Zpráva |
DidaJI
|
Napsal: čtv 27.02.2014 12:42 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 22.6.2012 Příspěvky: 216 Bydliště: Jihlava
|
Na nastávající sezónu přemýšlím o nějakém větším akrobatu (kolem 2,2m) a jelikož mi maximálně sedlo EF MXS 64", tak jako hlavního kandidáta mám vybranou EF Extru EXP 91". V čem ale nemám jasno je otázka pohonu. EF modely nejsou zrovna super lehké a u tohohle modelu nemůžu počítat, že se s váhou vejdu do 8kg, takže tam nejde použít light setup (AXi 5345) jako třeba u GB YAKa nebo OM Veloxe. No a na druhou stranu dávat tam Hacker kde jen motor je za 15k se mi taky moc nechce Takže otázkou je, jestli radši u téhle velikosti nejít do benzínu, třeba (EME 60), kde se cenově i váhou dostanu určitě níž. Ještě by možná bylo řešení použít nějaký Scorpion, třeba tenhle?: http://www.scorpionsystem.com/catalog/motors/s65_series/S-6530-180KV/Benzínové letadlo jsem ještě neměl, ale dlouhé roky jsem lítal metylové motory ve vrtulnících...
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
pikus 1
|
Napsal: čtv 27.02.2014 18:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.11.2008 Příspěvky: 1328 Bydliště: Praha-západ Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 30
|
DidaJI píše: Takže otázkou je, jestli radši u téhle velikosti nejít do benzínu, třeba (EME 60), kde se cenově i váhou dostanu určitě níž. ... Motorizace u 2.2m akro benz. & elektro se tu probírali mnohokrát a vždy to upadlo do tvrdší výmeny názorů, takže doufám že se to nebude opakovat... Výhody a nevýhody toho či ono jsou všeobecně známy (záměrně nerozepisuji) , takže volba je jen na tobě Samozř. oboje je dobré a jde použít. Konkr. zn Skorpion má kolega v 1,8m 2 sezony bez jediného problému... EME používám a také bez problémů...
_________________ K létání nepotřebuji mít v dosahu trafostanici...
|
|
Nahoru |
|
|
DidaJI
|
Napsal: čtv 27.02.2014 22:15 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 22.6.2012 Příspěvky: 216 Bydliště: Jihlava
|
Vím vím, mám to načtené, jen mě zajímalo, jestli někdo tuhle Extru v elektrice létá a případně s jakým osazením.
|
|
Nahoru |
|
|
DidaJI
|
Napsal: pon 17.03.2014 17:13 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 22.6.2012 Příspěvky: 216 Bydliště: Jihlava
|
Tak KIT už dorazil, pokud to někoho zajímá, tak tady jsou váhy jednotlivých dílů:
Levé křídlo 736,00 g Pravé křídlo 748,00 g Spojovací trubka 189,00 g Levá váškovka 187,00 g Pravá výškovka 193,00 g Spojovací trubka 27,00 g Směrovka 146,00 g Trup 2 375,00 g Kola 175,00 g Bačkory 122,00 g Podvozek + krytky 209,00 g SFG 78,00 g Bižuterie 190,00 g Haubna 318,00 g Celkem KIT 5 693,00 g
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: čtv 08.05.2014 23:12 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Zdeňku to ses měl ptát na RCGroups Jak ti to lítá?
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
DidaJI
|
Napsal: pát 09.05.2014 22:40 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 22.6.2012 Příspěvky: 216 Bydliště: Jihlava
|
Ahoj Honzo, letadlo lítá naprosto neskutečně, maximální spokojenost. Jen si zatím nemůžu úplně zvyknout na benzínovej motor. Teď už jsem ho trochu ochudil, tak je to o hodně lepší, ale stále to výkonově a hlavně přechodově není úplně ono. Musím zkusit objednat lehčí vrtule, teď tam mám XOAR 24x10 a točí to s ní na zemi cca 6400 ot/m. Chtěl bych zkusit 24/8 a 23/10. Chtěl bych se dostat tak na 6800, očekávám od toho lepší odezvu na knipl plynu. Odlet z visu taky není nijak závratný, jak bude trochu lepší počasí, chtěl bych to porovnat s kamarádem, který má tu starší EF Extru 2,2m s DA60 + Krumscheid dlouhej laďák. Jsem zvědavej jakej tam bude rozdíl. Jinak musím říct, že benzín je neskutečná pohoda. Nepotřebuješ startér, žhavení, nic to nežere, palivo nestojí 800,- za galon a navíc to žere tak 3x míň než 15ka ve vrtulníku Až se s tím trochu rozlítám, tak natočím nějaké video.
|
|
Nahoru |
|
|
pikus 1
|
Napsal: sob 10.05.2014 6:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.11.2008 Příspěvky: 1328 Bydliště: Praha-západ Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 30
|
Co tam máš za motor, výfuk a kolik to váží?
