Reklama

 



Phantom 1 Antigravity Ed. (Air Ptaak One)


Pár různých postřehů s létáním s quadkoptérou DJI Phantom 1 v mé úpravě... Zkušenosti s létáním v Africe, úpravy a tuning toho skvělého nástroje pro letecké video, různé testy...

Autor
gardenroute
Offline
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23.04.2013 17:00
Příspěvky: 4346
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Blog: Zobrazit blog (10)

Archives
- únor 2015
Motory Antigravity! MN2214 KV920
   pát 20.02.2015 19:00
Marco Polo lokátor - seznámení a minirecenze
   pát 06.02.2015 22:56

+ říjen 2014
+ září 2014
+ srpen 2014
+ květen 2014
+ leden 2014

Prohledat blogy



 Předmět příspěvku: Úpravy mého Ptaaka
Pevný odkazNapsal: úte 13.05.2014 14:09 
Nějaké nestandardní úpravy mého Ptaaka (USB mod pro NAZA a iOSD Mark II, uchycení FPV Tx a Marco Polo Tx/Rx, centrování plynu na Tx první generace, Big Battery Door Upgrade a 2.800mAh LiPo)

Phantom 1 - Big Battery Door Upgrade a 2.800mAh LiPo
Pro můj P1 (The Original) již nějakou dobu hledám další řešení pro prodloužení standardního letového času, takže po úspěšném nasazení DJI 9443 vrtulí, které mě "protáhly" můj letový čas až někam na 7.5-8 minut (a to se standardní tovární 2.200 mAh baterií a AUW cca 1250 gramů), jsem si nedávno přivezl z USA 2.800 mAh baterie od firmy Dinogy. Je jen o nějakých 25 gramů těžší než DJI 2.200, takže očekávám minimálně další 2-2.5 minuty navíc, tj. kolem 9.5-10 minut celkově, což by pro natáčení ze vzduchu bylo již zcela dostačující.
Baterie je určená přímo pro P1, takže se vejde do bateriového doku a jeho vodících lišt, ALE...
Příloha:
Poznámka: Ptaak 1 a Big Battery Door Upgrade
IMG_4812.jpg
IMG_4812.jpg
[ 65.48 KB | Zobrazeno 263 krát ]


Jak jsem trochu očekával, nastal problém - tlustá kabeláž propojených bateriových konektorů od baterie nelze zastrčit dovnitř, a do standardních dvířek se nevejde. Musely by se do standardních dvířek udělat otvory na prostrčení kabeláže ven, což by nebylo moc estetické, a dvířka by se mohla poškodit, což by nebylo zrovna bezpečné.

Takže jsem dvířka vyměnil za větší Big Battery Door Upgrade ze Shapeways ("vytisklé" 3D technologií), dvířka šly celkem jednoduše vyměnit, ačkoliv dle různých zahraničních diskuzí s tím jsou občas problémy, je dobré si to předem vyzkoušet, zda-li to vůbec půjde, údajně mají některé pozdní edice P1 problém s vytlačením osičky dvířek.

Přesto, že jsou dvířka nyní o dost větší (v černém provedení ani nevypadají nějak větší než ty původní), i tak jsem musel přistoupit k mírnému zvětšení otvoru bateriového doku v jeho levé horní části, kde se zasouvá propojený bateriový konektor. Nyní lze konektor již zastrčit dál, což již stačí dvířka v pohodě bezpečně uzavřít. Do zavřených dvířek se vejde i kabeláž baterie, která ani teď nejde zcela zasunout dovnitř jako u 2200 baterie, která je přeci jen nižší než nová Dinogy. Na nová dvířka plánuji dát zábleskový maják STROBON s vysoce svítivými LED (pro lepší LOS viditelnost).
Příloha:
Poznámka: Ptaak 1 a Big Battery Door Upgrade 1
IMG_4811.jpg
IMG_4811.jpg
[ 58.46 KB | Zobrazeno 191 krát ]





