Autor
milost
Offline
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: pon 17.08.2009 23:00
Příspěvky: 721
Bydliště: Říčany
Blog: Zobrazit blog (1)

Archives
- srpen 2011
F3B-E Precious (2011)
   sob 13.08.2011 13:17


Prohledat blogy



 Předmět příspěvku: F3B-E Precious (2011)
Pevný odkazNapsal: sob 13.08.2011 13:17 
F3B-E Precious (2011)

POHONNÁ JEDNOTKA
4S Lipo TGY Nanotech 45C 2200mAh + CC Ice lite 100A + S-NEU 1115/2D + Kontronik KPG27 5,2:1
RFM 18x12,5/17x13 na kuželu Pohoda-let (kleština 5mm, trámec 34mm, kolík 3/8mm)


SERVOTRONIKA
2S LiFe A123 1100mAh + 4 diody SB560 paralelně + Low ESR kondenzátor 1000uF/16V
V křídle 4x Volz Wing-Maxx. Ocasní serva digitální JR DS385. Přijímač osmikanál Schulze Delta 8.40w.



Aktuálně

:arrow: Model za nezjištěných a velice nepříjemných okolností uletěl. Nalezen v lese rozložený na prvočinitele. Pohon a jedno křídlo zcizil náhodný chodec. Zbytek trosek jsem sestřelil ze stromu prakem, ale jsou to třísky dobré tak na sestavení malého pomníčku. Smutný konec mojí největší létající radosti.


:arrow: Libovej frajer... udělá výkrut bez rychlosti 5m nad zemí. - A stojí ho to na třikrát přeraženej trup.
Dvakrát natrženo "v kabině" až k půlící linii a jednou totální přeřažení u serv ocasu. Nejsem posera, takže jsem se hned vrhnul na opravu:
Kolem prasklin vybrousit až na uhlík s přesahem na obě strany.
Trup jsem usadil do profilovaného držáku (nástěnný na police) - jednak do něj trup přesně padne, druhak měl zezadu díry, takže jsem mohl sledovat dělící linii. Trhliny i frakturu jsem zafixoval vteřiňákem. Znovu zbrousit přebývajcící vteřiňák. Kabinu vylaminovat rovingem, potom 80g/m2 uhlíkové tkaniny a na to 1x 80g/m2 sklo zavíračku. Frakturu jsem zevnitř nechal "srůst" 8x rovingem a z venku dál "sádru" z uhlíkové tkaniny. Abych docílil pevného přítlaku a co nejrovnějšího povrchu, přelepil jsem to spirálou lepicí pásky. Znovu lehce přebrousit, vytmelit, přebrousit a naleštit.
A hurá do vzduchu!
Fotky nemám, nebyla nálada. Ale povedlo se to, to mi věřte 8)


:arrow: Po napájení 2S LiFe vyhořelo jedno ze serv Volz WingMaxx v křídle. Naštěstí na zemi.
Volzy se schání strašně špatně. Nicméně díky panu Vostřelovi (f3j.com) mám servozesilovač ze starého serva, a tak je pochroumané křidélko zase v pořádku.
Napájení jsem překopal - diody šly ven a místo 2S LiFe je tam teď 4S NiMH Eneloop. V sobotu odpoledne jsem v okolí nic lepšího nesehnal. Zkontroloval jsem pájené spoje, vrazil tam silnější kable a pořádný konektrory. Asi s tim půjdu do vzduchu, zátěžovou zkoušku na nabíječce vydžely.

Úvod

:arrow: Model jsem koupil hodně olétaný, je to takový sportovec v důchodu. Trup je v podstatě nový, ale křídla zažily nejeden karambol. Náběžka je na mnoha místech opravovaná a nahrazovaná z jiných křídel, profil deformovaný. - Ale co už, nekupte to, když je to tak levný!
Po záletu doplním o dojmy a úžas - snad!


Destička servotroniky z vystřelovacího kolíku

:arrow: Centrální mozek servotroniky je na uhlíkové destičce, která je připevněná na vystřelovacím háčku. Vybrousil jsem do něj drážku, destičku přilepil vteřiňákem, a pak v koutech přilaminoval rovingem. Má to jednu obrovskou výhodu - po odšroubování jednoho šroubu jde všechno snadno vyndat. A mělo to i jednu menší nevýhodu – MPX konektory ke křídlu jsem umisťoval do připravených otvorů snad 45 minut (pasují tam naštěstí a bohužel naprosto přesně). Kolmo v destičce je zasunutý feritový kroužek, v něm jsou zasunuty/natočeny všechny kabely. Všechny bych neobtočil, prostě by se nevešly. Ferit není přilepený, drží „pnutím“ kabelů.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

:arrow: Čtyři 5-ampérové diody paralelně snesou bez problémů zatížení 20A a z hlediska selhání jsou spolehlivější než dvě 10-ampérové. Kondenzátor musí být LowESR a až za diodami – chytá bordel od serv, který jinak spolknou baterie. Kapacitně by stačil 500uF, tenhle byl doma a vešel se.
Obrázek