_________________ K létání nepotřebuji mít v dosahu trafostanici...
|
|
Nahoru |
|
|
DidaJI
|
Napsal: sob 10.05.2014 7:24 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 22.6.2012 Příspěvky: 216 Bydliště: Jihlava
|
EME 60. Váhu mám jen kuchyňskou do 5ti kilo, takže jsem to kompletní nevážil. Vezmu to alespoň zhruba na osobní a napíšu.
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: sob 10.05.2014 9:28 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Tak paráda Jen bacha až to budete porovnávat s kamarádem, ty starší extry byly kolem 8kg, ta tvoje bude asi víc. Ono je to sice jen o 5cm větší, ale třeba ten trup je obrovskej jak na 2,5 metrovku. Až budu mít mojí (Piloťáckou s Hackerem) tak jí budeš moct taky zkusit Ale ber to tak že to nejlepší letadlo co lze koupit máš ty, takže líp mi to lítat nebude
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
DidaJI
|
Napsal: sob 10.05.2014 14:04 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 22.6.2012 Příspěvky: 216 Bydliště: Jihlava
|
A jak to vypadá s tvojí Extrou? Už dorazila? Jak jsi mi posílal obrázky, tak vypadá exkluzivně.
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: sob 10.05.2014 14:17 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Dorazí prý konec května/začátek června Takže zálet koncem června
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
DidaJI
|
Napsal: sob 10.05.2014 14:18 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 22.6.2012 Příspěvky: 216 Bydliště: Jihlava
|
Takže jsem to zvážil a kompletně plně natankované to má 8,8 kg.
|
|
Nahoru |
|
|
DidaJI
|
Napsal: sob 10.05.2014 14:19 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 22.6.2012 Příspěvky: 216 Bydliště: Jihlava
|
Ty jo, já myslel, že už je to u dealera v Evropě... To je teda pech.
|
|
Nahoru |
|
|
DidaJI
|
Napsal: sob 10.05.2014 14:38 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 22.6.2012 Příspěvky: 216 Bydliště: Jihlava
|
pikus 1 píše: Co tam máš za motor, výfuk a kolik to váží? Takže kompletní odpověď, motor je tam EME 60 s vrtulí Xoar 24x10 a výfukem JMB TRC-60. Váží to natankované 8,8kg. Zajímalo by mě, kolik by tomu pomohl Krumscheid 1060-5. Je tady někdo kdo měl na motoru klasický muffler a přešel na laďák? Třeba u vrtulníku to (metyl) to zvedlo výkon docela podstatně, ale jen v určitých otáčkách (což tam problém až tak nebyl). Horší bylo, že to muselo být naladěné k horní hranici otáček a pak byl při odlehčení velký problém s přetáčením. Proto se postupně od použití laděných výfuků u heli ustoupilo a používají se mufflery.
|
|
Nahoru |
|
|
pikus 1
|
Napsal: sob 10.05.2014 17:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.11.2008 Příspěvky: 1328 Bydliště: Praha-západ Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 30
|
DidaJI píše: Takže kompletní odpověď, motor je tam EME 60 s vrtulí Xoar 24x10 a výfukem JMB TRC-60. Váží to natankované 8,8kg. Zajímalo by mě, kolik by tomu pomohl Krumscheid 1060-5...... Díky za odpověd... Ta hmotnost co píšeš je opravdu vyšší,ale jak píše HonzaS je to v podstatě větší éro než je standartní 2.2 hlavně i ta délka (2,3m ) a samozř. celková plocha. Ta 60cc EME bude myslím výkonově dostatečná i s Břečkou.., ale s ladákem se dostaneš otáčkama určitě o něco výš, ale je otázka jak se to bude třeba "sbírat" ve spodních otáčkách. Ty otáčky jsou potřeba jak píšeš cca 6600- 6900ot/min Zkusil bych Fialu 24x8 ta by mohla být ok. Nevím kolik si už dal startů a jaký máš poměr oleje, ale on se pravděpodobně ještě rozeběhne až ho finálově po x startech doladíš... Hm, máš super stroj
_________________ K létání nepotřebuji mít v dosahu trafostanici...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|