Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Extra 300 EXP 91" EF - volba pohonu
PříspěvekNapsal: čtv 27.02.2014 12:42 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 22.6.2012
Příspěvky: 126
Bydliště: Jihlava
Na nastávající sezónu přemýšlím o nějakém větším akrobatu (kolem 2,2m) a jelikož mi maximálně sedlo EF MXS 64", tak jako hlavního kandidáta mám vybranou EF Extru EXP 91".
V čem ale nemám jasno je otázka pohonu. EF modely nejsou zrovna super lehké a u tohohle modelu nemůžu počítat, že se s váhou vejdu do 8kg, takže tam nejde použít light setup (AXi 5345) jako třeba u GB YAKa nebo OM Veloxe. No a na druhou stranu dávat tam Hacker kde jen motor je za 15k se mi taky moc nechce :-(
Takže otázkou je, jestli radši u téhle velikosti nejít do benzínu, třeba (EME 60), kde se cenově i váhou dostanu určitě níž.
Ještě by možná bylo řešení použít nějaký Scorpion, třeba tenhle?: http://www.scorpionsystem.com/catalog/motors/s65_series/S-6530-180KV/

Benzínové letadlo jsem ještě neměl, ale dlouhé roky jsem lítal metylové motory ve vrtulnících...


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Extra 300 EXP 91" EF - volba pohonu
PříspěvekNapsal: čtv 27.02.2014 18:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.11.2008
Příspěvky: 1352
Bydliště: Praha-západ Letiště: Trněný Újezd
Obrázky: 30
DidaJI píše:
Takže otázkou je, jestli radši u téhle velikosti nejít do benzínu, třeba (EME 60), kde se cenově i váhou dostanu určitě níž.
...

Motorizace u 2.2m akro benz. & elektro se tu probírali mnohokrát a vždy to
upadlo do tvrdší výmeny názorů, takže doufám že se to nebude opakovat... :)
Výhody a nevýhody toho či ono jsou všeobecně známy (záměrně nerozepisuji) , takže volba je jen na tobě :wink:
Samozř. oboje je dobré a jde použít.
Konkr. zn Skorpion má kolega v 1,8m 2 sezony bez jediného problému...
EME používám a také bez problémů...

_________________
K létání nepotřebuji mít v dosahu trafostanici...


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Extra 300 EXP 91" EF - volba pohonu
PříspěvekNapsal: čtv 27.02.2014 22:15 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 22.6.2012
Příspěvky: 126
Bydliště: Jihlava
Vím vím, mám to načtené, jen mě zajímalo, jestli někdo tuhle Extru v elektrice létá a případně s jakým osazením.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Extra 300 EXP 91" EF - volba pohonu
PříspěvekNapsal: pon 17.03.2014 17:13 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 22.6.2012
Příspěvky: 126
Bydliště: Jihlava
Tak KIT už dorazil, pokud to někoho zajímá, tak tady jsou váhy jednotlivých dílů:

Levé křídlo 736,00 g
Pravé křídlo 748,00 g
Spojovací trubka 189,00 g
Levá váškovka 187,00 g
Pravá výškovka 193,00 g
Spojovací trubka 27,00 g
Směrovka 146,00 g
Trup 2 375,00 g
Kola 175,00 g
Bačkory 122,00 g
Podvozek + krytky 209,00 g
SFG 78,00 g
Bižuterie 190,00 g
Haubna 318,00 g

Celkem KIT 5 693,00 g


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Extra 300 EXP 91" EF - volba pohonu
PříspěvekNapsal: čtv 08.05.2014 23:12 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5420
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
Zdeňku to ses měl ptát na RCGroups :lol: Jak ti to lítá? :-)

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Extra 300 EXP 91" EF - volba pohonu
PříspěvekNapsal: pát 09.05.2014 22:40 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 22.6.2012
Příspěvky: 126
Bydliště: Jihlava
Ahoj Honzo, letadlo lítá naprosto neskutečně, maximální spokojenost. Jen si zatím nemůžu úplně zvyknout na benzínovej motor. Teď už jsem ho trochu ochudil, tak je to o hodně lepší, ale stále to výkonově a hlavně přechodově není úplně ono. Musím zkusit objednat lehčí vrtule, teď tam mám XOAR 24x10 a točí to s ní na zemi cca 6400 ot/m. Chtěl bych zkusit 24/8 a 23/10. Chtěl bych se dostat tak na 6800, očekávám od toho lepší odezvu na knipl plynu. Odlet z visu taky není nijak závratný, jak bude trochu lepší počasí, chtěl bych to porovnat s kamarádem, který má tu starší EF Extru 2,2m s DA60 + Krumscheid dlouhej laďák. Jsem zvědavej jakej tam bude rozdíl.
Jinak musím říct, že benzín je neskutečná pohoda. Nepotřebuješ startér, žhavení, nic to nežere, palivo nestojí 800,- za galon a navíc to žere tak 3x míň než 15ka ve vrtulníku :-)
Až se s tím trochu rozlítám, tak natočím nějaké video.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Extra 300 EXP 91" EF - volba pohonu
PříspěvekNapsal: sob 10.05.2014 6:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.11.2008
Příspěvky: 1352
Bydliště: Praha-západ Letiště: Trněný Újezd
Obrázky: 30
Co tam máš za motor, výfuk a kolik to váží?

