Doplním Ticcina.
Výkon vrtule se při stejných otáčkách zvyšuje úměrně 4. mocnině zvyšujícího se průměru
ale pouze lineárně vzhledem k rostoucímu stoupání
. Čili pokud zvětšujeme vrtuli bez zkreslení geometrie (čili stejným poměrem jak průměr tak i stoupání) tak to roste dokonce s 5. mocninou.
Ale dost záleží na tom jaký je to model a jak je rychlý. Pokud je rychlejší, tak větší stoupání mu prospěje, pokud pomalejší, tak zvol vrtuli se stoupáním klidně i o palec menší.
Jen chci upozornit, že tyhle teoretické rady jsou sice dobré, ale vše ukáže až letová zkouška. Pokud z toho chceš vyždímat co nejvíc při co nejlepší účinnosti motoru, tak nezbývá než investovat do několika sad listů a vyzkoušet je postupně všechny. I s tím rizikem, že nakonec použiješ jen jedny a ostatní Ti zůstanou ladem.