KDS CHASE 360 blok zaměřený na mé zkušenosti s tímto vrtulníkem, tipy a rady z provozu
dovozce do ČR:
http://www.agile-helicopter.czstránky výrobce:
http://www.KDSMODEL.comvideomanuály ke stavbě:
ZDEmanuál ke stažení:
ZDErecenze: RCREVUE 3/2015
fotky ze stavby mé Chase 360:
ZDEtechnické specifikace:
délka:690mm
výška:200mm
šířka:95mm
délka chlavních listů:360mm, delší listy není možno použít, v brzké době by měl být uveden na trh stretch kit pro použití listů 380 mm
délka listů vrtlky:62mm
motorový pastorek:18T/19T
převody:1. převod (18-19/50) 2. převod(18/80)
převodový poměr na 18T(12.34:1)
převodový poměr vrtulky: 4.73:1
letová hmotnost cca 1100g
baterie 6s li-pol 1200-1600mAh
o maximálních rozměrech zdeESC:
Hobbywing platinum 50A V3motor:
Scorpion HK 2520-1880KVmůj mazlík: ke dni 19.4.2015 410 startů
setový motor:
Scorpion HK 2520-1880KVsetové ESC:
Hobbywing platinum 50A V3serva cykliky :
TGY 306g HV je to totožné servo s KST DS 215, takže do něj pasují i
tyto převodyservo vrtulky:
KST BL550X HV BLDCbezpádlová jednotka:
KBAR +2x DSMX satelit
baterie:
Gens Ace 1450mAh 6s 45cletová hmotnost s výše uvedenou výbavou 1120g
Pár slov na úvod: Chase 360 jsem si zvolil z důvodu jeho originálního designu, masivní konstrukce, levným náhradním dílům a systému snadné výměny pohonné baterie bez nutnosti demontáže kabiny, což jsou dle mého názoru asi největší přednosti tohoto vrtulníku. Tento vrtulník se prodává ve třech variantách, samotný kit, kit obsahující motor a ESC, kit obsahující motor, ESC, serva a bezpádlovou jednotku. Všechny tři varianty obsahují vrtulkové listy, které doporučuji
ihned po rozbalení stavebnice hodit rovnou do koše.. Stavebnice neobsahují hlavní listy rotoru, ty je nutno dokoupit. K plné spokojenosti používám
Chase 360 listy. Co se týče vrtulkových listí, na těch nedoporučuju moc šetřit, vyzkoušel jsem několik vrtulkových listí, ty setové mají tendence se při vysokých otáčkách rozstřelovat, fusuno vrtulky 62 mm mi způsobovaly rezonance a vibrace, s vrtulkama z
Miniprotose nebyl problém, momentálně mám osazené
Zeal 62mm a tyto mi chodí asi nejlépe. Pokud se vám u Chase projevují v určitých otáčkách rezonance a dále skřípavé zvuky u tahání kolektivu, hledejte prvotně problém u zadní vrtulky. Rád bych zdůraznil že tyto rezonance vznikají při nižších otáčkách někde okolo 2300-2400 RPM, nad 2500 RPM již rezonance ustanou úplně. Pokud patříte mezi hard 3D piloty pohybující se ve vyšším spektru otáček (možno točít až 3600 RPM), tak vám tyto rezonance pravděpodobné neobjeví a nemusí Vás to trápit.
Problémy které mě s Chase potkaly:
vlastním Chase z první várky a proto se mi nevyhla řada problémů. U Chase z první várky byl problém s chybějící horní obrubou pastorku náhonu druhého řemenu, a dále s prvním MXL řemenem, kdy výrobce tuto vadu odstranil opravným tunningem obsahující nové lože motoru, nový pastorek a přední ozubené kolo a změnou specifikace prvního řemene na GT2 o šířce 6,5mm. Rovněž byl doplněn pastorek o chybějící obrubu. Tyto tunningy jsou již součástí každé stavebníce od druhé várky. Rovněž byly tyto stavebnice doplněny o kovové kolo náhonu řemenu vrtulky.
Po těchto problémech které byly výrobcem během měsíce vyřešeny si užívám jen lítání a Chase funguje dle mé plné spokojenosti STAVBA - na co si dát pozor a neopomenout při stavbě:
při kompletaci přední převodovky nesmíme zapomenout na několik věcí:
1. ozubené kolo
zalepíme loctite na pastorek převodovky
a zašroubujeme.
2. protože je pastorek převodovky a jeho hřídel tvořen z hliníku je nutné tuto hřídel zalepit loctite do ložisek aby se zamezilo jeho případnému protáčení ve vnitřní části ložiska a jeho následnému obrušování.
3. pořadí ložisek v gripech hlavního rotoru, u první verze manuálu bylo špatně uvedeno pořadí radiálních axiálních ložisek v gripech hlavního rotoru, správné rozložení ložisek:
4. je nutné aby smýkátko vrtulky
po hřídeli
chodilo naprosto hladce. Toto vyzkoušejte ještě před kompletací, pokud samotné smýkátko nechodí po hřídeli volně tak doporučuji vzít jemný vodní brusný papír a tuto hridel zlehka obrousit. Pokud smýkatko volně chodilo a po kompletaci jde ztuha, nebo se zasekává, je problém v uchycení zadního domku do trubky (je mírně pootočená a není kolmo k ocasní trubce a pak dochází ke křížení pohybu smýkátka s hřídelí vrtulky.
5. jakožto u každého vrtulníku této velikosti je nutné aby kloubky
chodily naprosto volně. kloubky u první várky Chase 360 byly celkem tragické a chodily opravdu ztuha. Tento problém již byl vyřešen a nové stavebnice i náhradní kloubky jsou již kvalitnější a chodí hladce. V případě nutnosti můžeme použít výstružník 4,7mm, nebo nějakou náhradní kuličku pomačkanou v kombinačkách.
6. při kompletaci táhel serv si musíme dát pozor abychom závitovou tyčku do kloubků našroubovali rovnoměrně na obou stranách. Pokud závitovou tyč našroubujeme nerovnoměrně a jednu stranu zašroubujeme více, může dojít k deformaci kloubku a jeho tuhému chodu na kuličce.
homemade Tunning:stretch kit pro použití delších listů než 360 mm jem možno vyrobit za pomocí
stretch trubkyz Protose a MXL řemenu z
T-Rex 500. Stretch trubka z Protose má stejný průměr a je delší, je potřeba ji zkrátit na požadovaný rozměr a vyvrtat díry pro uchycení zadního domku vrtulky a ploutve.
Hobbywing a governor:Governor na hobbywing regulátoru pracuje výborně, vyzkoušel jsem řadu nastavení hodnot PWM a časování, došel jsem k závěru, že governor na regulátoru pracuje nejlépe s hodnotami v továrním nastavení, to znamená PWM 32KHZ a Timming 15. Hodnoty PWM 8KHz a timing 5 uvaděných výrobcem pro setový motor Scorpion nedoporučuju, s těmito hodnotami má vrtulník tendence náhodně zaškubávat do vrtulky.