Mne to robilo na jednom setovom čínskom. Mali na nástavcoch kotvy navinuté vinutia tak hala-bala, že závity padali z nástavcov dole, kde ich samozrejme magnety rotora posekali. Samozrejme vinutie nebolo zaistené žiadnym lakom. V prvej fáze som to nejako pospájal letovačkou, ale nakoniec celý motor previnul.
Dobrá baviačka
Pri setovom motore sa takáto robota vôbec neoplatí, ale aspoň som si to vyskúšal.
Na inom motore sa zase stalo, že sa drôty vinutia pretrhli tam, kde sa pripájajú do vývodov z motora. To je kritické miesto jednak pri haváriách ale aj vtedy ak sa motor často demontuje. Tak aj to odporúčam skontrolovať.
Inak premeriava sa to dosť ťažko. Vinutia motorov sú väčšinou zapojené do trojuholníka a tak prerušenie len jedného vinutia sa prejaví len nepatrným nárastom odporu medzi dvoma vodičmi. Na zmeranie rozdielu je potom potrebný naozaj presný ohmmeter, najlepšie mostíkový (napr. Omega). A ešte horší na diagnostikovanie závady je prípad, keď je vinutie robené bifilárne alebo trifilárne, (teda naraz dvomi či tromi vodičmi - a to býva často) a pretrhnú sa len niektoré z nich.
Ono to potom vedie prakticky rovnako, nedá sa nič zmerať, ale motor je nespoľahlivý v rozbehu.