Autor
seltino
Offline
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24.03.2011 1:00
Příspěvky: 2615
Bydliště: Brušperk
Blog: Zobrazit blog (7)

Archives
- únor 2016
kufříkový zdroj LIFEpo4 8S2P 40Ah.
   sob 13.02.2016 19:19

+ březen 2015
+ leden 2013
+ srpen 2012
+ červenec 2012
+ leden 2012

Prohledat blogy


 [ 3 odpovědi ] 

 Předmět příspěvku: KDS CHASE 360 - tipy,triky,zkušenosti
Pevný odkazNapsal: ned 01.03.2015 23:10 
1 z 52 z 53 z 54 z 55 z 5
KDS CHASE 360 blok zaměřený na mé zkušenosti s tímto vrtulníkem, tipy a rady z provozu

dovozce do ČR: http://www.agile-helicopter.cz
stránky výrobce: http://www.KDSMODEL.com
videomanuály ke stavbě: ZDE
manuál ke stažení: ZDE
recenze: RCREVUE 3/2015
fotky ze stavby mé Chase 360: ZDE

technické specifikace:

délka:690mm
výška:200mm
šířka:95mm
délka chlavních listů:360mm, delší listy není možno použít, v brzké době by měl být uveden na trh stretch kit pro použití listů 380 mm
délka listů vrtlky:62mm
motorový pastorek:18T/19T
převody:1. převod (18-19/50) 2. převod(18/80)
převodový poměr na 18T(12.34:1)
převodový poměr vrtulky: 4.73:1
letová hmotnost cca 1100g
baterie 6s li-pol 1200-1600mAh o maximálních rozměrech zde
ESC:Hobbywing platinum 50A V3
motor: Scorpion HK 2520-1880KV

můj mazlík: ke dni 19.4.2015 410 startů :)
Obrázek
setový motor: Scorpion HK 2520-1880KV
setové ESC: Hobbywing platinum 50A V3
serva cykliky : TGY 306g HV je to totožné servo s KST DS 215, takže do něj pasují i tyto převody
servo vrtulky: KST BL550X HV BLDC
bezpádlová jednotka: KBAR +2x DSMX satelit
baterie: Gens Ace 1450mAh 6s 45c
letová hmotnost s výše uvedenou výbavou 1120g

Pár slov na úvod: Chase 360 jsem si zvolil z důvodu jeho originálního designu, masivní konstrukce, levným náhradním dílům a systému snadné výměny pohonné baterie bez nutnosti demontáže kabiny, což jsou dle mého názoru asi největší přednosti tohoto vrtulníku. Tento vrtulník se prodává ve třech variantách, samotný kit, kit obsahující motor a ESC, kit obsahující motor, ESC, serva a bezpádlovou jednotku. Všechny tři varianty obsahují vrtulkové listy, které doporučuji ihned po rozbalení stavebnice hodit rovnou do koše.. Stavebnice neobsahují hlavní listy rotoru, ty je nutno dokoupit. K plné spokojenosti používám Chase 360 listy. Co se týče vrtulkových listí, na těch nedoporučuju moc šetřit, vyzkoušel jsem několik vrtulkových listí, ty setové mají tendence se při vysokých otáčkách rozstřelovat, fusuno vrtulky 62 mm mi způsobovaly rezonance a vibrace, s vrtulkama z Miniprotose nebyl problém, momentálně mám osazené Zeal 62mm a tyto mi chodí asi nejlépe. Pokud se vám u Chase projevují v určitých otáčkách rezonance a dále skřípavé zvuky u tahání kolektivu, hledejte prvotně problém u zadní vrtulky. Rád bych zdůraznil že tyto rezonance vznikají při nižších otáčkách někde okolo 2300-2400 RPM, nad 2500 RPM již rezonance ustanou úplně. Pokud patříte mezi hard 3D piloty pohybující se ve vyšším spektru otáček (možno točít až 3600 RPM), tak vám tyto rezonance pravděpodobné neobjeví a nemusí Vás to trápit.

Problémy které mě s Chase potkaly:

vlastním Chase z první várky a proto se mi nevyhla řada problémů. U Chase z první várky byl problém s chybějící horní obrubou pastorku náhonu druhého řemenu, a dále s prvním MXL řemenem, kdy výrobce tuto vadu odstranil opravným tunningem obsahující nové lože motoru, nový pastorek a přední ozubené kolo a změnou specifikace prvního řemene na GT2 o šířce 6,5mm. Rovněž byl doplněn pastorek o chybějící obrubu. Tyto tunningy jsou již součástí každé stavebníce od druhé várky. Rovněž byly tyto stavebnice doplněny o kovové kolo náhonu řemenu vrtulky. Po těchto problémech které byly výrobcem během měsíce vyřešeny si užívám jen lítání a Chase funguje dle mé plné spokojenosti :)

STAVBA - na co si dát pozor a neopomenout při stavbě:



při kompletaci přední převodovky nesmíme zapomenout na několik věcí:

1. ozubené koloObrázek zalepíme loctite na pastorek převodovky Obrázek a zašroubujeme.