:arrow: Napájení serv je oddělené od přijímače – z baterie přes diody přímo do serv. Do přijímače pak vede napájení (8ch), třížílový vodič od regulátoru (7ch) a šest signálů (1-4ch=4pin z křídla a 5-6ch=2pin z ocasu).
Obrázek
Obrázek



Regulátor

:arrow: Nechtěl jsem krátit kabely regulátoru, tak jsem je stočil pod něj. Prostorově i prakticky elegantní řešení – vedle regulátoru už bych stejně nic necpal a napájecí kabely směřují přímo k akumulátoru.
Obrázek
Obrázek

:arrow: Problém je potom upevnění reglu – kdybych použil přepážku v trupu, nepůjde rychle vyndat regulátor, a za kabely to přilepit samozřejmě nejde. Přilaminoval jsem tedy na dno uhlíkem dva stahovací pásky.
Obrázek
Obrázek

:arrow: 10Ohm anti-spark odbor, instalace podle p. Sysaly. Nikde nic nekouká, všechno ve smršťovaččce. A nemlátěj se tam zbytečný kabely.
Obrázek
Obrázek

:arrow: Přijímač mám až za spojkou křídel, takže jsem přijímačový kabel rozdvojil a jednu větev nechal v kabince – na CastleLink (zároveň by s tim šel napájet třeba i výškoměr, ale výrobce nedoporučuje používat BEC při 4S - promyslím). Druhá větev směřuje k přijímači, plus tam není připojeno. Kabely pro napájení serv jsem připevnil k těm "pohonným" - o starost s instalací míň.
Obrázek
Obrázek

:arrow: Usazený regulátor. Pod pásky jsou proužky molitanu, aby se jemnými otřesy neprořezaly kabely.
Obrázek
Obrázek



Baterie

:arrow: Baterie jsou těsně před spojkou křídel – vybrousil jsem drážky v trupu v “rozích“ baterie, pasují na milimetr přesně. Abych je ven netahal za kabely, je na nich poutko ze skelné pásky, a schovávám do něj balanční konektor. Vnitřní odpor článků je 5mOhm – žádná sláva. Baterie teď dva měsíce ležely v lednici, tak se třeba časem probudí ze zimního spánku.
Obrázek
Obrázek



Kabina v plné palbě

:arrow: Dalibor dodal motor a sehnal převodovku. Jsou slepeny něčím speciálním (pamatuju si jen, že to tvrdne 72 hodin) – díky graup15!
:arrow: Motorová přepážka je domácí výroby. Směrem od motoru 2mm Cuprexit+3mm překližka+ 4 vrstvy uhlíku 100g/m2 a 2 vrstvy skla 80g/m2 s jemný vláknem. Koutový spoj uhlíkovým rovingem. Připevněno čtyřmi 3x10mm šrouby s imbusovou hlavu.
Obrázek
Obrázek



Kužel a větrací otvory

:arrow: Kužel má větší průměr než trup. Upravovat přechod kužel-trup budu až po zaletání a doosení motoru. Kužel není „turbo“ – přepážka stejně nemá otvory. Motor by měl beztak běhat jen pulzně. Větrací otvory jsem ale přece jen udělal kolem motoru a bude-li potřeba, přidám další.
:arrow: Vrtule bude pro začátek RFM 18x12,5. Uvidím, jak se bude chovat převodovka, a potom možná přijde rychlejší a “těžší” RFM 17x13.
Obrázek



Ocasní serva

:arrow: Přepážka na ocasní serva je 3mm překližka + 2mm uhlíková destička. Dal jsem i příčné vzpěry. Tim jsem si značně zkomplikoval instalaci, ale všechno zlé je pro něco dobré. Všechny spoje jsou zase koutové s uhlíkovým rovingem. Pevné jako předtím, nemám strach. Dvířka jsem podlaminoval sklem a nastavil tak hmotu, kterou jsem odfrézoval. Příčné vzpěry jsem použil jako západky a dvířka na ně přilepil kapkou vteřiňáku. Nebudu je otvírat – nemám proč, takže jsem je zatmelil šlehaným tmelem. Až bude potřeba měnit servo, ťuknu do toho, a mělo by se to krásně vyloupnout. Když se to neodloupne, ťuknu do toho pořádně. :twisted:
:arrow: Ocasní serva mají společné + a - , ale 6pin konektor - aby při výměně serva nebylo potřeba pájet.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

_________________
Kdo je bez miny, ať hodí kamenem.


Naposledy upravil milost dne ned 27.11.2011 11:34, celkově upraveno 5


 Profil  
 


 


Kdo je online

Registrovaní uživatelé: Bing [Bot], dupro, fireball, Google [Bot], Google Adsense [Bot], GsPiDeR, jyrry, Seznam.cz [Bot], Shorty, Woita


 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz Modu uživatelských blogů © EXreaction 

 

NAVRCHOLU.cz