Letos uvedené listy EDGE 353mm ve své Special Edition verzi si konečně našly svou cestu k mému Mini Protosovi. Říká se, že do třetice všeho dobrého. A tak jsem sebral troje doma dostupné listy a položil je na obětní stůl srovnání
Výsledky nabízím v nefiltrované formě bez subjektivního hodnocení letového projevu. To si každý pilot musí udělat sám. Přesto lze z uvedených hodnot mnohé pravdivě odhadnout.
K věci...
Poznámka: Jednotlivé listy jsou měřené a vážené ve své létatelné podobě, tedy spárované, včetně případné pásky a připravené k letu. Parametry z krabice nepovažuji za reprezentativní.
HmotnostSAB 26,2g
EDGE 34,5g
Radix 42,7g
Délka (kořen - špička)SAB 349mm
EDGE 353mm
Radix 350mm
Hloubka profiluSAB 33,0mm
EDGE 33,5mm
Radix 35,5mm
Tloušťka profiluSAB 4,1mm
EDGE 4,2mm
Radix 4,5mm
Podélné těžiště (měřeno od kořene)SAB 188,5mm
EDGE 180,0mm
Radix 180,5mm
Co se týká kvality provedení, ve všech třech případech byly listy dodány ve špičkové povrchové úpravě. EDGE jsou prodávány v pevném plastovém blistru, Radixy v papírové krabičce. Jediné SABy mi přišly v obyčejném plastovém sáčku s dvěma oddělenými oddíly, jeden pro každý list. Otázou je, zda je to běžné pro listy kupované přímo od výrobce na rozdíl od sady dodávané k prodlužovacímu kitu od MSH (můj případ).
Vyvážení EDGE sady bylo naprosto dokonalé. Hmotnostní rozdíl 0,1g a těžiště s přesností na desetinu milimetru. Listy SAB v posledním vydání nebyly žádná sláva, proto každý z nich dostal po dvou vrstvách skelné pásky pro statické a dynamické vyvážení. Radix byly v tomto jednoznačně nejhorší. S váhovým rozdílem 3,5g mezi listy a těžištěm posunutým o 6mm chtěly hodně sebezapření, aby neskončily v reklamaci. Přežily na vrtulníku necelé 2 lety, čímž rychle skončilo pilotovo trápení. Asi osud...
O dvou sadách jejich předchůdců bohužel nemám dokumentované informace ani srovnatelný exemplář.