Centrování plynu na Tx první generace
Moje Tx je ještě z první generace P1, takže nemá z továrny centrování plynu. Od doby, kdy DJI vydal firmware, který zavedl semiautomatický start Phantoma se centrování plynu u novějších Tx jeví jako velmi užitečná a praktická věc. Objednal jsem tedy doplňkový kit z 3D tiskárny Shapeways, který tuto funkci umí zprovoznit i na Tx první generace. Tato novější verze již nepotřebuje žádnou přídavnou pružinu, a plyn je přesně vycentrovaný, bez žádného mrtvého chodu. Odpor páčky je trochu větší, než u originálního řešení, ale již po nějaké době cítím, že se to poddává. Ve spojení s variometrem v iOSD se jedná o velmi přínosnou vychytávku pro udržování stálé výšky letu.
Obrázek



Uchycení FPV vysílače a přijímače systému Marco Polo
Protože mám na svém Phantomu 1 instalován jiný, zakázkový přistávací podvozek ála SimenSays Design (z CF trubek a plastových dílů z 3D tiskárny Shapeways), mohl jsem poměrně elegantně a vysoce funkčně pořešit umístění jak FPV vysílače Boscam s anténou, tak později i přijímač lokalizačního systému Marco Polo. Oba komponenty jsou umístěné na pomocných plastových platformách (s využitím Velcro a pojistných gumiček, resp. stahovací pásky), navlečených na tenké CF trubičky, které jsou zasunuty v hlavních kloubech podvozku. Tak mohu rozšiřovat Ptaaka o další užitečný náklad v zadním prostoru Phantoma. FPV vysílač je tak pěkně i chlazen proudem vzduchu od vrtulí, a je dostatečně odsazen od těla letadla pro vhodné svěšení FPV vysílací antény.
Příloha:
Poznámka: Nosná platforma pro užitečný náklad na zádi Phantom 1
IMG_3865.jpg
IMG_3865.jpg
[ 70.43 KB | Zobrazeno 389 krát ]




USB mod pro NAZA a iOSD Mark II
Pro úsporu místa, hmotnosti a samozřejmě i zvýšení komfortu obsluhy jsem přesunul originální NAZA USB port, který jinak volně visí v bateriovém doku, kde je dost zranitelný a překáží.
Pro náhradu originálního USB kabelu jsem použil "BELKIN Kabel USB 2.0 Mini B (5-pin) - Micro B",
který jsem připojil do původního USB portu zezadu indikační NAZA LED, a zásuvku jsem vestavěl do boku Phantoma, přesně do místa, kde je vrchní kryt přisazen ke spodnímu.
Stejně jsem udělal i vyvedení dalšího USB konektoru, tentokráte od mého iOSD Mark II modulu, tentokráte na druhou stranu koptéry. Tento konektor je potřebný pro přístup do zaznamenané telemetrie a samozřejmě pro konfiguraci a příp. upgrade tohoto letového modulu.


Přílohy:
Poznámka: NAZA USB mod
USB mod NAZA.jpg
USB mod NAZA.jpg
[ 51.14 KB | Zobrazeno 278 krát ]

Poznámka: BELKIN Kabel USB 2.0 Mini B (5-pin) - Micro B
BELKIN Kabel USB 2.0 Mini B (5-pin) - Micro B.jpg
BELKIN Kabel USB 2.0 Mini B (5-pin) - Micro B.jpg
[ 27.84 KB | Zobrazeno 125 krát ]


_________________
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |


Naposledy upravil gardenroute dne úte 26.08.2014 17:44, celkově upraveno 3
 Profil  
 


 


Kdo je online

Registrovaní uživatelé: aviatika, Bing [Bot], ddano007, djgas, dupro, Google [Bot], Google Adsense [Bot], HavelAircraft, Jozef_A, kope, malé zvíře, MickF, ok1uds, paveld, petrct, REX, shumi, Sluggish, uherlu, vasylp


 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz Modu uživatelských blogů © EXreaction 

 

NAVRCHOLU.cz