Výrobci akumulátorů mají představu, že jejich sady jsou nejlépe uspořádané. Je tam spousta balastu, plastu, lepenky, tišťák.... Tohle vše já na svém sadě nechci.
Potřebuji do závodního stroje sadu 5S, ale rozdělenou do 3S a 2S. Mohl bych použít dvoučlánek a tříčlánek, ale budou obě sady opravdu stejné?? Stejná šarže, stáří ??? Dle mě to za to riziko nestojí a to používám HYPERION 2,2Ah 45C.
Postup berte jako můj, je jasné, že jsou asi lepší, ale já to tak dělám. Pokud se do toho pustíte, tak sami za sebe.
Pojďme na to.
Sadu vybiji na 3,1V na článek. Pokud se něco stane, ať tam není moc energie.
V prvním kole doporučuji uklidit stůl. Odstranit vše vodivé a ostré z dosahu, vypnout telefon a soustředit se. Jedna chyba a nejen, že bude po akumulátoru, ale protože se dělá s benzínem, tak hrozí opravu nebezpečí.
Sadu zbavíme krycí smršťovačky, sadu ponoříme do technického benzínu. Mám na to velkou sklenici s nápisem benzín. Osobně tam nechávám sady přes noc, ale sklenice spí venku na zahradě, pod kbelíkem.

Druhý den se sklenicí občas zatočím, ať se benzín dostane všude.

Šlo by to dělat i postupně kapáním benzínu, ale to je pracné a dlouhé. Při tomto postupu se sada vpodstatě rozpadne, zbytky lepenek se odstraní bez velkých sil.
Sadu po obrání o lepenek osuším a nechám oschnout, v dalším kroku se bude pájet a zbytky benzínu nejsou žádoucí
Sadu upnu do zámečnického svěráčku, který jsem vyložil nějakým návodem, aby nedošlo k deformaci aku.
Bude se pájet. Opatrnost na místě. Používám 100w klempířskou páječku s 8mm hrotem. To je záruka velké tepelné kapacity hrotu. Na hrot netlačit, mohl by sklouznout a propojit nějaké články. Po každém pájení nechávám článek vychladnout (občas foukám), nechci článek přehřát. Teplotu článku kontroluji rukou, pocitově.
Akumulátor zbavíme silových a balačních vodičů. Pájíme krátce. Jsou to okamžiky, kdy bych chtěl být chobotnicí.

Od tištěného spoje odehneme vývody krajních článků. Pěkně postupně, žádný spěch. K odmáčknutí používám kousek dřívka. V tomto případě šikmo oříznutou IKEA tužku.

Dva krajní články odložíme stranou.

Dlouho jsem řešil při minulých pokusech, jak dostat články z tištěného spoje. Odsával jsem cín, nahříval horkovzduškou... Nejvíc se mi osvědčilo rozlámat postupně tišťák. Tím jsou postupně všechny články krajní.

Všechny články prohlédnu, vývody zbavím přebytečného cínu.

Následuje zpětné poskládání do sady. Připájení balačních, silových a nabíjecích vývodů. Zpevnění základny článků starou vizitkou a zasmrštění sady. Ale o tom někdy jindy.