_________________
K létání nepotřebuji mít v dosahu trafostanici...


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Extra 300 EXP 91" EF - volba pohonu
PříspěvekNapsal: sob 10.05.2014 7:24 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 22.6.2012
Příspěvky: 126
Bydliště: Jihlava
EME 60. Váhu mám jen kuchyňskou do 5ti kilo, takže jsem to kompletní nevážil. Vezmu to alespoň zhruba na osobní a napíšu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Extra 300 EXP 91" EF - volba pohonu
PříspěvekNapsal: sob 10.05.2014 9:28 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5420
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
Tak paráda :-) Jen bacha až to budete porovnávat s kamarádem, ty starší extry byly kolem 8kg, ta tvoje bude asi víc. Ono je to sice jen o 5cm větší, ale třeba ten trup je obrovskej jak na 2,5 metrovku. Až budu mít mojí (Piloťáckou s Hackerem) tak jí budeš moct taky zkusit :-) Ale ber to tak že to nejlepší letadlo co lze koupit máš ty, takže líp mi to lítat nebude :lol:

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Extra 300 EXP 91" EF - volba pohonu
PříspěvekNapsal: sob 10.05.2014 14:04 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 22.6.2012
Příspěvky: 126
Bydliště: Jihlava
A jak to vypadá s tvojí Extrou? Už dorazila? Jak jsi mi posílal obrázky, tak vypadá exkluzivně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Extra 300 EXP 91" EF - volba pohonu
PříspěvekNapsal: sob 10.05.2014 14:17 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5420
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
Dorazí prý konec května/začátek června :( Takže zálet koncem června :x

_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Extra 300 EXP 91" EF - volba pohonu
PříspěvekNapsal: sob 10.05.2014 14:18 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 22.6.2012
Příspěvky: 126
Bydliště: Jihlava
Takže jsem to zvážil a kompletně plně natankované to má 8,8 kg.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Extra 300 EXP 91" EF - volba pohonu
PříspěvekNapsal: sob 10.05.2014 14:19 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 22.6.2012
Příspěvky: 126
Bydliště: Jihlava
Ty jo, já myslel, že už je to u dealera v Evropě... To je teda pech.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Extra 300 EXP 91" EF - volba pohonu
PříspěvekNapsal: sob 10.05.2014 14:38 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 22.6.2012
Příspěvky: 126
Bydliště: Jihlava
pikus 1 píše:
Co tam máš za motor, výfuk a kolik to váží?


Takže kompletní odpověď, motor je tam EME 60 s vrtulí Xoar 24x10 a výfukem JMB TRC-60. Váží to natankované 8,8kg. Zajímalo by mě, kolik by tomu pomohl Krumscheid 1060-5. Je tady někdo kdo měl na motoru klasický muffler a přešel na laďák? Třeba u vrtulníku to (metyl) to zvedlo výkon docela podstatně, ale jen v určitých otáčkách (což tam problém až tak nebyl). Horší bylo, že to muselo být naladěné k horní hranici otáček a pak byl při odlehčení velký problém s přetáčením. Proto se postupně od použití laděných výfuků u heli ustoupilo a používají se mufflery.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Extra 300 EXP 91" EF - volba pohonu
PříspěvekNapsal: sob 10.05.2014 17:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.11.2008
Příspěvky: 1352
Bydliště: Praha-západ Letiště: Trněný Újezd
Obrázky: 30
DidaJI píše:
Takže kompletní odpověď, motor je tam EME 60 s vrtulí Xoar 24x10 a výfukem JMB TRC-60. Váží to natankované 8,8kg. Zajímalo by mě, kolik by tomu pomohl Krumscheid 1060-5......

Díky za odpověd...
Ta hmotnost co píšeš je opravdu vyšší,ale jak píše HonzaS je to v podstatě větší éro než je standartní 2.2 hlavně i ta délka (2,3m 8O ) a samozř. celková plocha.
Ta 60cc EME bude myslím výkonově dostatečná i s Břečkou.., ale s ladákem se dostaneš otáčkama určitě o něco výš, ale je otázka jak se to bude třeba "sbírat" ve spodních otáčkách.
Ty otáčky jsou potřeba jak píšeš cca 6600- 6900ot/min
Zkusil bych Fialu 24x8 ta by mohla být ok. Nevím kolik si už dal startů a jaký máš poměr oleje, ale on se pravděpodobně ještě rozeběhne až ho finálově po x startech doladíš...
Hm, máš super stroj :wink:

_________________
K létání nepotřebuji mít v dosahu trafostanici...


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz