Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky:5 Blog:Zobrazit blog (1)
Honza.V píše:
Přídání plynu v noži je jen důkaz toho, že letadlo padá víc než jsi chtěl
Škoda že to nečte Kuba N. ... Jeho první sestaba F6B na slovensku obsahovala takovou část... Vlastně ty s nožákem máš taky zkušenosti, a já v něm málem rozesel 2,6m katanu, která měla slabý servo na sop a po přidání (vybrat klesání) se nic nestalo
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
Tady to Michael Wargo vysvetluje.. tak dle toho jsem se ridil. Samozrejme, ze to neridis jen plynem.. zrejme jsem to napsal blbejc nez jsem chtel.. Ale to co tam rika mi davalo smysl.. pokud je to blbe, omlouvam se za mystifikaci Hokiho.
Pigluju teď na simu osmičky v nožáku a mám se svýma rukama následují problémy :
- když mi po nějaké otočce model třeba klesá, mám problém mu přidat na směrovce a reflexivně tam táhnu výškovku - model nedrží v noži ale pomalu se překlápí, musím korigovat křidélky a potom se mi již pletou strany - model mi v rovném nožáku utíká za zády. Což znám i v reálu, když jsem obroužil v noži letiště, ale nebylo to úmyslně, protože jsem našel takovou polohu plynu a směrovky, že to dobře drželo výšku a neměl jsem odvahu šáhnout do výškovky, abych srovnal to točení
Registrován: 16.1.2005 Příspěvky: 2142 Bydliště: Hodonín Obrázky:53 Blog:Zobrazit blog (2)
AR1 píše:
Pigluju teď na simu osmičky v nožáku a mám se svýma rukama následují problémy :
- když mi po nějaké otočce model třeba klesá, mám problém mu přidat na směrovce a reflexivně tam táhnu výškovku - model nedrží v noži ale pomalu se překlápí, musím korigovat křidélky a potom se mi již pletou strany - model mi v rovném nožáku utíká za zády. Což znám i v reálu, když jsem obroužil v noži letiště, ale nebylo to úmyslně, protože jsem našel takovou polohu plynu a směrovky, že to dobře drželo výšku a neměl jsem odvahu šáhnout do výškovky, abych srovnal to točení
Jsou nějaké fígle na naučení?
Na simu si mužeš model přizpůsobit aby ti nikam neutíkal (úprava vzepětí,polohy těžiště velikost a výchylka SOP a délka trupu) no a pak jen lítat a lítat a lítat. Ve skutečnosti pak málokdo věnuje modelu tolik času aby si jej vyladil a tak se tím pere jak může. ale chce to lítat lítat lítat
Registrován: 11.7.2011 Příspěvky: 101 Bydliště: Praha
A co ten nozak vs. plyn a smerovka? Jen par posmevacku se vyjadrilo nicnerikajicim prispevkem a zadne racionalni vysvetleni.. Ma na tom videu pravdu nebo ne? Rekl bych, ze Vargo neni nejaky nezkuseny pilot, tak jsem mel za to, ze se to ma, jak rika.. kdyz jeste zminuje, ze spousta pilotu to dela spatne.. je to zase jen subjektivni vec o kterou se prou dve strany?
Osobne jsem si to zkousel treba na tom.. kdyz letis vysoko, prejdes s erem do nozaku a motor jen tak lehtas aby Ti z toho nozaku neprepadl na jednu ci druhou stranu a klesas stejne jako v elevatoru.. Nevim, jak se tomu prvku rika .. postupne blize k zemi pridavas plyn, smerovku drzis porad stejne a jak pridavas, prestavas klesat az do rovneho letu.. (tzn. upravovat vysku letu pomoci plynu) pote muzes zase pridavat plyn a letadlo zacne stoupat v tom nozaku.. nesmis to samo prehnat jinak se preklopi do visu .. ale smerovku mas ve stejnem uhlu..
Chápu co tím myslíš, s tím že dáš směrovku do kraje a řídíš výšku plynem je to jen v případě toho V-obratu. Když chceš zaletět to V-čko v noži tak dobrá. ALE pro normální nožové lety v jedné hladině bych to rozhodně nepoužíval jako správný princip ! Lépe se rovný nožový let koriguje tak, že se hodí letadlo do nože, dáš si 3/4 plynu a směrovkou řídíš výšku.
Tak jsem během vejkendu projel asi stovku modelů do AFPD a našel asi ten pravej na učení. Asi se podivíte, ale zvolil jsem Tiger Moth D.H.82 o R-5500mm a H-52kg. Ja docela omotorovanej a udělá přemet bez rozběhu a udrží se i v nožáku. Jasně že na visení nemá, ale tento obrat mne ani moc nezajímá. Ale sotva udělá výkrut bez použití směrovky. Takže to je to éro, které mne ji bude učit používat v pomalým výkrutu, čtyřboďáku či plošších zatáčkách. I na zádech. Prostě bez směrovky to neudělá a to je dobře. Nejde mi to zatím moc, ale baví mne to. Jo a v nožáku mě to učí používat výškovku. Díky vzepětí a dvoum křídlům to stále jde za kabinou. Takže musím synchronizovat výškovku se směrovkou. Jen s motorem se nic nenaučím, lítám stále na plnej a jen na mezipřístání stahuju a dotahuju motorem na plochu. Tak Vám díky za rady a názory a těch 9dnů co ještě budu ležet doma budu cvičit a jinak dodělávám toho Super Zooma na ven. Michal
Ked som napisal c) je spravne, myslel som to konkretne, a) len plynom a b) len smerovkou je nespravne, po c) ostava logicky aj plynom aj smerovkou.. Hadam to ostatni pochopili..
