Registrován: 15.6.2008 Příspěvky: 7230 Bydliště: Praha 9 Vinoř Obrázky:64
Ano ano - je to blbinka, každý to umí! Nebo ne? Podle dotazů a stavu modelů které se mi občas dostanou pod ruku, vím, že ne. Takto to dělám já, určitě je spousta jiných správných postupů, šak je sem připište, začátečníci (a nejen oni) nám budou vděční
Já to dělám na chlup stejně . Jen bych si dovolil poznamenat - skalpel musí být nový ( tedy ostrý ) , tupý břit vytrhává kuličky . Pod lepený polotovar křídla , nebo čehokoliv , podkládám tenký igelit právě aby lepidlo neprosáklo a nechytlo třeba ke stolu ( to by mi žena dala ) No a kvůli zakřivení po vtlačení uhlíku ( v 8 mm EPP ) po zalití vteřiňákem zatížím zase přes tenký igelit ....
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky:15
RiMr píše:
... Takto to dělám já ...
Díky za poučný příspěvek. I když s EPP, jako materiálem, moc nepracuji (tedy nestavím z něj své nové modely), ale občas upravuji/opravuji ty kupované, takže se i to může hodit.
Ale zajímalo by mne jaká lepidla použít pokud by to křídlo nebylo z EPP ale z pěnového nebo extrudovaného polystyrénu? Protože pro PS jsou CA lepidla jako rozpouštědla a ještě k tomu ničí to okolí lepeného spoje i tou zvýšenou teplotou při vytvrzování.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky:5 Blog:Zobrazit blog (1)
já ještě doporučím ze svojí dílny: UHU a pohobný lepidla na uhlíky nepoužívat, i po vytvrzení mi přišlo měkčí.
vteřiňáky řídký, na PS a depron jedině BSI, na epp používám i řídké z HK, s nasazenou injekční jehlou. a pracuju v rukavicích, abych se k tomu nepřilepil (gumový vyšetřovací z lékárny, krabice asi 100ks za 120kč).
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4941 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
Na vyztužení EPP křídla se silnějším souměrným profilem funguje i ocelová struna 0,4mm z obou stran těsně pod povrchem zalitá řídkým CA. Má to dvě výhody: - není to v bílém EPP skoro vidět - nezlomí se při případné kolizi
Registrován: 15.6.2008 Příspěvky: 7230 Bydliště: Praha 9 Vinoř Obrázky:64
Tak si třeba představ dva dráty zalepené v křídle samostatně pár mm nad sebou. Určitě si divedeš přwdstavit, že při pokusu o průhyb nahoru se ty dráty nezávisle na sobě prohnou a to třeba i od sebe. Pásovina ne, leda by se rozštípla. Tedy - co je pevnější/odolnější?
Pokud by se podařilo cosi jako nosník, pak zafunguje ten kvadratický moment pásnic (dráty u povrchu jsou pásnice, EPP mezi nimi stojina). To se zadaří když vteřiňák pronikne dostatečně hluboko a vyztuží EPP v okolí. Samozřejmě to bude účinné u silnějších profilů; u desky bude vhodný ten pásek, jasně.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru