Autor |
Zpráva |
U-z-i
|
Napsal: stř 10.02.2016 14:02 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 25.9.2010 Příspěvky: 7 Bydliště: Přelouč (skoro)
|
Ahoj, chtěl bych vás požádat o radu jak ze statoru stříďáku sundat tu "hvězdičku" - pólový nástavce. Jde o motor Dualsky XM2826CA-12. Potřebuju se dostat na místo, kde jsou spojený dráty vinutí a připájený vodiče co jdou ven - ty potřebuju vyměnit. Problém je, že nevím jak šetrně sundat a jak následně zafixovat zpět. Když bych to zapáčil šroubovákem z obou stran, asi by to povolilo, ale bojím se o vlastní vinutí - to totiž předělávat nechci. Kujů Libor
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
misamltr
|
Napsal: stř 10.02.2016 14:32 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.3.2014 Příspěvky: 1248 Bydliště: Třebíč Obrázky: 0
|
Ahoj, lepší bude, když pošleš foto. Ta hvězdička se dá sundat náhřátím, protože je přilepená. TAké jsem měnil přívodní kabely motoru a sundávat jsem to nemusel.
Michal
|
|
Nahoru |
|
|
U-z-i
|
Napsal: stř 10.02.2016 15:00 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 25.9.2010 Příspěvky: 7 Bydliště: Přelouč (skoro)
|
Tipoval jsem, že v části, kde je ta širší bužírka budou připájený dráty, který pokračujou ven. Teď když na to koukám pořádně, tak nevím, jestli to náhodou nejsou jen zaizolovaný dráty přímo z vinutí - tedy jedny a ty samý. V tom případě bych to tam asi přerušil a připájel vysoceohebný v silikonu... nějak aby se to tam všechno vešlo Co vy na to?
Přílohy: |
motor.jpg [ 76.18 KiB | Zobrazeno 1721 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
misamltr
|
Napsal: stř 10.02.2016 15:24 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.3.2014 Příspěvky: 1248 Bydliště: Třebíč Obrázky: 0
|
Ta černá smršťovačka je jen přechodka proti prodření vodičů. U elektromotorů jsou to přímo vodiče z vinutí a není tam nic pájené. Jediná možnost je fakt to nahřát a opatrně sundat ve svěráku a sikovkama.
Michal
|
|
Nahoru |
|
|
krtek2k
|
Napsal: stř 10.02.2016 17:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.6.2008 Příspěvky: 4042 Bydliště: Děčín Obrázky: 0
|
Někdy to drží víc jak Helvétská víra. Nahřátí je protisečný, stator je z plechu a stator-holder z duralu, dural má víc jak 2x větší tepelnou roztažnost než železo. Ale za pokus to stojí.
_________________ Frsky X10S Carbon Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 10.02.2016 18:04 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4506 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Já bych sundal opatrně tu smršťovačku a pak se uvidí co je s tím potřeba provádět. Stahovat ten stator vidím až jako poslední nejrizikovější možnost.
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: stř 10.02.2016 18:42 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6955 Bydliště: Písek, ČR
|
Převíjel jsem motor z T-Rexe 700E, takže stator jsem potřeboval dostat ven. Někde jsem vyčetl, že prý namočit přes noc do acetonu, tak jsem to udělal. Ale jsem si jistý že to bylo naprosto k ničemu - ta hmota je taková, že nějaký aceton je jí šuma fuk. Pak jsem to druhý den uchytil přes kůži z pracovních rukavic do svěráku - chytil jsem to za plechový stator, a hliníkové tělo jsem chytil zase přes kůži do sikovek. Zabrat, otáčivý pohyb a silou ven za stálého otáčení. Šlo to úměrně velkou silou ven: Příloha:
Img_3701.jpg [ 35.31 KiB | Zobrazeno 1500 krát ]
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
U-z-i
|
Napsal: stř 10.02.2016 19:09 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 25.9.2010 Příspěvky: 7 Bydliště: Přelouč (skoro)
|
Dneska jsem to cvičně upnul v hadru do svěráku alespoň pomocí takovejch "konvexních" čelistí a za usilovného fučení horkovzduchem trhal sikovkama omotanejma izolačkou... a vůbec nic Teplotní roztažnost jsem bohužel nastudoval až za pochodu, když mi vypadly ložiska Zítra ten "spodek" alespoň k něčemu přišroubuju a zkusím to zmrazit Když by se to náááhodou povedlo, tak jak to tam zajistím zpět? Možná to půjde těžce a nebude potřeba to řešit, ale bojím se, že třeba CA mi tady moc nepomůže...
|
|
Nahoru |
|
|
misamltr
|
Napsal: stř 10.02.2016 19:34 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.3.2014 Příspěvky: 1248 Bydliště: Třebíč Obrázky: 0
|
Já bych to zrsnil a zalepil vteřiňákem. Vteřiňák suprově lepí magnety v rotoru, tak by nevadilo přilepit stator.
Michal
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: stř 10.02.2016 19:41 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6955 Bydliště: Písek, ČR
|
Myslím že lepit nebude třeba, vidíš sám jak to jde ztuha. Na to sundání - zkus to cytit přes tu kůži - izolačka, hadr apod. se snadno procvakne a mohl by sis to poškodit. Ta kůže pěkně přilne. V první fázi jen otáčej, netahej v ose - jen jestli se to dokáže protočit.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: čtv 11.02.2016 9:23 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Hoď to na pár hodin do mrazáku. nahřáti v tomhle případě nemá moc smysl pak to uchyť za stator a pouzdro pro ložiska z motoru vyklepni nějakou kulatinou patřičného průměru Třeba oříškem z goly.
Chce to většinou právě ten ráz z kladiva.
nasazení je jednoduché. vnitřní duralové pouzdro hodíš do mrazáku. stator ohřeješ cca 80°C a mohlo by to jít volně nasunout nebo nalisovat.
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: čtv 11.02.2016 9:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
Ja len upozorním že plechy statoru sú mäkké a ľahko sa deformujú. Najreálnejšia možnosť mi pripadá, využiť len zotrvačnosť statoru a vyklepnúť to bez snahy o nejaké uchytenie, len na nejakej pružnej podložke (epp/polyš/handry) rýchlym úderom kladivka po hliníku (ale zas nie priamo niečo si tam treba vložiť, lebo nedeformovať pritom domček ložiska nebude triviálne...) Jo a keď už som spomenul ten domček ložiska - ten treba asi (možno??? - pozrel som foto a vyzerá že v tomto prípade je vcelkutak som zneistel) najprv odobrať, býva samostatný a z čela je len stopka ktorá sa doň zapasuje.. Nie že by som nebol kutil, ale toto vidím na nový motor.
|
|
Nahoru |
|
|
horejsi
|
Napsal: čtv 11.02.2016 11:36 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 15.2.2005 Příspěvky: 192 Bydliště: Plzen
|
Motory Dualsky se prakticky nedaji rozebrat. Jeden znamy expert na premotavani motoru to alespoň nesvedl. Abychom mohli zhotovit motory podle pozadavku pro RCEK, musel jsem obstarat motory rozebrane. Udajne velmi kvalitni lepidlo. Zalepit se musi dobře, asi jsem to nemel dokonale a uvolnilo se za letu.
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: čtv 11.02.2016 14:00 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6955 Bydliště: Písek, ČR
|
U-z-i píše: ...Když by se to náááhodou povedlo, tak jak to tam zajistím zpět? Možná to půjde těžce a nebude potřeba to řešit, ale bojím se, že třeba CA mi tady moc nepomůže... Na takovéto zajištění dvou součástí kov-kov je nejlepší anaerobní lepidlo, je přesně k tomu určené - např. Loctite 638.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
U-z-i
|
Napsal: čtv 11.02.2016 14:04 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 25.9.2010 Příspěvky: 7 Bydliště: Přelouč (skoro)
|
Tak pánové, je to venku Nakonec docela snadno. Přemýšlel jsem jak postupovat co nejrychleji, aby se to nestihlo ohřát při uchycení a zároveň mi přišlo šetrný použít závity ve statoru, protože jsem je zamýšlel namáhat hlavně na střih. Nakonec jsem to přišrouboval na kousek dubu, ofoukal ledem ve spreji a parádně vykroutil kleštěma s kůží. Překvapilo mě, že nakonec to šlo vážně snadno. Bohužel jsem následně zjistil, že závada je na vinutí, takže mě čeká průprava v závitologii, ale to už je na jiný vlákno... Všem moc děkuju za rady a postřehy
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|