2. protože je pastorek převodovky a jeho hřídel tvořen z hliníku je nutné tuto hřídel zalepit loctite do ložisek aby se zamezilo jeho případnému protáčení ve vnitřní části ložiska a jeho následnému obrušování.

3. pořadí ložisek v gripech hlavního rotoru, u první verze manuálu bylo špatně uvedeno pořadí radiálních axiálních ložisek v gripech hlavního rotoru, správné rozložení ložisek: Obrázek

4. je nutné aby smýkátko vrtulky Obrázek po hřídeli Obrázek chodilo naprosto hladce. Toto vyzkoušejte ještě před kompletací, pokud samotné smýkátko nechodí po hřídeli volně tak doporučuji vzít jemný vodní brusný papír a tuto hridel zlehka obrousit. Pokud smýkatko volně chodilo a po kompletaci jde ztuha, nebo se zasekává, je problém v uchycení zadního domku do trubky (je mírně pootočená a není kolmo k ocasní trubce a pak dochází ke křížení pohybu smýkátka s hřídelí vrtulky.

5. jakožto u každého vrtulníku této velikosti je nutné aby kloubky Obrázek chodily naprosto volně. kloubky u první várky Chase 360 byly celkem tragické a chodily opravdu ztuha. Tento problém již byl vyřešen a nové stavebnice i náhradní kloubky jsou již kvalitnější a chodí hladce. V případě nutnosti můžeme použít výstružník 4,7mm, nebo nějakou náhradní kuličku pomačkanou v kombinačkách.

6. při kompletaci táhel serv si musíme dát pozor abychom závitovou tyčku do kloubků našroubovali rovnoměrně na obou stranách. Pokud závitovou tyč našroubujeme nerovnoměrně a jednu stranu zašroubujeme více, může dojít k deformaci kloubku a jeho tuhému chodu na kuličce.

homemade Tunning:

stretch kit pro použití delších listů než 360 mm jem možno vyrobit za pomocí stretch trubkyz Protose a MXL řemenu z T-Rex 500. Stretch trubka z Protose má stejný průměr a je delší, je potřeba ji zkrátit na požadovaný rozměr a vyvrtat díry pro uchycení zadního domku vrtulky a ploutve.

Hobbywing a governor:

Governor na hobbywing regulátoru pracuje výborně, vyzkoušel jsem řadu nastavení hodnot PWM a časování, došel jsem k závěru, že governor na regulátoru pracuje nejlépe s hodnotami v továrním nastavení, to znamená PWM 32KHZ a Timming 15. Hodnoty PWM 8KHz a timing 5 uvaděných výrobcem pro setový motor Scorpion nedoporučuju, s těmito hodnotami má vrtulník tendence náhodně zaškubávat do vrtulky.

_________________
Miniprotos, Protos,Goblin 500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX


Naposledy upravil seltino dne stř 22.04.2015 22:13, celkově upraveno 54


 Profil  
 


Komentáře
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
seltino
Pevný odkazNapsal: ned 01.03.2015 23:41 
Offline
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24.03.2011 1:00
Příspěvky: 2615
Bydliště: Brušperk
Blog: Zobrazit blog (7)
Nyní mám s Chase 360 nalítáno přes 600 startů, musím říct že z vrtulníkem jsem velmi spokojený. Jedinou vadou na kráse kterou jsem během této doby zjistil je druhý řemen specifikace MXL. Ten je potřeba z pravidla co 100-200 startů měnit v závislosti na stylu lítání. Pro lidi kteří moc nelítají toto ovšem nebude znamenat zpravidla velký problém. Jelikož je ale Chase 360 můj jediný stroj a nalétám toho poměrně dost, byla výměna řemene, která mě čekala zpravidla během jednoho měsíce věc která mě začla na vrtulníku vadit. Z tohoto důvodu jsem se rozhodl pro změnu specifikace druhého řemene z MXL na GT3. Jelikož byl Chase 360 designerem projektován s řemeny GT2, které byly za MXL zaměněny až KDS, poprosil jsem Glena Glimptona o výkresu hlavního kola s GT2 profilem. K mému udivení mi jej bez remcání poskytnul.
Následovalo rozřezání pastorku "second reduction gear" kdy jsem po zkoužce zjistil že na tento originální pastorek stoprocentně pasuje řemen specifikace GT3 (téměř totožný tvar zubu jako u GT2, jen GT3 snese mnohem větší zátěž než řemen specifikace GT2).
Následovala asi nejtěžší část a to najít někoho kdo by mi toto kolo v malokusové séérii byl ochoten za přijatelný peníz vyrobit. Oběhl jsem hodně firem, kdy jsem byl odmítnot z důvodu nelukrativnosti zakázky a jejich velkému vytížení. Naštěstí se mi nakonec povedlo najít ochotného pána, který mi byl ochoten kolo na stroji za pomocí řezání drátem a soustruhu kolo vyrobit v menší sérii. Jako řemen jsem použil řemen GT3 z Goblina 380. Nyní mám s tímto řemenem nalétano přes 140 startů, řemen je stále jako nový, troufám si říct že tento řemen ještě pár set startů zvládne bez větších obtíží. Těchto kol jsem nechal vyrobit 14, kdy všechny tyto kola již mají své majitele :)
Co se týče Chase spadnul jsem s Chase jen jednou, kromě dílů které jsem při pádu vyměnil:

cas. trubka 160 kč
1x vzpěra trubky 57 kč
řemen vrtulky 139 kč
táhlo vrtulky 92 kč
ploutev 230 kč
1 ks nohy podvozku 70 kč
hřídel vrtulky 57 kč
páka hl. gripu 92 kč
listy 690 kč
kabina 590 kč
vodítka táhla vrtulky 45 kč
převody TGY 306HV 200 kč
3 x páka serva

mám na vrtulníku vše původní, vrtulník stále pěkně lítá, nicméně musím přiznat že už se občas ozývá popískávání některého z ložisek, nicméně repas ložisek nechávám až při následné větší ráně :)

během této doby jsem rovněž vyzkoušel změnu pohonného motoru ze setového Scorpionu za nejvýkonnější X-novu XTS, kdy musím bohužel konstatovat, že při mém leteckém "umu" jsem oproti Scorpionovi nepoznal mimo díry v peněžence žádný podstatný rozdíl co se týče výkonu, letového času, či spotřeby, možná jen pocitově ten motor trošku méně topí, což se ale bohužel neprojevuje nijak pozitivně na předešlých veličinách.....


Přílohy:
Poznámka: řemen po 130 startech
130 startů.jpg
130 startů.jpg [ 40.32 KB | Zobrazeno 94 krát ]
Poznámka: Mé Chase 360
gt3 second belt.jpg
gt3 second belt.jpg [ 125.05 KB | Zobrazeno 90 krát ]
Poznámka: vyrobené hlavní kolo za pomocí řezání drátem a soustruhu
GT3 main gear.jpg
GT3 main gear.jpg [ 49.14 KB | Zobrazeno 71 krát ]
Poznámka: rozřezaný originální pastorek (second reduction gear) a nasazený GT řemen
pastorek (2).jpg
pastorek (2).jpg [ 22.92 KB | Zobrazeno 81 krát ]

_________________
Miniprotos, Protos,Goblin 500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX


Naposledy upravil seltino dne stř 12.08.2015 22:17, celkově upraveno 2
Nahoru
 Profil  
 
seltino
Pevný odkazNapsal: pon 04.01.2016 19:49 
Offline
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24.03.2011 1:00
Příspěvky: 2615
Bydliště: Brušperk
Blog: Zobrazit blog (7)
S Chasem mám nalítáno přes 750 startů a jelikož je venku chladnější počasí a braly mě roupy rozhodl jsem si na chase 360 udělat servis takže jsem kompletně přeložiskoval a dále stretchnout na 380mm listy.

K provedení stretche budeme potřebovat trubku z protose : http://www.agile-helicopter.cz/cs/proto ... retch.html

dále potřebujeme delší řemen, toto byl asi největší oříšek, nakonec jsem oslovil výrobce z číny na Aliexpressu, kde nabízel výrobce tento řemen http://www.aliexpress.com/item/free-shi ... 18400_6151

ale o šířce 6mm což bylo moc, proto jsem se s ním domluvil na seknutí řemene z rukávu na šířku 3,5mm. Minimální objednávka řemene 5ks v celkové ceně 30dollarů. za dva dny mi přišla zpráva že řemeny jsou odesláný, poštovné zdarma. Za 14 dnů jsem měl řemeny doma.