Ak je ale spravne konstantny plyn a korekcie len merovkou, ospravedlnujem sa honzisovi, na neho som reagoval. Zaroven, ak to tak je, ilustrujem priklad samouka so zlymi navykmi. Som podobny pripad ako Hoki / preto pre nas zabarakovych prinosne vlakno sledujem /. Tiez nepatrim k mladej generacii a lietam u nas akro sam 4.rok. Ako vidime, skusenejsi kolega po ruke by bol lepsi ..
Vpodstate ked to potvrdili aj sutazni piloti, aj tak sa mi zda, ze je x situacii, ked to treba korigovat proste vsetkym dohromady, ja neviem, len taka ostrejsia zatacka v nozi..
Registrován: 16.1.2005 Příspěvky: 2142 Bydliště: Hodonín Obrázky:53 Blog:Zobrazit blog (2)
Hoki ten tiger moth nebude nej volba ale pokud se ti zdá že to sedí budiž.chtěl jsem ti poslat tu extru ale zjistil že PC na kterém mám AFPD má asi spálený zdroj (naposled sem ten PC měl puštěný loni) takže ti ji bohužel nepošlu
Hoki ten tiger moth nebude nej volba ale pokud se ti zdá že to sedí budiž.chtěl jsem ti poslat tu extru ale zjistil že PC na kterém mám AFPD má asi spálený zdroj (naposled sem ten PC měl puštěný loni) takže ti ji bohužel nepošlu
Díky Radime, nevadí. Zkoušel jsem 3D modely od 800mm do 3000mm, ale nemám ty reakce. Je to strašně vše na mne rychlé. To RC-Ačka byla pohodová letadla proti tomu. Tiger si myslím, že mě tu směrovku naučí. Už nyní vidím, jak je důležitá a nemohu ji u tohoto modelu opomíjet a nutí mne si nepléct ruce a taky dávat správnou velikost pohybu kniplem. Atd., atd. Autem jsi taky hned nejezdil stovkou a dnes Ti to nepřijde. Já vše co umím mám vydřené a žádné zázračné letové buňky ve mně nejsou. Tak se učím pomalu a snažím se.
Hoki, osobně používám v AFPD SU-26MX o rozpětí 2,2m, které jsem si stáhl tuším na ivok.cz, je to červené éro v barvách Hondy. Mně naprosto vyhovuje, větší nechci, protože nemám ani mít nebudu model > 3m. Pro trénink si nastavuji vždy simulation speed cca 130%, abych simuloval vyšší obratnost a rychlost. Protože jsou tato "velká" éra hodná a nezáludná, kombinuji vždy v AFPD tuto SU26 s Flashem od RCF, který jsem si také stáhnul a který se skutečně chová jako 1m EPP (kterou mám), zde si ovšem ubírám simulation speed zpět na 100%. Osobně mám pocit, že když v simu dobře zvládám Flashe, je pak létání s 2,2metrovkou "zívačka" Paradoxně se učím některé nové obraty s 2,2m a pak teprve jdu pilovat s Flashem Samozřejmě v reálu nastupují pak trémy a psychické bloky ve smyslu "mám éro za pade!"
Já mám doma flashe od RCf a na učení akrobačky je to super éro. Mě už toho naučil hodně. Poprosil bych Honzu jestli by mi toho AFPD Flashe neposlal na mail : mcermak.vs@seznam.cz díky
_________________ t9x, Swift II, Flash, Crack Yak, Bristol scout
Hoki, osobně používám v AFPD SU-26MX o rozpětí 2,2m, které jsem si stáhl tuším na ivok.cz, je to červené éro v barvách Hondy. Mně naprosto vyhovuje, větší nechci, protože nemám ani mít nebudu model > 3m. Pro trénink si nastavuji vždy simulation speed cca 130%, abych simuloval vyšší obratnost a rychlost. Protože jsou tato "velká" éra hodná a nezáludná, kombinuji vždy v AFPD tuto SU26 s Flashem od RCF, který jsem si také stáhnul a který se skutečně chová jako 1m EPP (kterou mám), zde si ovšem ubírám simulation speed zpět na 100%. Osobně mám pocit, že když v simu dobře zvládám Flashe, je pak létání s 2,2metrovkou "zívačka" Paradoxně se učím některé nové obraty s 2,2m a pak teprve jdu pilovat s Flashem Samozřejmě v reálu nastupují pak trémy a psychické bloky ve smyslu "mám éro za pade!"
Děkuju za rady. Až se naučím pracovat se směrovkou na pomalém a líném éru, tak začku si to ztěžovat a budu přecházet na rychlejší a obratnější éra. Co mi je platné, že si dám 2,5m Gilese co visí a točí 2-3 výkruty do vteřiny, když to neupáčkuju. Musím to dostat do ruky stejně, jako když se člověk kdysi učil řídit model v letu od sebe a k sobě. V reálu to mám stejné a lítám víš a opatrněji.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru