Autor |
Zpráva |
Zorro
|
Napsal: stř 17.12.2014 9:11 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 17.11.2014 Příspěvky: 19
|
Ahoj Jestli jsem pochopil správně, tak se střídavý motor do Tetona nedoporučuje kvůli jeho velkému výkonu, že to prostě konstrukce auta nevydrží, ale pokud mi nejde o výkon, ale odaleko větší životnost ve srovnání se stejnosměrným motorem, tak by to mohlo jít, ne? Tím chci říct, že aktuální regulátor Tetona umožňuje snížení výkonu motoru na 50% a pokud bych měl i střídavý regulátor, který by to umožnil u střídavého motoru, tak bych se dostal snížením střídavého výkonu na plovinu asi navýkon jaký má stejnosměrný motor na maximální výkon, takže by ty součástkymohly být relativně v pohodě, a já bych nemusel řešit výměnymotoru Soudím tak podle toho, že se u aut uvádí rychlost 30km/h u stejnosměrných a 70km/h u střídavých, takže polovina střídavéhé rychlosti je rychlost stejnosměrná. Mohlo by to takhle fungovat? Jsou střídavé regulátory s omezovačem výkonu?
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
darth.hokro
|
Napsal: stř 17.12.2014 11:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.8.2009 Příspěvky: 1499 Bydliště: Kroměříž Obrázky: 85
|
Ano jsou, snížit výkon můžeš na regulátoru, vhodným převodem, nebo i na lepším rádiu. Osobně bych doporučil variantu s převodem (je šetrná jak, k modelu, tak k elektronice), jenže toto auto neznám, tak nevím co se tam vejde, nebo nevejde Prubni omrknou zahraniční fóra nebo vide na trubce.
_________________ http://darthhokro.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
martinD
|
Napsal: stř 17.12.2014 11:48 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.2.2014 Příspěvky: 215 Obrázky: 53
|
Prevodom ale nepomoze krutiacemu momentu, ten je druhy problem po rychlosti, ma tam nejaky 80W motorcicek a potom tam hodi x krat vykonnejsi striedak, zmackne plny plyn a pozuje cele pohonne ustrojenstvo
_________________ dt-01,df-02,Asso b4.1,Sworkz s104,Ejebo,TLR 8ight-t 2.0,Xray xb9,Agama a8,Schumacher SVR,Xray XT8e
|
|
Nahoru |
|
|
Drondys
|
Napsal: stř 17.12.2014 15:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2010 Příspěvky: 11876 Bydliště: ČR Obrázky: 1
|
martinD píše: ...ma tam nejaky 80W motorcicek a potom tam hodi x krat vykonnejsi striedak... Zorro píše, že mu o výkon nejde a tak by tam mohl dát slabší stříďák, který bude výkonem zhruba odpovídající a pokud by ještě navíc sehnal i s podobným KV pak nemusí nikde ubírat ani měnit převody. Takže zjistit výkon a KV původního motoru a pak se pokusit sehnat stříďák s podobným výkonem i KV.
|
|
Nahoru |
|
|
martinD
|
Napsal: stř 17.12.2014 18:00 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.2.2014 Příspěvky: 215 Obrázky: 53
|
akuat neviem, odkial sa tie udaje o otackach dozvie (neverim ze vyrobca to udava). mohol by to cca vypocitat, ak vie svoju maximalku, ale to bude prenho asi vela roboty.
tym padom tazko hladat nieco zrovnatelne, plus ako sa divam na eshopy, tak je to bieda, nie to si este vyberat (azda hobbyking by daco mal, nemam cas teraz hladat)
_________________ dt-01,df-02,Asso b4.1,Sworkz s104,Ejebo,TLR 8ight-t 2.0,Xray xb9,Agama a8,Schumacher SVR,Xray XT8e
|
|
Nahoru |
|
|
Drondys
|
Napsal: stř 17.12.2014 18:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2010 Příspěvky: 11876 Bydliště: ČR Obrázky: 1
|
Dle mého názoru by šel jako náhrada toho původního stejnosměrného motoru v Tetonu použit třeba tento stříďák a k němu třeba tento regulátor a nemělo by být potřeba omezovat výkon ani měnit převody.
|
|
Nahoru |
|
|
Zorro
|
Napsal: čtv 18.12.2014 8:04 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 17.11.2014 Příspěvky: 19
|
Děkuji, až mi odejde motor tak si tohle koupím
|
|
Nahoru |
|
|
Doktor
|
Napsal: čtv 18.12.2014 14:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2007 Příspěvky: 5851 Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
|
Drondys píše: Dle mého názoru by šel jako náhrada toho původního stejnosměrného motoru v Tetonu použit třeba tento stříďákMáš pocit že ta plechová 370tka která je o prd větší jak 280tka bude mít specifikaci 7,2V - 42000ot/min? Pokud jezdí na 50% výkonu s tím plechem, tak tady bude potřebovat tak 20%.
_________________ Pokud má někdo zájem, tak otázky elektropohonu komunikuji již jen přes SZ!
|
|
Nahoru |
|
|
Drondys
|
Napsal: čtv 18.12.2014 18:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2010 Příspěvky: 11876 Bydliště: ČR Obrázky: 1
|
Doktor píše: Máš pocit že ta plechová 370tka která je o prd větší jak 280tka bude mít specifikaci 7,2V - 42000ot/min? Možné to je viz tento odkaz na podobnou 370-tkovou plechovku, která má při 7,4V - 41000.
|
|
Nahoru |
|
|
Drondys
|
Napsal: čtv 18.12.2014 19:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2010 Příspěvky: 11876 Bydliště: ČR Obrázky: 1
|
Zorro píše: Děkuji, až mi odejde motor tak si tohle koupím Motory řady 370 se dělají s různými RPM. Doporučuji nečekat až ti motor zcela odejde a raději si ještě dokud funguje u něj změřit RPM a podle toho by se měl případně zkorigovat výběr konkrétního motoru. Pokud na to nemáš vlastní vybavení tak se zkus domluvit s někým v okolí ať už s nějakým známým nebo třeba v nějaké modelářské prodejně v okolí by ti s tím mohli také pomoci tj. mohou tam mít nějaký měřič RPM, který by sis mohl na místě pro účel toho změření půjčit a nemusel ho kupovat.
|
|
Nahoru |
|
|
martinD
|
Napsal: pát 19.12.2014 2:38 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.2.2014 Příspěvky: 215 Obrázky: 53
|
ak ma 60spur a 10pastorok, 2.5:1 int.prev.pomer, tak ide na 15:1 , 41mm kolesa, keby sme vedeli maximalku, tak vieme kolko to toci efektivne otacok.
_________________ dt-01,df-02,Asso b4.1,Sworkz s104,Ejebo,TLR 8ight-t 2.0,Xray xb9,Agama a8,Schumacher SVR,Xray XT8e
|
|
Nahoru |
|
|
Kovboj
|
Napsal: pát 19.12.2014 10:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.7.2004 Příspěvky: 3424 Bydliště: kousek od Hradec Králové
|
Jestli ten motor nijak extra nepřetěžuješ, tak ti může vydržet hodně dlouho. A až odejde, dal bych tam zase "plechovku" za tři stovky. Do takhle malého auta - zvlášť když jak sám říkáš nechceš vyšší výkon - podle mě nemá finanční smysl cpát stříďák.
|
|
Nahoru |
|
|
martinD
|
Napsal: pát 19.12.2014 13:10 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.2.2014 Příspěvky: 215 Obrázky: 53
|
Kovboj píše: Jestli ten motor nijak extra nepřetěžuješ, tak ti může vydržet hodně dlouho. A až odejde, dal bych tam zase "plechovku" za tři stovky. Do takhle malého auta - zvlášť když jak sám říkáš nechceš vyšší výkon - podle mě nemá finanční smysl cpát stříďák. ma pravdu, ak to ma vydrzat tolko co tie plechovky 540 v tamiyach napriklad, tak asi fakt nema extra zmysel davat do toho koruny (ale este nevies teda kolko to vydrzi) + to nove kombo bude nepouzitelne do auta normalnej mierky a neviem ako sa ty pozeras na tu 1/18tku, ale ja by som tak po mesiaci zhanal nieco vacsie .. to uz je na tebe, ale tiez som si obcas myslel, ze spravim "takuto" investiciu, nech mi uz to auto vydrzi "vecne" a aj tak auta sli za par mesiacov prec
_________________ dt-01,df-02,Asso b4.1,Sworkz s104,Ejebo,TLR 8ight-t 2.0,Xray xb9,Agama a8,Schumacher SVR,Xray XT8e
|
|
Nahoru |
|
|
Doktor
|
Napsal: sob 20.12.2014 13:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2007 Příspěvky: 5851 Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
|
>Drondys Sypu si popel na palici! Sem fakt netušil že tyhle malé bestie točí tolik! Jak už psal "martinD", tak při tom převodu 15:1 a cca dané velikosti kol to musí opravdu točit kolem 40K aby to dosahovalo rychlostí co uvádí výrobce. Takže se omlouvám! Ten motor cos dával odkaz bude tedy velmi vhodný! Akorát bacha na regl! Ta Tebou zmiňovaná třicítka je dost velká a vysoká a do osmnáctiny to asi vůbec nedostane (i v desetinové buggy se "slim" kastlí překáží)!:-) Tady by to chtělo určitě něco menšího ala 1/18. V HC snad jedině: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... r_ESC.html
_________________ Pokud má někdo zájem, tak otázky elektropohonu komunikuji již jen přes SZ!
|
|
Nahoru |
|
|
Drondys
|
Napsal: ned 21.12.2014 21:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2010 Příspěvky: 11876 Bydliště: ČR Obrázky: 1
|
Doktor píše: Akorát bacha na regl! Ta Tebou zmiňovaná třicítka je dost velká a vysoká a do osmnáctiny to asi vůbec nedostane (i v desetinové buggy se "slim" kastlí překáží)!:-) Tady by to chtělo určitě něco menšího ala 1/18. V HC snad jedině: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... r_ESC.html Původní régl v Tetonu 1/18 by měl mít velikost cca 47x27x16mm. Ten mnou odkazovaný má 45x32x20mm takže je cca o 5 mm širší a o 4mm vyšší. Podle obrázku níže to vypadá, že kritický rozměr je akorát ta délka 47mm což ten mnou odkazovaný régl splňuje s rezervou 2mm. Zbylé dva rozměry šířka ani výška až tolik kritické nejsou a podle obrázku by se tam i ten mnou odkazovaný régl měl v pohodě pod skelet karoserie vejít. Z obrázků spodního pohledu do prázdné kastle na Tetonu 1/18 v jiné diskusi viz tento odkaz není patrné, že by tam z hlediska karoserie něco vadilo. Na podvozku shora réglu to také nevypadá, že by to bylo nějak extrémně na těsno a ten černý plastový blok před réglem ho i celkem dost převyšuje. Z boku by mělo zřejmě stačit zčásti uříznout ten černý rantl na bocích a pak už by nemělo nic bránit v tom tam dát i ten mnou zmíněný régl. Možná by ten régl šel přichytit i na ten rantlík bez uřezávání okrajů a výškově by se pořád ještě vešel pod kastli.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|