Dále jsem si nechal na 3D tiskárně vyrobit plastové udělátko pro přesné vyvrtání otvorů sloužící k uchycení domku vrtulky k trubce. Toto udělátko namaloval jeden známy z německa a upnul na Shapeways kde si jej můžete nechat rovnou vyrobit. https://www.shapeways.com/product/XDTP7 ... li=ostatus

Jelikož používám na Chase zadní montáž serva, použil jsem k prodloužení táhla vrtulky prodloužení, které se používá pro přední montáž vrtulkového serva.

vzhledem k tomu, že jsem zvětšil plochu rotoru, rozhodl jsem se vyměnit stávajííc Xnova 2618-1860KV s 18T pastorkem za Xnova 2618-1580KV s 19T pastorkem, rovněž jsem si udělal radost a na vrtulku pořídil mini servo BK DS 5005HV a na serva cykliky KDS HV N320S. Letová hmotnost stretchnutého chase s 6S 1450mAh baterkou je 1165g. Vrtulník na zálet zatím čeká až se venku umoudří počasí. Co se týče motoru a serv, ještě před stretchnutím jsem je proletěl na 360mm listech a musím říct, že tento motor bude parádní volba, výkonu má dostatek a oproti předchozímu motoru má při stejných RPM na rotoru o cca 10-15 procent menší spotřebu. Serva cykliky i vrtukové chodí naprosto dokonale a změna oproti předešlým TGY 306G HV a KST 505BLS je opravdu znát. Vzhledem k nárustu plochy rotoru jsem se rozhodl pro zvětšení vrtulkových listů z 62 mm na 68mm.


Přílohy:
Poznámka: prodloužení vrtulkového táhla
6.jpg
6.jpg [ 59.42 KB | Zobrazeno 32 krát ]
5.jpg
5.jpg [ 40.73 KB | Zobrazeno 28 krát ]
Poznámka: plastové udělátko na vyvrtání otvorů sloužících pro uchycení domku vrtulky do ocasní trubky
3.jpg
3.jpg [ 40.68 KB | Zobrazeno 38 krát ]
Poznámka: porovnání originální trubky a řemene z řemenem a trubkou pro použití 380mm listů a orig trubky protose
2.jpg
2.jpg [ 32.71 KB | Zobrazeno 59 krát ]
1.jpg
1.jpg [ 30.42 KB | Zobrazeno 40 krát ]

_________________
Miniprotos, Protos,Goblin 500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX


Naposledy upravil seltino dne pon 04.01.2016 19:50, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
seltino
Pevný odkazNapsal: ned 07.02.2016 21:24 
Offline
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24.03.2011 1:00
Příspěvky: 2615
Bydliště: Brušperk
Blog: Zobrazit blog (7)
kalibrace plynu:

před kalibrací governoru se musí zkalibrovat dráha rozsah plynu s vysílačem. Na vysílači se nastaví křivka plynu 0-50-100. Zapneš rádio, knipl plynu nahoru (100procent) připojíš baterku na ESC regl zapípá pak dáš knipl plynu na 0 na min, tím se dráha plynu zkalibruje s vysílačem a je to hotové. Governor se nastavuje až po kalibraci plynu.

Nastavení governoru na hobbywing reglu

postup:
1. na ESC si nastav heli governor store
2. nastav si na rádiu křivku plynu od 0 do 100 tak at ve středové poloze kniplu máš křivku plynu 50 procent
3. zapni rádio
4. připoj napájení na helinu
5. dej knipl plynu do středové polohy na 50 procent plynu
6. odmáčkni trottle hold
7. helina se bude pomalu roztáčet až se plně roztočí po 11 sekundách stáhni knipl plynu do 0 až se rotor zastavi
8. vypneš helinu a rádio
10. nastaviš si zpátky rádio jak potřebuješ (křivka plynu - idle ) a lítáš

roztáčení ad. bod 7 se provádí s nasazenými listy s náběhem listů v nule

_________________
Miniprotos, Protos,Goblin 500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX


Naposledy upravil seltino dne pon 15.08.2016 10:38, celkově upraveno 1


Nahoru
 Profil  
 

 [ 3 odpovědi ] 

 


Kdo je online

Registrovaní uživatelé: Agusta1969, Alexa [Bot], Asek, Bing [Bot], certik, David04, Difrox, dub, Exabot [Bot], fokker1, fridlik, Google [Bot], Google Adsense [Bot], habasek, HavelAircraft, helifish, Jiri, JiVe, JohnnyK, kolista, kope, krtek2k, LV, mataman, mazdak3, MickF, novfra, nunasjiri, pavellc1, pkotatko, rdubsik, skybreaker, sm05, swenak, tom36as, xGrany, Yahoo [Bot]


 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz Modu uživatelských blogů © EXreaction 

 

NAVRCHOLU.cz